Simoncini cs. onder vuur in de USA

gewoon niet doen

Simoncini en Fans (fanta’s c.s.) zetten bodem, of althans trachten bodem te zetten in de US of A.
Ervaring in Nederland brengt de lezers en reaguurders vertegenwoordigd op Cryptocheilus-weblog er toe deze therapie in de States de kop in te drukken en met succes!
Promotors klagen steen en been; proberen de Amerikanen te overtuigen met drogredeneringen zoals bijvoorbeeld het ter discussie stellen van abortus, het grote godsgeloof aldaar en de vrijheid te kiezen. Slim!. Maar niet afdoende.
Aanvullingen welkom (ook qua links van de vaste reaguurders).

34 Responses to Simoncini cs. onder vuur in de USA

  1. cryptocheilus says:

    Tja, een beetje rammelend stukkie. Je kunt hieronder gewoon aanvullen. Doe ik het in het stukkie wijzigen/aanvullen.
    Worden we misschien ook verlost van het ellenlange (maar uiterst succesvolle) topic van Tros Radar. Doen we hier verder praten…..

  2. puma73/ton says:

    en deze is al getorpedeerd:

    http://www.thedcasite.com/dcaforum/DCForumID10/166.html

    De webmaster verzoekt niet verder over simoncini te praten, is niet interessant in dat draadje

  3. cryptocheilus says:

    Het lijkt toch elke keer weer het zelfde verhaaltje: De farma heeft de leiding en de dokter doet gehoorzamen. Daarom is elke therapie die gebruik maakt van gepatenteerde middelen in (uit) principe niet geloofwaardig. Een drogargument maar o, zo moeiljk de wereld uit te krijgen. Je hoort mij niet zeggen dat chemo zaligmakend is. Dit is een reden de schadelijkheid niet zomaar terzijde te schuiven. Het is in bepaalde gevallen de beste ‘oplossing’. Echter is het ook niet opportuun chemo niet te bekritiseren. Hoewel onderzocht is chemo aantoonbaar schadelijk. No doubt about that. Eerlijk duurt het langst. Zoals eerder gezegd geen reden om het niet te gebruiken in bepaalde gevallen van kanker. Palliatief gebruik is soms werkzaam in de zin van levensverlenging maar zal altijd onderwerp van discussie zijn/worden.
    * gooit knuppel in het hoenderhok*

  4. Wilma says:

    @Crypto

    Je hoort mij óók niet zeggen dat chemo zaligmakend is, alles behalve dat!
    Maar………………dat gegeven is geen vrijbrief voor vanallerhande kwakzalvers om hun eigen verzinseltjes dan maar op de kaart te zetten.
    Die omkleden ze dan met vanallerhande leugens/misleiding/suggesties over reguliere behandeling.
    Door TE velen wordt al die shit voor zoete koek geslikt en is het voor mij onvoorstelbaar wat kankerpatiënten dan wèl genegen zijn om in grote hoeveelheden te slikken, te laten inspuiten enz. enz..
    ‘Baadt het niet dan schaadt het niet!’ is de verkoopkreet.
    De schadelijkheid voor ieders portemonnee wordt regelmatig schamper afgedaan met:
    “Je moet er wel wat voor over hebben hoor!!”
    (Over de werkelijke kosten van regulieren wordt keihard gelogen voor het gemak en deze dus net afgeschilderd als profiteurs. Een kwestie van projectie?!!)
    Edward vond maar liefst 72 apparaten waarmee kanker/een tumor bestreden kan worden en die uiteraard tegen een aanzienlijk bedrag aangeschaft kunnen worden.
    Kanker voorkomen en/of genezen is/blijkt een peulenschilletje en je bent toch werkelijk van de pot gerukt als je daar geen dankbaar gebruik van maakt.

    Ook de suggestie dat iedere patiënt, zonder vragen/afvragen, volgestopt wordt met chemo maakt me kwaad. Net of ze bij regulier maar wat aanklooien en fröbelen!
    Het is niet zo en was 25 jaar geleden ook al niet!
    Een collega b.v. had toen baarmoederkanker en kreeg een kleine 10 jaar later borstkanker.
    Beide keren heeft ze geen chemo gehad.

