De U.S. kiest ook medisch.


John McCain gaat van de Presidentskandidaten en hun running mates waarschijnlijk het eerste dood binnen vier jaar. Populistisch gezegd heeft hij een kans van 40% voor het einde van zijn ambtstermijn te overlijden. De Lancet zegt het…dus dan is het zo.

Op een goede tweede plaats komt Biden; Vergrootte prostaat, slikt statine’s en is al geopereerd aan een gebarsten aneurysma. Obama is kerngezond maar heeft verslavingsproblematiek. Palin is vrij van hekserij maar heeft een mogelijk traumatiserende bevalling achter de rug.

Er is al heel wat geschreven over de gezondheid van de presidentskandidaten en hun running mates. Gekozen worden. Vier jaar regeren. Wie haalt het en wie haalt het mogelijk niet? Want dat is de vraag.

Sarah Palin

Over Palin is wat dit betreft weinig bekend, behalve de belastende omstandigheden m..b.t. de geboorte van haar vijfde kind. Palin weigert verder uitspraken over haar gezondheid te doen. Lichamelijk dan. We weten allemaal hoe ze er geestelijk aan toe is.

Barack Obama

Volgens zijn arts (één A-4’tje) is Obama kerngezond. Heel klein minpuntJe. Hij heeft een verslavingsprobleempJe; Obama kan moeilijk van de sigaretJes afblijven. Obama rookte tot vorig jaar al twintig jaartJes. Ondertussen deed hij verschillende pogingen te stoppen. Vanaf het moment dat Barack zich verkiesbaar stelde is hij ‘clean’. Hij krijgt in verband hiermee kauwgumpJes. Met nicotine. Kortom, doorlopen mensJes, hier is niks te halen.

Dan komen we bij de kneusjes; Biden (in mindere mate) en de ‘levende dode’ McCain.

Joseph R. Biden Jr.

Biden heeft een chronische bijholteontsteking, slikt statines is allergisch en heeft een vergrote prostaat (bij een punctie is niets kwaadaardigs gevonden).
Biden heeft een nekprobleem. Dat begon allemaal toen hij ijzer lag te pompen in de sportschool van de senaat. Het eindigde met een operatie vanwege een gebarsten aneurysma (plaatselijk gezwollen, bloedvat) in zijn nek, dat bloed lekte in zijn hersenen. Tijdens de operatie vonden artsen een tweede aneurysma. Dat werd ook verwijderd. Biden kreeg nog een complicatie in de vorm van een bloedprop in de longen.
Biden heeft een engeltje op zijn schouder zitten. Ongeveer 50% van de gevallen met een gescheurd aneurysma loopt dodelijk af. Van de overlevenden houdt 20% blijvende hersenbeschadiging over.
Is Biden medisch gezien een veilige keuze? Niet helemaal. De kans dat de aandoening bij hem terug komt is groter dan bij mensen die de aandoening nog nooit gehad hebben, hoewel minder dan 5%.

John McCain

Vooral McCain’s gezondheid staat ter discussie.
Hij heeft moeite om zijn armen omhoog te doen. Een overblijfsel van zijn oorlogsverleden (hij werd in de Vietnam-oorlog neergeschoten en brak beide armen en een knie). Hij trachtte in Vietnamese gevangenschap zelfmoord te plegen (bidibidi).
Daarbij slikt hij statine’s en heeft nierstenen.

De grootste zorgen baren zijn met regelmaat opduikende melanomen (huidkanker). Vier in totaal. Hoe het allemaal precies zit leest u maar (hierrrr)

Het meest besproken is de vierde melanoom op zijn wang. Deze werd weggehaald in 2000.
De discussie daarover begint namelijk op een heus medisch-wetenschappelijke fittie te lijken.

Vooropgesteld; Het is niet duidelijk of de melanomen van McCain veroorzaakt zijn door uitzaaiingen. De berichtgeving is daarover niet duidelijk/tegenstrijdig, hoewel hier m.b.t. het laatste melanoom anders gesuggereerd wordt:

McCain’s campaign said this year that the left-temple melanoma was 2.2 millimeters at its thickest part and graded as Stage IIA on a scale in which Stage IV is the worst. Stage II meant that the melanoma had not spread into the lymph nodes. Mr. McCain underwent extensive surgery on his face and neck for the melanoma on Aug. 19, 2000. Surgeons removed more than 30 lymph nodes, and pathologists then determined that all of them were cancer free.

