Micha Kat maakt rare sprongen.

Wat doet een Kat in het nauw? Rare sprongen maken! Alsof het al niet genoeg was zijn klauwen in amice ‘Kevorkian’ Kohler te zetten. Kohler ging overigens naar mijn mening ook een *kuch* ietsie pietsie te ver met het aanprijzen van de ‘wonderpil’ Rimonabant.

Nu richt Micha Kat, naar aanleiding van een artikel in de NRC (hoe zou ie er anders op zijn gekomen), zijn pijlen op de probiotica-discussie. Het is “koren op zijn molen” en hij heeft nog nooit zoveel hartverwarmende reacties gehad. Goed Gebruik in de medische wereld  is een schreeuwlelijk als Kat een beetje linksig te laten liggen. Vooral omdat hij je naar eigen believen  zomaar kan gaan vergelijken met een Duitse dokter in de Tweede Wereldoorlog. Ten burele van de NRC is het al zover dat hij niet verder komt dan de telefoniste. Ik verwed er mijn laatste oortje om dat hij inmiddels ook bij het AD en de Isalaklinieken in de categorie ‘nummerherkenning voor persona non grata’  terecht is gekomen.  

“Nee, meneer Kat, er is op dit moment niemand beschikbaar om uw tendentieuze tegenwerpingen te ontkrachten. Men is druk doende zuigelingen levensgevaarlijke probiotica toe te dienen.”

Don’t call us…we’ll call you. Het is dan voor Kat tijd wat weerlozer mensen tegen de schenen te schoppen: 

“laten de ouders hun baby’s gebruiken als proefkonijnen tegen betaling?……
Mooi soort ouders! Mooi soort journalist ook van het AD, zonder bronvermelding of interview met een ouder die met naam en toenaam in de krant wil zeggen dat hij schijt heeft aan al die Utrechtse doden en nog net zo achter het experiment op zijn baby staat als toen hij er tegen een forse betaling aan begon”

Rare sprongen Micha Kat. Wat zou je schrijven als er een ouder in een intervieuw zou zeggen dat als hij weer voor de keuze zou staan, hij op basis van dezelfde aanvankelijke argumenten en feiten geen andere had gemaakt? Een intervieuw waarin hij uitlegt niet te willen meegaan in de kortstondige hype die gecreëerd is rond probiotica. Dat de geleerden over het algemeen nog steeds goede kansen zien met betrekking tot probiotica. En dat het zakcentje ook goed van pas kwam; Daar konden ze namelijk net het abonnement op de NRC van betalen.

Ga jij dan schrijven over hun deelname aan het grote “Lebensborn“-programma van de farmaceutische industrie? Gesteund door het medicor journaille. Over die “entartete” ouders die willens en wetens het leven van hun pasgeborene op het spel zetten voor een paar Reichsmarken. Want die slepen je waarschijnlijk niet voor de rechter.

En dat is mijn punt Micha. Kritische journalisten, zelfs als ze hun kritiek op jouw manier uiten, zijn er naar mijn mening in de medische wereld te weinig. Het gaat mij ook zelden te ver. Maar naming and shaming van betrokken ouders, zoals jij klablijkelijk graag zou zien, dat is ziek. En laf. Een sprong van een kat in het nauw. Ervan uitgaande dat je nog acht levens hebt nadat de NRC  jouw ass gewhoopt heeft in het komende proces, zou ik het toejuichen als je onverdroten voort zou gaan met je uiterst vermakelijke ombudsmangespartel. Ga in debat. Fulmineer! Zeg en schrijf wat je wilt. Blijf in het vervolg dan wel met je vieze poten af van mensen die zich in dezen bijzonder slecht kunnen verdedigen. Want daar is toch  zelfs voor jou geen ehre te behalen Micha.

Crypto.

p.s. de groente en veel papier dokter X

update:

Geen Reichsmarken of NRC-abonnement voor entartete ouders vanwege deelneming aan dit levensgevaarlijke experiment! Kat gaat zich waarschijnlijk bij hen netjes verontschuldigen. Hij is nog even druk. Toch?  

10 Responses to Micha Kat maakt rare sprongen.

  1. Pingback: Dokter Lutser medisch weblog » Cryptocheilus maakt rare sprongen

  2. hans van soest zegt:

    Dag ‘Crypto’

    Bij Mich Kat’s klokkenluideronline en nrcombudsman kunnen de bezoekersaantallen worden ingezien.

    Misschien een aardig idee voor jouw blog?

    Of vindt jouw boodschap soms wat minder weerklank .
    Ben je daarom soms een beetje bitter?

    Trek het je niet aan joh, ga wat anders doen!

  3. cryptocheilus zegt:

    @ hans:
    Maak je geen zorgen over mijn bitterheid hans. Dat zit wel goed.
    Zoals je misschien kunt zien ben ik geen ervaren blogger. Ik zou dan ook niet weten hoe ik zo’n tellertje voor elkaar zou kunnen krijgen. Ik zal jouw raad ten einde dan ook ter harte nemen en er verder niets aan doen. Want ik heb wel wat anders te doen.
    Deal?

  4. Wim Kohler zegt:

    Ik ben de enige echte Wim Kohler. Niemand spot met mij.
    code 7839

  5. Wim Kohler zegt:

    Geloof bovenstaande Wil Kohler niet svp. Ik ben de enige echte Wim Kohler. De rest zijn neppers.
    (code even vergeten)

  6. Wim Kohler zegt:

    Pardon, ik ben de enige echte wim kohler.

  7. JennyJo zegt:

    Gekloond door Simoncini???

  8. Nance zegt:

    HET IS VOORAL EEN AANVAL OP DE JOURNALISTIEKE METHODES VAN HET NRC, TOCH?

  9. cryptocheilus zegt:

    @ Nance:

    HET IS VOORAL EEN AANVAL OP DE JOURNALISTIEKE METHODES VAN HET NRC, TOCH?

    Lezen Nance!

    MIJN STUKJE IS VOORAL EEN AANVAL OP DE JOURNALISTIEKE METHODES VAN MICHA KAT!

    Ga terug naar Micha! Je wilt niet weten hoe wij hier over complotters denken…

    p.s. je schreeuwtoets blijft hangen.

  10. Pingback: Micha Kat vs. Simon Rozendaal (elsevier). « Cryptocheilus Weblog

Geef een reactie