    Er wordt regulier volop verweten dat ze kanker nog niet 100% kunnen genezen en dus al die tijd grotendeels uit hun neus hebben zitten eten.
    Het accent ligt uiteraard op kanker omdat iedereen dat kan krijgen ongeacht de leeftijd!
    Kanker is een sluipmoordenaar die zonder waarschuwing genadeloos toeslaat.
    Het is inderdaad een onvoorstelbaar gevoel om levensbedreigend ziek te blijken, terwijl je vlak van tevoren nog in de veronderstelling verkeerde gezond te zijn en je leven op een rijtje te hebben. Zo ging het tenminste bij mij.
    Als kanker zich manifesteert met pijn, zich ziek voelen e.d. is het vaak al te laat.

    Door mijn werk in een zorgcentrum vraag ik me af waarom er niet zoveel gekwaakt en gekwakt wordt rond de vele vormen dementie.
    De ziekte van Alzheimer b.v. is ongeneeslijk en op die manier doodgaan is een regelrechte nachtmerrie voor de patiënt en voor de naasten.
    Gelukkig vergeet de dementerende na verloop van tijd dat het niet goed/helemaal niet gaat.
    Alzheimer is een moordenaar die ongeveer 10 jaar doet over zijn missie!
    Over onmenselijkheid gesproken!!!

    Bij chemo met name wordt ook gesjoemeld met percentages.
    Daardoor wordt, met name door de media, een verkeerd beeld geschapen.
    Het gaat dan om het verwisselen van procenten en procentpunten.
    JennyJo een ik zijn dat al aan het uitzoeken, maar alle aanvullende informatie daarover is welkom.
    Het is belangrijk om ook die misverstanden uit de wereld te helpen.

    Zelf heb ik 6 kuren zware chemo(FEC) gehad en het was absoluut geen pretje.
    Maar het algemene plaatje van een regelrechte nachtmerrie is absoluut niet waar.
    Ik heb zeggen en schrijven één 1 keer overgegeven vlak NA de 6e ‘ronde’.
    Toen ik in het begin van afgelopen maart een fikse buikgriep had heb ik me veel beroerder gevoeld, want toen wist ik niet met welke kant ik het eerste boven de plee moest gaan hangen.
    Uiteraard is chemo een aanslag op het immuunsysteem, maar het is ook onvoorstelbaar hoe snel dat weer hersteld na afloop.

    Of ik deze borstkanker ga overleven staat nog niet vast en die onzekerheid is niet makkelijk! De sluipmoordenaar kan al maanden weer aan de gang zijn zonder dat ik daar weet van heb en dat is een akelig idee.
    Ook daar maken kwakzalvers gretig gebruik van, want door hen wordt je wel meteen voor 100% genezen en bestaan deze zorgen niet.

    De kern van de zaak is in feite het afwijzen/ontkennen van de dood.
    Vooral de uitbehandelde heeft toch zeker recht op de keuze of hij/zij langer wil leven en zelfs genezen!!!!
    Edward heeft inmidels 1400 ‘winkeltjes’ gevonden om te gaan shoppen en de consumptie-kankerpatiënt uit de consumptiemaatschappij kan ook nu de koopverslaving niet bedwingen.
    Alles is en moet te koop zijn, zelfs het leven.
    Er is er één vooral die deze winkelende patiënten meewarig en hoofdschuddend bekijkt.
    Zijn naam is Magere Hein.

  5. Wilma says:

    Verontschuldig je nooit voor het tonen van je gevoelens want dat is hetzelfde als je verontschuldigen voor de waarheid.

    Benjamin Disraeli

  6. JennyJo says:

    @ Wilma,

    Dit is me uit het hart gegrepen!