In de Lancet (moet ik nog zeggen ‘zeer gerenommeerd’?), is hierover een ingezonden brief geplaatst (geen alternatieve link);
In verband met de grootte van het laatst verwijderde melanoom van McCain kan geconcludeerd worden dat McCain in de tien jaar na zijn operatie een overlevingspercentage van ongeveer 24% had:

the tumour was 2·2 mm thick, placing it into the second highest risk category (T3); McCain was older than 60 years at diagnosis; he is male; and his lesion was not on an extremity. As a result, using the prognostic model (Ann Intern Med 1996; 125:369-75), his predicted 10-year survival at the time of diagnosis was only 24% (alternatieve abstract)

Hij heeft er hiervan 8 opzitten. Desondanks heeft hij elk jaar, de komende vier jaar, 12% kans te overlijden.

With regard to future risk, Kolmel and colleagues have shown that for male patients with thickness T3 melanoma the increased mortality associated with such tumours is relatively constant and remains so for 15 years from diagnosis (risk of death was highest 7 years from diagnosis, and decreased only minimally over the next 8 years). If we then apply a constant risk assumption to the prediction from the Schuchter model (Eur J Cancer 2002; 38:1388-94.), the mortality risk for McCain for the remaining 2 years to the 10-year point would be about 12% per year, and would remain so for several years. (alternatieve abstract)

Ter completering, de inzender van het artikel in de Lancet, Dr.John Alam , verklaarde het volgende: I have made voluntary contributions to the to the Democratic party and its candidate, but otherwise declare that I have no conflict of interest.

Hmmmm. De soep wordt kennelijk heet gegeten bij de Lancet en daardoor ook in het kamp van de Republikeinen.

Doet er nog iemand blazen? Jawel! (I know that I am writing this particular blog about a difficult and potentially sensitive subject) Dr. Len (Deputy Chief Medical Officer for the national office of the American Cancer Society) op zijn cancerblog. Ook niet de minste.

But what the data does not support, in my opinion, is a statement that he has a 6 or 12% chance of dying every year. That is simply not borne out by the evidence.

I expect higher standards from our respected medical journals.

Als u al zover gekomen bent kunt u hier Lichtenfeld’s commentaar bekijken:
McCain’s Melanoma: A Different Look At The Numbers

Fittie!

Hoe ‘sane’ is Geert eigenlijk? Heeft hij wel eens depressies?
Heeft Wouter een vergrote prostaat? Wie dan wel van de PvdA?
J.P heeft last van terugkerende ontstekingen (voetje), maar hoe is het met zijn hart? Slikt hij statine’s?
Kan Rouvoet de bof nog krijgen of is hij ingeënt? Waartegen is hij niet ingeënt? Waarom vormt hij geen gevaar voor de volksgezondheid?
Heeft Vogelaar Tamiflu in huis? Zo nee, waarom niet?
Heeft Pechtold wel eens groeihormonen geslikt? Waarom dan niet? Was de behandelend dokter blind?

Interessante Kamervragen. Ik denk echter dat we er hier nog niet aan toe zijn…

50 Responses to De U.S. kiest ook medisch.

  1. Da Silva says:

    Voor mij hoeven ze niet al te lang mee te gaan6 jaar Balkenende is gewoon te lang.
    Niet dat ie dood hoeft of zo,maar iets waardoor hij uit de running raakt zou welkom zijn,of ben ik nu te hard?
    Soit.

  2. Wilma says:

    http://www.volkskrant.nl/buitenland/article1082663.ece/
    Grootste_krant_Alaska_steunt_Obama

    ANCHORAGE – De Republikeinse vicepresidentskandidate Sarah Palin heeft een nieuwe klap moeten incasseren. De grootste krant van haar thuisstaat Alaska heeft zijn steun uitgesproken voor de Democratische presidentskandidaat Barack Obama.

    Da’s niet goe voor haar geestelijke gezondheid!

  3. Edward says:

    Dit is slecht nieuws, McCain al diverse melanomen, als hij verkozen wordt en zeg na 2 jaar verlijdt.

    Zitten we met Palin, die gelooft dat we in de Armageddon tijd leven en zij diverse malen in haar carriere steun heeft ondervonden van een rare Christelijke beweging waar geen rationele tegngeluiden tegen witchcraft klinken. De Here sta ons bij!

  4. Edward says:

    @Wilma, of Sarah nu wel of niet gekozen wordt, die krant zal er ooit van lusten. Door Obama te steunen is dit mogelijk een antichristelijke actie in haar ogen.

