Greetje.

Kortom, hier schrijft een schlemiel eerste klas. Het coachings-traject is niet aan mij besteed. Ik leer toch niet van fouten en ga lekker op de oude manier verder.
Zoals je leest, is de rol van slachtoffer mij goed op het lijf geschreven.
Ik ben het zat, ik ben mezelf meer dan zat.
Het moet anders, maar hoe in Godsnaam?

Noem het maar een beetje voyeuristisch. Ik sta wel eens virtueel samen met Greetje en de buurvrouw (leuke luitjes, die buren!) totempalen te hakken. In de tuin. Lekker creatief. We zitten samen op de camping en kijken op buienradar. Toch maar een dagje eerder naar huis?

Greetje is aan het reïntergreren en dat leek allemaal goed te gaan. Het loodschort woog steeds minder zwaar. Ik ga het hier niet allemaal uit de doeken doen. Leest u uzelf maar even in. (hierrr)
Nu heb ik u deelgenoot gemaakt hoewel ik het natuurlijk veel leuker had gevonden Greetje een beetje voor mezelf te houden. Het gaat zo natuurlijk wel ten koste van de intimiteit.

Maar dit vraagt om actie. Harde actie. Crypto doet een beroep op de hyve en zegt:
Het is een SCHAN-DE als u hier nog zou reageren voor nog even bij Greetje langs te gaan. Ga uw goede daad voor vandaag doen en steek Greetje even een hart onder de riem in de comments aldaar.
Voor Greetje. En ook een beetje voor mij.

5 Responses to Greetje.

  1. ECGreetje zegt:

    Lieve Crypto-nogwattes, met rode wangen lees ik je blog en voel dat je heel dichtbij ben, virtueel gezien dan. De totempaal, daar is mijn camping-buurvrouw mee bezig, ik richt me op de abstracte beeldhouwkunst. Als iets zoals een kop of een dier je niet lukt, dan ben je zowiezo overgeleverd aan het abstracte.
    Ach, ja buienradar, alsof een buitje alles verstoord. Niets is zo lekker als het geluid van regen op het caravandak.
    Maar goed, Crypto, ik kort je naam af, als je dat goed vind, ik ga je blog eens lezen. je naam ken ik al via Medblog en volgens mij kom je ook langs bij dr. shock in keurig engels. O, nee dat is confabula, of zoiets.
    Voor je hyves oproep, lees mijn blog, dat mag, het is immers iets openbaars. reageren mag altijd. Ik ben niet zielig (meer), ben niet melaats, ik heb het alleen niet handig aangepakt.
    Burnout is een term die volgens Lutser in de vuilnisbak kan, samen met die yogurt-drankjes, vermoeidheidssyndroom en nog een paar aandoeningen. Daar geef ik Lutser helemaal gelijk in, het zit tussen de oren en dat moet ook zo behandeld worden.
    Ik hoop dat mijn weblog leert dat burnout of kierewietisme niet aan het werk ligt maar aan jezelf.

  2. Edward zegt:

    Hallo Greetje, het valt niet mee de instelling waarmee je je hele leven rondloopt, te vervangen door iets beters. Maar als je iets nieuws 21 dagen volhoudt schijn je weer nieuwe vaste patronen ontwikkeld te hebben waar je dan steeds meer automatisch op terug schijnt te vallen.

    Mijn buurman werkte ooit bij een computergigant en kreeg van hen zoals zijn hele afdeling een boek, Psychocybernetics of Psychcybernetica of zoiets, als ik me goed herinner van ene Maxwell Maltz of Malts of zo.

    Hierin werd dit beeld geschetst. Hij behandelde als plastisch chirurg mensen met een negatief zelfbeeld door een grove gezichtsschade, en kwam hierop doordat veel mensen positief reageerden zoals verwacht, maar sommige mensen ondanks de uiterst geslaagde operatie zich toch strak en stijf ondanks alles oerlelijk bleven vinden.

    Door hen ontwikkelde hij naar eigen zeggen een vaak succesvolle self-image veranderingsmethode.

    Misschien heb je hier iets aan. Veel sterkte gewenst met je herstel.

  3. Edward zegt:

    @Greetje nog heel even, ik vond inderdaad al snel een link naar dat boek. Leve het internet!

    http://www.amazon.com/Psycho-Cybernetics-New-More-Living-Life/dp/0671700758

  4. Bert zegt:

    Bashen is het leukste wat er is!

  5. ecgreetje zegt:

    Edward, bedankt. ga ik zeker lezen.
    Bert, bashen…doe dat lekker zelf!

Geef een reactie