  7. JennyJo says:

    @ Crypto,

    Het is helemaal waar wat je zegt: chemo is niet zaligmakend, kan nare bijwerkingen hebben en in een aantal gevallen onomkeerbare schade aanrichten.
    Het is altijd een kwestie van afwegen: van de bijwerkingen en de mogelijke schade tegenover de consequenties van niet-behandelen. Voor een aantal kankersoorten, waaronder leukemie, is chemo eigenlijk de enige optie om niet dood te gaan. Tja, en dan neem je wel het een en ander voor lief.

    Dat er nog steeds geen universeel middel tegen kanker beschikbaar is, komt niet, zoals alternatief graag roept, door het complot van artsen en farmaceuten, maar doordat dat kanker zo’n gecompliceerde en kwaadaardige ziekte is.

    Ook alternatief heeft niet het universele middel tegen kanker. Wat ik heel erg kwalijk vind is dat ze, in tegenstelling tot regulier, dat wel om de haverklap beweren. Om hun gelijk aan te tonen, leveren ze geen controleerbare bewijzen, maar komen ze met het onware, maar voor de leek plausibel klinkende en oncontroleerbare complotverhaal.

    In de wondere wereld van de kwakzalverij is het ook mogelijk een kankerpatient 3 dagen na behandeling genezen te verklaren, iets wat een reguliere arts nooit en te nimmer zal zeggen. Doet hij dat wel, dat heeft-ie een groot probleem en terecht!

    Maar van alternatief wordt dit wel geaccepteerd. Dan wordt gezegd: maar bij de reguliere dokter word je ook niet beter, dus wat heb je er dan aan? Met de suggestie dat dat de schuld is van de reguliere arts. Stomkop, moeten wij dan denken, dat al die knappe oncologen niet kunnen wat simonci en consorten wel kunnen!

    De verdrietige waarheid is dat niemand het wondermiddel tegen kanker heeft. Soms kun je genezen van kanker, als je er vroeg bij bent en de juiste behandeling ondergaat.
    Soms kun je niet genezen, wat je ook doet. Dat komt niet door de artsen, het komt niet door de farmaceutische industrie, het komt niet door de regering, het komt niet door een opperwezen of wat dan ook. Het komt door de kanker.

    Iedereen die anders beweert, spreekt niet de waarheid.

  8. peter says:

    Jetty Heijmans

    Beste Hr.Trentelman

    Mijn naam is Jetty Heijmans ik ben 60 jaar, moeder en oma en gezegend met een lieve man.

    Graag wil ik u even laten weten, wat uw boek voor mij betekend heeft.
    Ik kreeg het van een lieve vriendin, toen ik diep in de put zat nadat ik gehoord had een niet operabel melanoom in mijn longtop te hebben.
    Ook chemokuren en bestralingen, zijn waarschijnlijk niet erg effectief, dus het is afwachten om de 3 maanden scans of het groeit.
    Zolang ik geen pijn heb doen ze er niets aan.

    Intussen heb ik uw geweldige boek gelezen en ben er ontzettend van opgeknapt!
    Ik beschouw mezelf inmiddels als genezen, aangezien ik heb begrepen dat ik die keuze heb!
    Verder mediteer (en visualiseer) ik veel, let op mijn eten, neem verschillende supplementen en ben begonnen met hoge darmspoelingen, omdat ik veel maagpijn had.

    Ik voel me elke dag beter en positiever en ben u dus heel dankbaar.

    Vooral het stuk over tijd heeft me erg getroffen en de stukken uit de bijbel spraken me ook erg aan. Ik vond het zo leuk dat u zo van Maria zegt te houden, ik bid ook al mijn hele leven tot haar.
    Ik heb de cd van Lars Faber “Magisch genezen” ook besteld -heel goed- en kon 2ehands het boek van Toussaint nog krijgen.
    Erg treffend het verhaal achter die longkanker, ik kon daar wel wat mee!

    Ik ben ook weer wat gaan werken en verder gegaan met mijn 2e gedichtenbundel, daar heb ik ook weer zin in gekregen.

    Dus, ik zou bijna zeggen “lieve” meneer Trentelman, nogmaals heel erg bedankt voor het mooie boek en ik wens u natuurlijk ook het allerbeste toe.