    Volgens haar sekte leven we in de laatste dagen waarin de antichrist verschijnt. Gelukkig, als ik goed opgelet heb in de 4 jaren dat ik als heiden Christelijk onderwijs genoot, moet eerst de Joods tempel herbouwd worden voor dit laatste oorlogs feestje Armageddon plaatsvindt.

    Lastig is dan dat op de juiste plek al de Al-Asqa moskee staat, waar Mohammed ten hemel zou zijn opgestegen. Reden dat ene rabbijn Kahane hem al eens probeerde op te blazen. Had inderdaad een leuke godsdienstoorlog gegeven!

  5. Edward says:

    Zal je zien, de Joodse tempel wordt misschien precies in 2012 herbouwd, het fatale jaar dat de Maya kalender er mee stopt. OOps! Jaartje bibberen voor de gelovigen! Tijd voor de OPNAME van Christenen, die de Bijbel voorspelt, zodat de ongelovigen het op aarde mogen gaan uitknokken (wat snel zal gaan in het waterstofbom tijdperk).

    Gelukkig heb ik al vaak gehoord dat de wereld zou vergaan, maar moeder aarde is als oergodin ons gelukkig nog liefdevol goed gezind. Zal nog een paar miljard jaar zo blijven…

    Op een congres ontmoette ik een Israelische prof, die graag Amerikaanse gasten het armzalig kleine Armageddon dal liet zien. Was steevast een enorme ontnuchtering, net als de River Jordan, die op sommige plaatsen ondiep, smal en deels doorwaadbaar is. Niets daar van “Michael row the boat ashore, hallelujah”! Viel ze allemaal zwaar tegen.

    En zo hoort dat ook.

  6. Edward says:

    We kunnen nu wel lacherig doen over 2012, maar precies honderd jaar daarvoor zonk de Titanic na een botsing met een IJsberg. Geluukig ZIJN er in 2012 geen ijsbergen meer….

    De aanslag op de Al-Asqa moskee was in 1984 verijdeld. Tegenwoordig is er een Tempel Instituut, waar men al hoekstenen van 6 ton heeft, grpte gouden kandelaars, een rode stier zoekt, het bouwplan is gemaakt, priesters zijn uitgezocht, etc.

    Toch wel een explosieve creepy situatie. Niet alleen de Christenen is de komst van Jezus aanstaanse, ook volgens de Iraanse president is de Mohammedaanse messias, de Mahdi, al onder ons. Kan spannend worden op de Olympics in Londen in 2012, met al die opgefokte standjes.

    Zal blij zijn als het weer gewoon 2013 is…

  7. treiner says:

    Best al een volgende president kiezen
    want mochten ze hun ambtstermijn alsnog nog overleven , kunnen ze onderweg nog neergeknald worden

  8. Wilma says:

    I vote for treiner!

    Heb net dit stukje gelezen:“boontje komt om zijn…gsm”.
    Geweldig, dat belooft wat op die site, van een Belg notabene! 😉

  9. treiner says:

    Nou wilma
    jij hebt alvast een trein-er doen blozen. Sterk

  10. Wilma says:

    @treiner

    Lijkt me wel leuk staan: rood bij dat ‘blauwe’ oog en die kale bulles. 🙂

  11. Edward says:

    Welkom treiner, leuke site heb jij.

    Ook ik ben een treinridder, die ’s avonds een tiendehandse spitskrant doorscan (volgens onderzoek in de UK wél vol met toiletbacterien)

    Met moeite druk ik mijn platgeknepen lege colablikje in de overvolle uitklapbare afvalbak die bijna niet meer dicht wil.

    Graag kijk ik tijdens mijn 20 min. reis gewoon naar buiten of luister naar gesprekken tussen interessante passagiers. Of af en toe lekker kletsen met een charmant colleegatje, vanochtend over skiën in de overdekte hal, In Nederland best wel populair.

    In wintertijd, als het buiten aardedonker is, mag ik nu sinds kort graag mijn mobiele telefoon met TV en koptelefoon aanzetten. Klinkt iets decadent vind ik zelf, maar het beeld is glashelder en het geluid gedempt door de koptelefoon. Geeft toch weer een andere dimensie aan het treinreizen, met keuze uit 10 kanalen.

    Voor je het weet ben je op het eindstation. Maar ik zal blij zijn ’s avonds weer over de eindeloze weilanden afgewisseld met mais en bossen te kunnen kijken… Of naar mijn gezellige mooie collega A******.

