Wonder!

ga es deaud

In de laatste openluchtmis voor zieken en invaliden in Lourdes benadrukte de paus God te laten beslissen over tijdstip van de dood, waarmee hij het standpunt van de rooms-katholieke kerk tegen abortus en euthanasie nog eens bekrachtigde.

bron: de Morgen

9 Responses to Wonder!

  1. Wilma says:

    http://www.trouw.nl/achtergrond/deverdieping/article1853000.ece

    De Verdieping 14 september 2008

    ’Waardigheid zou ook een criterium moeten zijn’

    Petra de Jong is vanaf vandaag de nieuwe directeur van de NVVE, de Nederlandse Vereniging voor een Vrijwillig Levenseinde, die zich inzet voor een verruiming van de euthanasiewet. „Veel artsen ontbreekt het aan moed en compassie.”

  2. JennyJo says:

    Dit is mij uit het hart gegrepen!

  3. cryptocheilus says:

    Hoe zit het met de waardigheid van de paus?

    Kost een paar centen maar ik denk dat ik maar 30 van deze aanschaf:
    http://nl.knm.nl/sanashop_v2/knm/pages/detail.asp?content=11720000000790_2_11650000000012&cookie=init

    Voorkant:

    Achterkant:

    Wat een rotkoppen op die achterkant trouwens…..

  4. ECGreetje says:

    Tsja, ik heb net een boek gelezen, Het Heilige bloed, de heilige graal, gelezen. Natuurlijk door de Da Vinci Code…maar na het lezen van dit boek ben ik om. Wat een gekonkel allemaal!
    Laat iemand zelf kiezen hoe hij dood wil en wanneer!

  5. cryptocheilus says:

    @ Greetje:
    Was je gelovig dan? En ben je er nu af gevallen?
    http://anjameulenbelt.sp.nl/weblog/wp-content/uploads/2007/08/img103.jpg

  6. ECGreetje says:

    Nou ja, gelovig is een groot woord. Geen kerkganger, ik had wel wat met die 10 geboden. Lagere school en middelbare school waren wel gristelijk, want dat was goed voor d eopvoeding en de discipline…

  7. JennyJo says:

    Persoonlijk vind ik dat er een elfde gebod bij moet komen: eert uw kinderen.
    En dat over het verplicht geloven in de enige god enz mag er van mij wel af.

  8. Edward says:

    JennyJo, mee eens. Dit zou het grootste gebod moeten zijn. Gezonde vrije, sterke, verantwoordelijke en levensgenietende generaties achterlaten.

    Wilma gaf al aan dat een groep mensen onverwachts besmettelijk ziek uit Lourdes terugkwam.

    Gevaarlijk is religie soms, denk aan de vele doden soms bij massapaniekbewegingen bij de Hadj bedevaart in Mekka, of de doden laatst onder de mensenmassa’s die massaal steile trappen op een Heilige Hindoeberg beklommen en in botsing kwamen met massaal naar beneden vluchtende groepen, etc.

    Sometimes religion can bring you immediately surprisingly close to your God.

    Oh, protect Palin against infections and mass panic movements!

  9. Marer says:

    Wonder: ik ben genezen zonder naar Lourdes te gaan.

    Geen wonder: Ik ben doodgegaan omdat ik naar Lourdes ben gegaan.
    Geen wonder: Ik ben doodziek geworden omdat ik naar Lourdes ben gegaan

    Wonder: Ik ben ziek geworden omdat gelovigen naar Lourdes zijn gegaan.

Geef een reactie