    Liefs Jetty

    Ja, hoe kom je dan in november 2007 in Rome.

    Van je vriendin krijg je dit fantastische boek??

    En erbij een fantastisch recept!

    Wat ik weet is dat vele Rome-gangers werken met gedachtenkracht!

  9. JennyJo says:

    @ Peter,

    Ja, ik had dit al eens gelezen op het internet. Heel erg. Ze beschouwt zichzelf als genezen, want Henk heeft haar verteld dat ze die keuze heeft.
    Wat moeten we hier nog over zeggen?
    Henk moet zich diep schamen.
    Bah.

  10. peter says:

    Ja, en de een na de andere ‘alternatieve wagon’ aangekoppeld, weg van de angst en de realiteit.

    Voor sommigen is die trein als ie goed op gang is ook niet meer te stoppen! Als een verslaving ‘away from the fire!’

  11. JennyJo says:

    Hoe mensen zichzelf kunnen bedotten.

    Zie onder deze url berichten over de bijwerkingen van DCA. Wordt op deze site gepromoot als een zeer lichaamsvriendelijk middel tegen kanker en zou vrijwel geen bijwerkingen geven.
    Men doktert hier ook vrolijk allemaal zelf.
    http://www.thedcasite.com/dcaforum/DCForumID2/200.html

  12. JennyJo says:

    Met het vorige bericht wil ik niet zeggen dat DCA niet waardevol zou kunnen zijn!

    Er is gewoon nog te weinig bekend en ik denk dat het een illusie is om te verwachten dat er helemaal geen bijwerkingen zullen zijn. Soms moet je gewoon het een en ander voor lief nemen als je beter wilt worden.

  13. peter says:

    Ik heb Sylvia’s verhaal gemeld bij: ‘QUACKWATCH’!

  14. Wilma says:

    @Peter

    Kan bij Quackwatch niets vinden.
    Heb je eventueel een directe link?

  15. Wilma says:

    Komende zondag 1 juni, ergens midden in het land, de uitvoering van het sprookje van Kullio.
    “En…………….als ze niet gestorven zijn, dan leven ze nu nog.”

    In de Nieuwe Revu van week 20 februari ( nummer acht ) kun je een interview lezen met Dr. Tullio Simoncini. Hem wordt o.a. gevraagd:

    Citaat Nieuwe Revu:
    Wat zijn uw plannen met het verspreiden van uw theorie?
    Dr. Simoncini zegt: Blijven informeren. Ik geef lezingen op congressen, spreek doktoren en wetenschappers, geef trainingen, praat met normale mensen en laat ze vooral de resultaten zien. Ik krijg veel positieve reacties en wordt regelmatig gebeld door artsen, die me vertellen dat ik aan het begin sta van een revolutie. Ook heb ik volgende week een afspraak in Rome voor de behandeling van twee kinderen van een Amerikaanse arts die kanker hebben. Ik heb zeer positieve verwachtingen wat hun genezing betreft. Uiteindelijk blijft de waarheid het langst overeind.

    Uiteindelijk blijft de waarheid inderdaad het langst overeind!
    Uiteindelijk kregen wij die waarheid onomstotelijk boven water!
    Uiteindelijk zal Kullio voor zijn sprookjes moeten boeten!
    Uiteindelijk zal het dus ‘Eind goed, al goed’ zijn.

  16. Wilma says:

    VRIJHEID BETEKENT VERANTWOORDELIJKHEID!

    George Bernhard Shaw

  17. peter says:

    @ Wilma

    Ik heb ze ‘in den beginne’ een persoonlijke email gestuurd!