  12. cryptocheilus says:

    @ Edward:

    Wees voorzichtig met het noemen van namen. Eén google-tje en ik weet wie je collega is, waar ze woont en waar ze (en dus ook jij) werkt en hoe ze er uit ziet:
    Daar kan je trouwens prima tegen aankijken zo in de morgen/avond.

    Nu wist ik dat al omdat je (heel soms) ook wel eens op je werk reageert. Ze hebben daar een citrixserver ;naam en toenaam van het hele zootje zo te zien.
    Ik weet ook dat je in dezelfde plaats woont als ik. Sssst!

    Die treinreis van jou is trouwens maar 16 minuten. Vandaar misschien dat je denkt dat het zo snel gaat.

    Ik doe verder niets met deze info, maar je ziet wat een beetje combineren voor iemand van wie je de site bezoekt kan opleveren.

  13. Edward says:

    Je hebt gelijk treiner, een reserve president(e) erbij is rationeel.

    Eigenllijk zijn er allerlei baantjes, waarbij je zo een loodvergiftiging kunt oplopen:

    President (Kennedy, Reagan).
    Paus (Johannes).
    Popster (John Lennon).

    Of op andere wijze uitgeschakeld kunt worden, zoals bij profeten, goden of vernieuwers.

    Mohammed: vergiftigd.
    Krishna: aan een boom genageld.
    Dionysos: vermoord door Titanen.
    Osiris: vermoord en in stukken gesneden.
    Jezus: gekruisigd.
    Abel: tik op de kop van zijn broertje.
    etc.

    Geen wonder dat Obama vanavond aan een aanslag ontsnapte, is ook een vernieuwer.

  14. Edward says:

    Crypto, onvoorstelbaar en doodeng! Mooie foto….

  15. Wilma says:

    http://www.volkskrant.nl/buitenland/article1083150.ece

    ‘Skinheads wilden Obama vermoorden’

    WASHINGTON – Twee neonazistische skinheads uit Tennessee hebben het plan gesmeed om Barack Obama te vermoorden. Dat blijkt uit maandag vrijgegeven rechtbankdocumenten.

    Het is zo gepiept hoor, één fanaat is al voldoende.

    Fanaten zijn er in vele soorten en maten, het geeft mij regelmatig het gevoel dat de wereld in feite een groot gekkenhuis is en de erge gevallen nou net niet in een inrichting te vinden zijn. Wellicht zitten daar veel oorspronkelijk weldenkende mensen, die er niet meer tegen konden.
    Automatisch vraag ik me nu weer af, tevergeefs ik weet het, wat normaal is of wat nog normaal gevonden mag worden.
    Als ik stilsta bij die bol die in een/de ruimte met grote snelheid om de eigen as draait, tegelijkertijd in een ellips om de zon en de fratsen die mensen daarop zoal uithalen, geeft mij dat een gevoel van vervreemding. Daar had ik als kind al last van; ik zag, hoorde, ervaarde en begreep het allesbehalve.
    Na jaren zoeken, veel lezen, nadenken enz. staat mijn vraag van toen nog steeds:’Wat kom ik hier eigenlijk doen en waarom?’

    Wie het weet mag het zeggen!

  16. Wilma says:

    Meerdere Amerikaanse presidenten zijn sinds het ontstaan van de Verenigde Staten het doelwit geweest van een (al dan niet verijdelde) aanslag op hun leven.
    Zo beraamde Al Quada in november 2005 een moordaanslag op de huidige presidnet George W. Bush en mislukte op 30 maart 1981 een aanslag op president Ronald Reagan. De zevende president, Andrew Jackson, slaagde er zelf in 1835 in om zijn aanvaller te ontwapenen.

    Vier presidenten vonden daadwerkelijk de dood als gevolg van een aanslag:

    15 april 1865: Abraham Lincoln

    19 september 1881: James Garfield

    14 september 1901: William McKinley

    22 november 1963: John F. Kennedy.

  17. Edward says:

    @Wilma, geen mens die het weet! Je bent een onderdeel van de big-bang. En of we vliegen allen ooit terug naar het begin (big-crunch), of we blijven expanderen zodat alle melkwegstelsels elkaar verlaten en uiteindelijk uitdoven (big-cold).

    In die tussentijd voor de big-cold of big-crunch botst ons melkwegstelsel eerst vele malen met het Andromedanevel melkstelsel, jazeker, tot we uiteindelijk na vele knallen en versmeltingen van zonnestelsels, en onvoorstebare botsingen van de zwarte gaten in het centrum van onze twee stelsels, weer één nieuw groot stelsel zijn! Ik zou maar vast aandelen verzekeraars kopen….

