D’r bij zijn, mee doen!….met Ron Schuurkens

—-
zweverig

De grootste kermis van de BeNeLux is vanaf vanavond happening. U wilt even lekker misselijk worden? Ruzie krijgen bij de botsauto’s? Stoer doen bij de boksbal? Helemaal downunder in het gezelschap van louter Tokkie’s, Bokito’s en Rifapen gezellige kruikenzeikers met een zachte g? Dan is Tilburg ‘the place to be’. Tien dagen lang. Tweehonderzesenveertig attracties met schreeuwerige muziek en stampritmes. Keigááf….(link)

Opvallend:

De helft van de attracties zijn consumtieve waren (kaneelstokken, suikerspinnen en vette happen) en oefeningsspelen (goktenten waar je waardeloze chinese zooi kunt ‘winnen’)
De bijna 2 miljoen aan pachtopbrensten voor de stad Tilburg.
Bekijk de cijfers hierrr

We kijken natuurlijk mee met Ron Schuurkens van kermistv (link):
—-
lekker fris
klikkerdeklik; plaatje van deze hyvelink.

Komttiedanalvast:

Dat belooft weer uren kijkplezier.

11 Responses to D’r bij zijn, mee doen!….met Ron Schuurkens

  1. cryptocheilus says:

    U kijkt toch wel?
    http://www.kermistv.nl/afleveringen.html

    Warm welkom terug voor Edward! Zwitserland zal nooit meer zijn wat het geweest is…
    Verder zag ik dat de dames bij Lutser in mijn afwezigheid vreemd gaan.
    Wat issie aan het vissen…..Zal ik er eens iets van zeggen?

    Zal even een pasfoto posten i.v.m. het stotteren het scheel kijken en de flaporen:

    Lat’num baby….

  2. Wilma says:

    @Crypto

    Aangezien ik pas nog van een zeer koude kermis ben thuisgekomen na een tijd in een mallemolen te hebben gezeten, sla ik die 1e link heel graag over!!
    Had zowiezo al nooit zo’n behoefte aan komkommer-tv.

    Ik moet nog overleg plegen met JJ, maar weet al bijna zeker dat die 2e link ook bij haar niet echt in de smaak zal vallen.
    Wij hebben/hadden een heel ander tiepje voor ogen!
    Jammer, maar helaas.
    Maar maak je geen zorgen, die foto van Bert is nou ook niet bepaald…….nou ja…..je weet wel!!:-#

  3. JennyJo says:

    @ Crypto,

    Ik denk dat hij uit de draaimolen is gevallen en op zijn hoofd terechtgekomen.
    Hij ziet er zo ingedrukt uit.
    Je moet wel heel erg lief zijn om zo’n uiterlijk te kunnen compenseren, dus, nee…

  4. Marer says:

    Ik ben geboren in Leiden, dus voor mij telt alleen de 3 oktober kermis.
    Leiden’s ontzet. (1574). 2 oktober ’s avonds taptoe van alle (sport) verenigingen, daarna Kermis. ’s Ochtends zes uur reveille Stadhuisplein, 7 uur Neerlands liederen in het v.d. Werffpark bij het standbeeld van de heldhaftige burgemeester v.d. Werff, daarna naar de Waag voor uitreiking haring en witte brood. Kermis, ’s middags optocht en daarna Hutspot eten. (penen, aardappelen en klapstuk). Ter afsluiting nog een rondje Kermis en dan …… vuurwerk.

  5. cryptocheilus says:

    Tssss, ik lees het al….
    Geen trekkies.
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Star_Trek
    hem dus:
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Quark_%28Star_Trek%29
    Nooit gehoord van een holosuite zeker?

  6. Marer says:

    Nee, zeker niet. Onzin.
    Onze dochters maakten altijd een onderscheid in films. Zo waren Westerns, SF en knokfilms de zogenoemde Papa-films. Meestal genoot papa in zijn eentje van deze films.
    En ik neem aan dat een holosuite ook iets voor papa’s is. Ik ben er in ieder geval niet nieuwsgierig naar.

  7. cryptocheilus says:

    @ Marer:
    Je weet niet wat je mist……
    De holosuite is vet kickuh….Ook voor meisjes….
    Als je het niet gevolgd hebt, is het concept ook onduidelijk.
    Gaan we voor de collective? De zwerm? De onweerlegbare gemeenschappelijke argumentatie en inspanning? De snelle leugen of de achterhalende waarheid? Wijsheid uit verschillende bronnen? Bevlogen (mensen) meningen? Aanvulling en verbetering?
    Eerlijk duurt het langst?

    Resistence is futile….
    you will be assimilated…..

    The hyve…

  8. Edward says:

    Dat is terugkomen van een koude kermis hier. Zat ooit vast in de achtbaan op de Efteling. Ding had stroomuitval vlak voor de top. Was wel kicken. Net toen het langzaam vervelend en een beetje eng werd (de wind gierde aardig rond de oortjes) zei die klik en deed ie het weer, yes!

    Snibbige kortaf dame aan kassa daar vond mijn groep collega’s net te klein voor een groepskorting. Met lede ogen moest zij aanzien hoe wij getriggerd door haar felheid nou juist ala John Cleese diverse wachtenden ala Giroblauw reclame aanschoten en omarmden met: YES, wéér iemand van onze groep… leuk dat je toch nog gekomen bent, komt erbij voor de groepskorting..

    Kermis is soms volwassenen op schoolreisjes…

  9. Wilma says:

    “BEAM ME UP SCOTTIE!”

  10. Marer says:

    Is dat nou team-building?

  11. Marer says:

    Ik ga naar mijn eigen “holosuite”. Mijn bootje gaat naar de Westeinderplas, de zon opzoeken.
    Groetjes, sterkte in de strijd.
    Marja

Geef een reactie