  18. JennyJo says:

    @ Wilma,

    ik denk dat ze bij Quackwatch even tijd nodig hebben om het te verwerken.
    Hij staat trouwens al wel bij de lijst van gevaarlijke kankertherapieen:
    Sodium bicarbonate injections (Dr. T. Simoncini)
    http://www.quackwatch.com/00AboutQuackwatch/altseek.html

  19. Wilma says:

    @Peter en JJ

    Gelukkig maar dat ze hem daar ook in de smiezen hebben.
    Zowiezo was het op die site waar jullie reageerden ook niet druk na die 2 ned. berichten van 4 en 5 jan. j.l. door Cooper en die Muis.
    Net als in Nederland staat het behandelen met natriumbicarbonaat door Simoncini daar niet echt in de belangstelling en dat is maar goed ook!

  20. JennyJo says:

    Ik vind nog steeds die vitaminedame heel raar. Hoe kan je nou dagelijks meer dan 40 pillen nemen en op eigen houtje DCA innemen en dan denken dat dat gezond is.
    Ze zegt dat ze ongeneeslijk ziek is, ze hebben haar 2 jaar gegeven en daar is ze nu al 5 maanden overheen, volgens haar door al die pillen.
    Heel erg voor haar dat ze zo ziek is.
    Toch kan ik me niet voorstellen dat het helpt, het lijkt me eerder schadelijk. Op een of andere manier vind ik het ook heel er Amerikaans, om zoveel pillen te slikken.

    Een paar jaar terug was er een documentaire over een Amerikaans echtpaar, die wilden jong blijven en heel lang leven. Daartoe namen ze wel 30 pillen per dag in.
    Dat werd genalyseerd door een paar artsen en het was gewoon heel gevaarlijk en ongezond wat ze deden, want van bepaalde dingen namen ze veel te veel.

    Eigenlijk vind ik het allemaal nogal zielig, dat gedoe met dat zelfdokteren en maar roepen: chemo is a fraud!!! big pharma conspiracy!!! En statistieken vervalsen. En als je dan zegt dat dat wel erg kort door bocht is, je uitschelden voor rat en meer van dat fraais.
    Sommige alternatieven vind ik echt om bang van te worden.

  21. Wilma says:

    @JJ

    Ook ik schrok en schrik nog steeds van het fanatisme waarmee velen op hun stokpaardje rondrijden.
    Ze ijveren zogenaamd voor het welzijn van alle kankerpatiënten, maar draaien er geen hand voor om de kankerpatiënt die met redelijke tegenargumenten komt voor rotte vis uit te schelden!
    Wat mij blijft schokken is dat het er zoveel zijn en wie weet op welk aantal Edward uiteindelijk terecht komt!! De teller staat nu op 1400.
    Het zijn de patiënten zelf die dat wereldje in stand houden door willens en wetens in sprookjes te geloven en te blijven geloven.

  22. Wilma says:

    Een tekenend voorbeeld van wat je als kankerpatiënt zoal over je heen krijgt als je met redelijke argumenten komt.
    JennyJo heeft pas kort geleden haar behandeling van borstkanker afgerond en is daar nog van aan het herstellen.
    De prestatie’s die zij intussen toch op diverse fora geleverd heeft zijn derhalve te vergelijken met een olympische discipline, want ik weet hoeveel energie en doorzettingsvermogen dat psychisch en fysiek kost.
    Hierbij wil ik haar dan ook van harte een gouden medaille omhangen.

    monty
    Member since Apr-9-08
    12 posts May-29-08, 06:57 PM (PST)

    25. “RE: Cancer is a fungus”
    In response to message #24

    Why do you insist on crucifing Dr. Simoncini Jenny Jo, are you being paid by a Large Pharma Corp, working for a foreign drug agency, or just convicting the moral character of a defenceless human being over the unregulated court of human opinion (internet). Does the fact you have had a remission from your cancer as a result of inflicting enormous damage via chemo-poison, make you some sort of authority, or are you just covering up a more serious concern about your unsure future, since the effects of positive chemo are so fleeting. I pray for your well being, try to be a positive influence on others, and unless Holland is different, do not convict any human based on your mis-guided theories.

  23. JennyJo says:

    Hartelijk dank voor de gouden medaille! Hierbij wil ik jou dan graag de platinaplak omhangen!