    Als troost kan ik stellen dat veel natuurkundigen in meerdere dimensies geloven, zelfs in heel veel dimensies, en je misschien omgeven bent door vele en vele andere werelden. Oops, ik ga gelijk zweven! Want zelfs als dat zo is, wat is dan het doel?

    Reinkarmatie? Oops, gelijk patent aanvragen op deze term, voor een of andere guru of palingboer hem jat…

  18. Edward says:

    Crypto, als het zo simpel is iemands foto bij elkaar te Googelen, dan is dat werkelijk dood en dood eng. Zeker ook http://www.wieiswie.nl of zo gebruikt?

    Als Palin ooit presidente wordt, kan ze met Echolon die lelijke Edward op laten sporen die onaardige dingen zei (wie beschermt verkrachtte mensen tegen Palin?), en als een echte bad big-sister me de prijs laten bepalen. Net als haar zwager destijds.

    Ik ben dus zoals je dan waarschijnlijk ook weet de alternatief die aan het afkicken is, en niet graag mijn vroegere kornuiten natrap, maar eigenlijk steeds wanhopiger op zoek ben naar ALLEEN MAAR evidence-based alternative medicine.

    Ik vraag me wel eens af, of zulke figuren in ons land wel bestaan. Men lijkt er nog helemaal niet aan toe voortvarend en doelgericht de misstanden in eigen rangen te elimineren.

    Jammer, dan had ik toch lelijk op het verkeerde paard gewed. Om met Wilma te spreken: wat is het doel dan? Misschien een leerproces van mijn eeuwige (ahum) ziel die zich moet leren (daar ga ik weer zweven) aanpassen?

  19. Wilma says:

    @Edward

    Wat mij als kind ook bezighield was dat die rare bol ook nog een grote magneet bleek te zijn.
    Ik zag in gedachten dat eigenlijk niemand rechtop liep, maar schuin of plat; de mensen in Australië zowat onderste boven voor mijn gevoel.
    Mijn twijfels als supernet, katholiek meisje staken toen al helemaal de kop op, er hardop over praten/vragen stellen had ik al afgeleerd.
    Het filosoofje in de dop vroeg zich in bed wèl stiekem af waar de Hemel/God dan echt moest wezen, alle vingers wezen na zo’n vraag immers naar boven.
    Twijfelen was streng verboden, dus:
    Hèlp je zult maar opgegroeid zijn in de jaren 50 van de vorige eeuw.

  20. cryptocheilus says:

    @ Edward:

    Je wilt niet weten wat sommige mensen allemaal over zichzelf op internet zetten. vooral profielsites als facebook en hyves zijn daarvan goede voorbeelden.
    Het gaat vooral om combinaties die je op een spoor kunnen zetten (bedrijf,naam,woonplaats etc).

    Ik maak mij wat mijn privacy betreft geen enkele illusie. Google slaat bijvoorbeeld 3 jaar lang al mijn zoektermen op. Ze bestoken me dan ook gericht met reclame.

    Ook wordt al mijn E-mail gescand. Politie en justitie gebruiken ook trojans om in je computer te komen. Keylogger erbij…voila!

    De ‘tooltjes’ die ik heb het internetverkeer op mijn site bij te houden hebben dit soort companies in het kwadraat.

    Als je anoniem wilt blijven op het internet moet je voorzichtig zijn. Als je daar meer van wilt weten moet je dat maar eens aan catootje/fred/truus vragen.

    Ook een insectenliefhebber….een Tor-fan.

  21. truus 2003 says:

    Crypto jij gebruikt anymouse waardoor je werkelijke IP adres zichtbaar blijft.
    Vandaar jouw ban bij de Tros ik gebuik een ander systeem om de minuut een ander IP en een cooky crumble 😉

    Kusjes

  22. cryptocheilus says:

    @ Truus:

    Nee hoor. De Tros heeft mij gewoon op mijn eigen IP geband. Ik ben normaal niet zo van de proxy’s e.d.
    Anonymouse is volgens mij wel een goeie proxy. Ik kan i.i.g. via de tot mijn beschikking staande middelen geen IP- tracken van een login via Anonymouse (als ik dat al zou willen). Enlighten me!

    Misschien zou je wat van je kennis hier kunnen plempen. Over Tor bijvoorbeeld….

    Kusje terug.

