Filter.


Elk zichzelf respecterend weblog kan niet zonder filter. Word-press biedt mij een interactief filter. Ik kan woorden, namen, termen of bijvoorbeeld ip-nummers onderbrengen in mijn askimet filter. Big Brother. Maar dan automatisch. Jeweettog?

Daar maak ik dan ook gretig gebruik van.

Niet dus. Mijn filter bevatte tot voor een week geleden geen taboes. Dat komt misschien vreemd over. Een ieder veronderstelde een streng beleid wat dit betreft. Dat is er niet, ook nooit geweest. Een kwestie van communiceren (let je even op Angel?).

Er is geen link, ip-nummer of zelfs maar een term ingevoerd. Ever. Je kunt hier rustig binnenkomen. Daarna is het een ander verhaal.

Tot vorige week. Toen dacht ik ‘what if ?’
Wat ga ik doen als ik bepaalde reacties/termen/links/ip-nummers c.q. personen wil weren? Werkt dat filter dan wel?

joepie sleutelen!

Ik heb toen één woord ingevoerd. En het werkt. Een aantal mensen zal in de afgelopen week een ‘awaiting moderation'(volgens Wilma ‘Je reactie wacht op goedkeuring van een beheerder’) scherm gekregen hebben. Vanwege één woord!

Woordraden? In de comments. Mooie prijzen!!! Wie immer.

24 Responses to Filter.

  1. Wilma zegt:

    @Crypto

    Kom je weer met je mooie prijzen!! Het zal wel net zo’n portie gebakken lucht zijn als met de komkommerprijs! Zoethoudertjes zijn het.

    Ik heb ook zo’n melding gekregen bij een bericht waarin Henk Trentelman werd genoemd, het is Henk zelf, maar zal het bericht nog eens napluizen op een andere mogelijkheid.

  2. Wilma zegt:

    Wilma zegt: Je reactie wacht op goedkeuring van een beheerder

    Zo meteen raak, kom maar op met die prijs!!

  3. puma73/Ton zegt:

    daar hen ik al een keer ingehangen

  4. Wilma zegt:

    @Crypto

    Wil jij nou echt zeggen dat wij zomaar vagina èn penis èn Jezus zomaar mogen intikken?! Wat verschrikkelijk toch!
    Het zal wel dat deze site zo’n slechte naam krijgt, dat mocht bij de Tros niet!

  5. cryptocheilus zegt:

    @ Wilma @ 1:
    Warm, warm…..erg heet, heter.
    Nou kom op. Welk woord?

  6. Wilma zegt:

    Eikel, eikels mocht daar ook al niet, want dat is natuurlijk ALTIJD een scheldwoord.

  7. puma73/Ton zegt:

    ik heb het woord

  8. puma73/Ton zegt:

    haal mijn bericht met goedkeuring maar weg crypto

  9. cryptocheilus zegt:

    Maar welk woord is het nu precies?
    Denk aan de mooie prijzen!
    Oplossingen onder de streep
    —————————————-

  10. Wilma zegt:

    Heeft dat cryptusfiguur ook ‘mooi’ 2 berichten van mij ‘weggegumd’, hier moet je dus echt goed op je tellen gaan passen!😉

  11. Wilma zegt:

    Wilma zegt: Je reactie wacht op goedkeuring van een beheerder.
    september 23, 2008 at 9:51 pm
    Tr*******n

    Kat in het bakkie.

  12. cryptocheilus zegt:

    Ik kan helaas Tr*******n niet goed rekenen.

  13. puma73/Ton zegt:

    maar de mijne was goed ok 2 woorden maar ging wel hangen

  14. Wilma zegt:

    @Crypto

    M.i. laat je ons gewoon zien/ervaren wat voor spelletjes er door een moderator/webmaster gespeeld kunnen worden met behulp van een filter en/of naar eigen goeddunken weghalen van berichten zonder aankondiging of verklaring.
    In mijn originele bericht van 9:51pm staat de naam zonder sterretjes, maar die heb je achter het filter laten staan, voor mij zichtbaar, maar niet voor anderen.
    Puma bleef blijkbaar met 2 heel andere woorden achter het filter hangen, dus…….

    ga ik nu slapen, want ik ben doodmoe. Morgen komt er weer een dag, welterusten!

  15. Edward zegt:

    Keloel, zo’n filter zou Ernst Happel gezegd hebben. Als ik op de TROS een e-woord wilde plaatsen, zoals eikel, dan typte ik e.i.k.e.l. en mooi dat ie doorging.

    Even proberen: t.r.e.n.t.e.l.m.a.n. ja hoor, door!

  16. Wilma zegt:

    @Edward

    Ik hang nu voor de zoveelste keer achter het filter en er zijn hier alweer berichten van mij weggehaald.
    Crippie als d.i.c.t.a.t.o.r! code: 123 WW.

    Het prijzengeld stopt ie in zijn eigen zak, wedden?!😉

  17. cryptocheilus zegt:

    Het woord was inderdaad Trentelman.

    De prijzen zijn inmiddels in het bezit van de prijswinnaars Wilma en Ton.

    Ze zeiden er erg blij mee te zijn. 🙂

  18. Wilma zegt:

    http://www.iusmentis.com/maatschappij/juridisch/bloggen/aansprakelijkheid/

    Een blogger kan aansprakelijk gesteld worden voor schade die mensen door zijn blog lijden. Denk aan smadelijke publicaties of schenden van geheimhouding. Ook voor reacties van derden kun je aansprakelijk worden gehouden. Toezicht op reacties (comments) is dus wel zo verstandig.

  19. cryptocheilus zegt:

    Disclaimer 8 en 10.

  20. Wilma zegt:

    Ik heb net voor de 4e keer geprobeerd om de link naar de site van Ivette te plaatsen.
    Er komt geen melding discarded, maar springt naar begin item na verzenden.

    ????????????????????????????????????????

  21. cryptocheilus zegt:

    Je kwam rechtstreeks in het spamfilter Wilma. Kweet ook niet wrom. Hij staat er nu. ^^^^^^

    Nog even over het filter; Soms kom je er in. Je reactie gaat (voor wat ik weet) niet verloren. Je hangt in het spamfilter. Ik ontspam de reactie en deze komt op chronologie in de comments terug.

    Het heeft dus geen zin om 25 keer te proberen dezelfde link/post te submitten en er dan op zes verschillende topics over te beginnen dat je er niet doorkomt. Ik noem geen namen verder.
    *kuchwilhoestmakuch*

  22. Wilma zegt:

    http://www.trouw.nl/ontspanning/degids/article1866162.ece
    /Je_priveleven_ligt_op_straat_.html

    Een doorgaans serieuze collega proost, omringd door een handvol dames, met een glas bier op een foto op zijn hyvespagina. Geen probleem denkt de een, die jongen heeft tenminste een sociaal leven. Maar hoe vaak drinkt hij dan, vraagt de ander. Vast te veel, vermoedt de recruiter en schuift zijn net ontvangen sollicitatiebrief terzijde.

  23. Wilma zegt:

    @Crypto

    Ik heb b.v. ook altijd problemen met linken naar Wikepedia en die berichten nooit terug gezien.
    Soms verschijnt er zonder aanwijsbare reden discarded, zoals al eerder aangegeven.
    Al met al best vervelend omdat je niet weet wat en waarom het fout gaat.

  24. da silva zegt:

    Ik zit heel de avond al te reaguren….
    Wat was het F-woord ook al weer?

Geef een reactie