    Dat weerloze menselijke wezen is dus simoncini.
    Ik vind het een heel ziek berichtje, waarmee de alternatieve club zich wel heel duidelijk laat kennen. Er is geen sprake van medemenselijkheid, het gaat alleen maar om het halen van het eigen gelijk, ten koste van alles. Ik vind het een heel griezelig stelletje, hoe beter ik ze leer kennen, hoe enger ik ze vind.
    Soms denk ik: laat ze dan maar opgelicht en voorgelogen worden, ze willen het blijkbaar zelf.

  24. JennyJo says:

    Er zijn ook medestanders daar!
    Dit werd zojuist geplaatst:

    I think you are unfair with JennyJo. She has just expressed her opinion and there is nothing wrong with that. Please, don’t continue these personal attacks.

  25. Wilma says:

    Voor Peter:

    Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

    G.K. Chesterton

  26. Edward says:

    JennyJo: klasse wat je gedaan hebt in de USA!

  27. JennyJo says:

    Van een website waar mensen vragen kunnen stellen aan artsen.

    Expert: Claes-Gustaf Nordquist, M.D.
    Date: 4/4/2008
    Subject: Best friend with stage 4 colon cancer

    Question

    My best friend was diagnosd with stage 4 colon cancer in November’05. She had metastasis to the liver and lymph nodes, when it was discovered. After undergoing several cycles of chemo, the cancer metastasized to the ovaries, so she then had a hysterectomy, and her ovaries were removed. As the disease progressed, her doctors decided to give her more aggressive chemo, which after several sessions became intolerable. A few months ago, she found out about Dr. Tullio Simoncini’s revolutionary treatment of cancer, using infusions of bicarbonate of soda directly into the affected site. She decided to opt for the treatment, and did regular infusions of bicarbonate of soda directly into the liver and peritonial cavity. She appeared to be doing better. Last month her CEA score was 42, now it’s 216. They did a PET scan last week, and discovered that the cancer has progressed in her liver and lymph glands, and they discovered a nodule at the opening to her Pancreas. She regularly experiences pain in her shoulders, back and arms. from what I’ve told you, I know she doesn’t have long. They’ve told her that if the tumour in her liver blocks the entrance to her liver, she will get jaundiced, and have weeks left to live. Can you confirm that would be the case, as she could not sleep last night from the pain in her abdomen, and did not digest her food from yesterday.

  28. Fan says:

    Graag de link zodat wij zelf kunnen lezen! Zoiets is natuurlijk makkelijk in elkaar te zetten. Wel vreemd dat je de link weglaat.

  29. Marer says:

    Ik ben een beetje aan het bijlezen. Dit zie ik nu pas.
    Je moet het wel geloven natuurlijk!

    Zoiets van: U vraagt, wij draaien.

  30. Hayo Bergstra says:

    Alles draait om geloof. Geloof je ergems in dan kan het je helpen. Er is geen goed of slecht. Iedereen heeft zijn eigen keuzevrijheid. Alles draait om balans. In alles wat je doet. Voeding, relaties, emoties, financien, aaleg enz……..

  31. JennyJo says:

    Geloof je ergems in dan kan het je helpen.

    Als het niet werkt, rest alleen geloof, ofwel: placebo-effect. Als iets echt werkt, is geloof niet nodig want dan werkt het gewoon, ook zonder geloof.

    Er is geen goed of slecht.

    Wat een onzin. Er is wel degelijk goed of slecht. Niet regulier behandelen bij kanker is bijvoorbeeld erg slecht. Homeopathie voor aids, malaria, kanker: allemaal slecht. En zo is er nog veel meer dat wel degelijk slecht is.

    Iedereen heeft zijn eigen keuzevrijheid.

    Zeker. En iedereen heeft het recht om beschermd te worden tegen geldkloppende, kwakzalvende kletsmajoors als jij.

  32. LK says:

    Wat is aaleg?

  33. LK says:

    Trouwens Hayo, gaat het wel helemaal goed met je zuurtegraad, want dit is wel een erg oud topic?

Geef een reactie