  23. Da Silva says:

    Zo eenvoudig is Tor niet hoor,en veilig ook niet….lees maar even,ik maak liever gebruik van een paar verschillende anonieme surfmogelijkheden.
    https://www.torproject.org/

  24. truus 2003 says:

    Ik heb vroeger ook wel eens een ban gehad bij de Tros via anymouse ik bedoel maar, dan bannen ze het IP-adres van anymouse en heeft niemand die via anymouse inlogt meer toegang tot de site en moet je weer een andere proxy zoeken.

    Ik heb een betaald programma uit Engeland en die maken geen gebruik van Tor hebben de beste anonieme proxies, dat is een rouleer systeem en daarbij hoef je niets in te stellen alleen het programmaatje even downloaden en high-speed service inschakelen en is net zo snel als je werkelijke IP.

    Dit soort onbetrouwbare proxies b.v. hebben mij financiële schade berokkend in het verleden, omdat je niet weet van wie die proxies zijn:

    Best Hide Surf
    – Bestproxies
    – Atomintersoft
    – Proxy start
    – All the Proxies
    – Free Proxy List
    – Proxy Sites
    – HttpProxy.Us – Proxy Sites
    – ProxyWebDir.info – Proxy Sites
    – Proxy Sites
    – RatedProxy.Com – Proxy Sites
    – Proxy Sites
    – Free Proxy

    Maar met het huidige systeem dat via mijn provider loopt is het praktisch 95% veilig.

    Kusje 😉

  25. truus 2003 says:

    IP Address 193.200.150.189
    Hostname mail189.anonymouse.org
    Country A1 – Anonymous Proxy
    Region
    Long IP number 3251148477
    Proxy You’re not using a proxy or it could not be detected. Not all proxies identifies themself.
    Local IP address Please wait for applet to load…

  26. cryptocheilus says:

    @ Truus:

    Niet zo hoaxen….
    http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www.cgi/http://browserspy.dk/ip.php

    Dat betekent dus dat je geen info doorgeeft. Klik maar eens op next enz.
    Deze site:
    http://gemal.dk/browserspy/ip.cgi
    is wel makkelijk om te checken wat er zonder proxy van je bekend is…..

  27. truus 2003 says:

    Het is omdat ik je aardig vind…anders hack ik zo jouw blogje en ben je een tijdje niet bereikbaar 😉

    Ik hou van ICT-jers.

    Groetjes!

  28. Wilma says:

    @Truus 2003 2004 Fred enz.

    Het is iedereen inmiddels duidelijk dat je een kei bent op computergebied en dat met name op deze site héél graag wilt laten weten.
    Je voelt jezelf daardoor blijkbaar een grote jongen of meisje, maar heb jij niet meer in huis om jouw gevoel van eigenwaarde in stand te houden?
    Dat je deze en andere site’s met gemak zou kunnen hacken geloof ik meteen, maar wat is het nut en/of de lol/voldoening daarvan? Dat zou ik heel graag willen weten omdat ik zoiets al nooit begreep, al helemaal niet op een site zoals deze.
    Dat hackers het een uitdaging vinden om vermeende streng beveiligde zaken toch te kraken kan nog nuttig zijn, zoals onlangs b.v. bij de electronische OV-kaart is gebleken.

    Ik zou het op prijs stellen als je vanaf nu on-topic inhoudelijke berichten zou plaatsen met daarin je eigen mening en/of nuttige, interessante links waarvan iedereen wat op kan steken.
    Volgens mij kan jij véél meer dan alleen maar trollen, dus……………….?!

  29. truus 2003 says:

    Goede morgen Wilma,

    Excuses ik was een beetje doorgeschoten je hebt gelijk
    inhoudelijk zal ik nog wel eens reageren.

    Fijne dag verder !

  30. Wilma says:

    @Truus

    Dankjewel voor deze reactie, excuses aanvaard! 🙂
    Doe gerust mee als je inhoudelijk wat te melden of aan te vullen hebt.

    Jij ook nog een fijne dag verder!

  31. truus 2003 says:

    Wilma,

    Dit weblog is zo vol van haat en teleurstelling ik wilde daar wat tegen doen.
    Jij bent een intelligente, gevoelige vrouw, maar jullie zijn zo duivels bezig hier dat is niet normaal meer.

    Jou wens ik veel liefs en gezondheid ik hoop vanuit het diepste van mijn hart , dat het je goed gaat.

    Groetjes.

  32. Wilma says:

    @Truus

    Haat, teleurstelling, duivels bezig, niet normaal meer, zijn de kernwoorden waarmee je jouw gevoelens over de vaste mensen op deze site beschrijft.

    Jammer dat jij alles zo blijkt te ervaren, maar het zij zo!

    Ik ervaar/vind op deze site o.a. vriendschap, medemenselijkheid, saamhorigheid, strijdbaarheid, humor, mezelf mogen zijn, warmte, gezelligheid, inhoudelijkheid, verbazing, bewondering, een bron van kennis, een vraagbaak.
    Haten doe ik niemand, teleurgesteld ben ik soms zeer zeker.
    Over smaak valt niet te twisten, dus ook over gevoel voor humor niet.
    Tja, we zijn duidelijk niet van de E.O., maar duivels bezig?
    En jij voelde je geroepen om de duivel uit te drijven door onder vele namen, off-topic, deze site te torpederen met Troll-berichten? Dat is dan wel netjes en christelijk?

    Als ik/wij dan zo fout bezig zijn zag ik toch graag van jou inhoudelijke berichten waaruit duidelijk wordt hoe het dan wèl zou moeten/kunnen/mogen of je begint gewoon zelf een site, die je naar eigen smaak in kunt richten.
    Niemand is verplicht om hier op bezoek te komen/deel te nemen, het is een keuze.

    Als jij vanuit het diepst van je hart hoopt dat het mij goed gaat, blijf je met je ict-handjes van deze site af. Deze site is voor mij een belangrijk stukje ‘thuis’ en een uitvalsbasis om lotgenoten de juiste weg te blijven wijzen, ze dus uit handen te houden van kwakzalvers en/of dubieuze alterneuten. Elk mensenleven telt!

  33. Edward says:

    @Wilma, valt me wel vaker op dat bezoekers ons als vecht- en haatsite typeren. Bij de TROS werd ook ik daarom geband, terwijl ik daar weinig onvertogen kwalificaties gebruikte (ahum), alleen wat door alternatieve dummy dogma’s heenprikte alsof ze een voodoo sorry acupunctuur poppie waren.

    OK, ik brom ook, noemde inquisiteurs en provocateurs van moordpartijen schoften en schurken, terwijl het ook maar mensen sorry kleine boefjes met vrouw en kinderen zijn. En zette heel vrouwonvriendelijk een hockey mum uit Alaska die verkrachtte of geincestte vrouwen toch gedwongen wilde laten baren wat te kijk.

    Maar inderdaad, de kritikasters geven dan bijna steevast ons niet een voorbeeld hoe het dan wél zou moeten…. Het is makkelijker kritiek te leveren dan zelf iets te presteren? Daarom: Spreekwoord uut Dalfsen:

    Velen hebben mond genoeg om andermans werk af te kraken, maar weinigen zijn mans genoeg om béter werk te maken.

    Gauw de blairbehsem er maar bie pakken om alle rotzooi hier op te zuugen (stofzuiger), en de knetterbiele om alle opschietende hoat hier weer te elimineren (kettingzaag). Fooi wat bent sie alle hellig hier!

    Blijven lachen mensu! Voor je het weet is het 2012. En 2032, en 2052…

  34. Edward says:

    Waarom moet ik als ik Jomanda zie toch altijd aan Catweezle en Nina Brink denken?

    Ik ben overigens niet aanspreekbaar wegens smaad, want ik ben die uitspraak alweer vergeten!

  35. cryptocheilus says:

    U ziet waar u het nieuws het eerst hoort:

    http://www.nrc.nl/wetenschap/article2041135.ece/Dubbele_sterfkans_McCain_vanwege_melanoom

    Ik heb soms sterk de indruk dat er vanaf verschillende kanten driftig meegelezen wordt.

  36. Wilma says:

    http://www.hartenziel.nl/artikel/kromme_tenen/

    Floris kan er he-le-maal niet tegen. Hartkloppingen en kromme tenen krijgt hij van het fenomeen Sarah Palin.

    Wie weet wat Sarah nog allemaal gaat uitkramen voordat ze echt Palout is.

  37. Edward says:

    Alaska, the coldest state, with the hottest governor…

    Tropische verrassingen in ijskonijnen land.

  38. Edward says:

    Palin heeft het een paar keer nogal krom over de nabije Soviet Border gehad.

    Een mooie naam zou dan zijn Nikita Palin.

    Als ze niet gekozen wordt, springt ze uit haar vel. Alaska is daar te koud voor. Kunnen we zingen:

    Oh Nikita is it cold…

    In aanmerking komt ook dan het USA exercitieplein soldaten liedje:

    Eskimo pussy is mighty cold..

    Oops, liet even mijn fantasie de vrije loop…

    Na al haar uitglijders veroorzaakt door de gladde bodem in Alaska kan ze beter staatje omwisselen met Jep Bush, de broer van George en gouverneur van Florida…

    Kan ze zich weer eens vaker in haar rode badpakje hijsen.

    Kunnen ze in Alaska zingen: it’s gona be a cold cold Xmas, without you..

    Kan haar privekerkje mee, om voodoo witches, overgezwommen uit Cuba, te ontmaskeren en uit te drijven.

    Die zul je in de steenkoude Beringstraat tussen Siberië en Alaska niet gauw zien.

    Het wachten is nu op een nieuwe monnik Raspoetin, overgezonden door Putin, die de goedgelovige burn-the-witch sectes in de vroegere Russische provincie Alaska meer Rusland-friendly moet zien te krijgen met handoplegging, healings, instralen van wodka, etc. Even Jomanda van over de grens in Canada wegplukken als gediplomeerde assistente.

    Gaat helemaal lukken als Palin verliest en in een dipje komt!

    He lekker, even niet over DCA en Kees discussiëren en gewoon uit je nek lullen!

    Nog even een mopje: noem de naam van een gevaarlijke Amerikaanse presidents kandidaat.

    Barak Osama…

  39. Edward says:

    Luilak, hihi, bedankt voor het comliment.

    Immers, een goede manager heeft leren delegeren.

    Ik mis dan nog, ja Wilma, de song uit de film Full Metal Jacket of zo, when I die in combat zone, eskimo pussy is mighty cold. A.s.a.p. dit verzuim herstellen svp!

    Benieuwd overigens of Truus nog inhoudelijk reageert…

  40. truus 2003 says:

    Wilma en Edward,

    Bedankt voor jullie uitleg- bijdragen. Het is duidelijk dat ik totaal overspannen ben.
    Ik ga een paar dagen naar vrienden om op verhaal te komen.

    Groetjes en een goed weekend gewenst.

  41. peter says:

    John Mc Gay’n, ja ik probeer maar wat!

  42. peter says:

    Het viel mij namelijk op dat mevrouw Mc Gay’n geen billen in haar broek had!

  43. peter says:

    Ik zag mevrouw Mc Gay’n in een paardrijbroek, dat shot gun ik geen enkele cameraman!

  44. Wilma says:

    @Edward

    Ik zit in de richting, dus niet zeuren:

    http://nl.youtube.com/watch?v=tu2lj09Rf0w&feature=related

  45. Wilma says:

    @Edward

    http://www.mahalo.com/Full_Metal_Jacket

    Moet ik ook nog je pantoffels klaarzetten?!

  46. Edward says:

    Wilma, je bent een schat. Mille grazia..

    Ik bewonder je inbreng hier.

    Het was dus: I don’t know but I’ve been told: Eskimo pussy is mighty cold!

    Pantoffels gebruik ik niet. Mijn oerman genen staan hooguit zwemvliezen toe.

    Hihi, die I don’t know but I’ve been told mis ik teveel bij alternatieve uitingen! Want zo gaat het daar écht vaak toe! Alle USA sites reageerden gretig met:

    I don’t know Tullio, but I’ve been told he amazingly cures cancer with cheap bica … etc!

  47. Wilma says:

    http://www.hartenziel.nl/artikel/stijlvol_ten_onder/

    Of Obama of McCain zal komende week voor het oog van de wereld de Amerikaanse presidentsverkiezingen verliezen. Dat wordt slikken. Hoe daar zonder al te veel kleerscheuren overheen te komen? Wat maakt iemand tot een Goede Verliezer?

    Het begint al met een potje memory of dierenkwartet. Wie als kind altijd alle spelletjes glansrijk won omdat zijn ouders zich sulliger voordeden dan zij in werkelijkheid waren, heeft dikke pech gehad. Verliezen hoort bij het leven en je kunt niet jong genoeg leren incasseren. Het spelletjesverleden van Barack Obama en John McCain is voor zover bekend nooit onthuld laat staan geanalyseerd, maar aan hun gedrag tijdens de Amerikaanse presidentscampagne valt af te leiden dat ze verstandige opvoeders gehad moeten hebben.

  48. Marer says:

    http://www.ad.nl/video/2741910/Obama_wint_boek_is_al_klaar.html

    McCain zal dus de verliezer worden!

    @Edward: Wat ik altijd “amazing” vind is dat alternatief steeds weer voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.

    Amerika is duidelijk toe aan “Change”.

  49. Pingback: Obamessiah « Cryptocheilus Weblog

Plaats een reactie