Raadplaat


Mooie foto. Eerste prijs. Maar wat zijn het?

Update: Cryptotip

Nog te moelluk Crypto. Geef ons nog een tip! Nah vooruit, ik leg ‘m uit:
Update: Cryptotip II

Update: laatste Cryptotip.

And we have a winner! Wie anders dan ons hondstrouw Cryptolid Wilma kwam met de goede oplossing. Het zijn de zuignapjes van een inktvis. Maar dan groot (electronenmicroscoop) en ingekleurd.
Het was Science magazine die de wedstrijd (zoals ieder jaar) uitschreef. Hierrr link
De foto’s zijn groter en beter te bekijken op deze link .

Zoals altijd weer mooie prijzen voor Wilma.

Update: Cryptotip:
Wetenschap is, tussen haakjes, eng.

Update: Cryptotip II:
Wetenschap (Eng.)

Update: laatste Cryptotip:
het zijn de kleine monsters die het beest voeden

29 Responses to Raadplaat

  1. Wilma says:

    Mooie prijzen, moooooooooooooie prijzen????
    Zelfs die bibberbanaan heb ik nooit ontvangen!!!!

    Veel beloven en weinig tot niets geven doet de reageerder in vreugde leven.

  2. cryptocheilus says:

    Stuur jij ook altijd slagzinnen en oplossingen voor kruiswoordraadsels in?

  3. Wilma says:

    Soms, maar een echte hobbie is het niet. Die prijspuzzels zijn meestal niet echt een uitdaging, die kan je zowat met je ogen dicht invullen.

    Mijn moeder is goed in slagzinnen, ze heeft al vaker een prijs gewonnen.
    Mijn vader heeft jarenlang wedstrijdje gehouden met een inmiddels overleden zwager vanwege de oplossing van het cryptogram in de Volkskrant op zaterdag.
    Wie het eerste belde had gewonnen, het ging om de eer.

    Ik heb niks/niet veel met Cryptogrammen en als het hier zo doorgaat met die prijzen óók niet meer met Crypto’s. Moehhhh x 100.

  4. Wilma says:

    raadplaatje:

    I.pv. de beloofde prijzen opsturen zit jij dus uit je neus te peuteren.
    Dit is vast een macro-opname van de ‘pietjes’ die je eruit gepulkt hebt.

  5. Edward says:

    Een collega van mij maakte commercieel als bijverdienste cryptogrammen. Eigenlijk best makkelijk te maken als je de trucjes kent.

    Ik herinner me nog: RRRRR in de tuin? (5 letters).

    Heel simpel, een vijver (vijf R-en))….

  6. Wilma says:

    http://www.guardian.co.uk/science/gallery/2008/mar/10/medicalresearch.photography?picture=332890972

    Deze nog maar eens ter herinnering.

    Duidelijk te zien dat borstkanker heel iets anders is dan b.v. prostaatkanker.
    Dus hoezo zouden pathologen over het hoofd zien dat alle kanker één en dezelfde schimmel is?!

  7. cryptocheilus says:

    Ondanks de update nog steeds geen inval? Wilma?

  8. Wilma says:

    @Crypto

    Invallen zat, maar deze specifieke foto vinden is wat anders!!

    Wel dit gevonden:

    http://db2.photoresearchers.com/feature/infocus348

    Weer duidelijk te zien dat alle kankercellen toch echt hetzelfde zijn en we al tientallen jaren voor de gek worden gehouden! 😉

  9. Wilma says:

    http://www.vcbio.science.ru.nl/image-gallery/techniek/

    BEELDTECHNIEKEN:
    Microscopie, digitale fotografie, video, grafisch vormgeving, informatica

    “Een microscopist denkt met de ogen en kijkt met het brein.”
    (Prof. Daniel Mazia, 1996)

  10. Wilma says:

    @Crypto

    Uiteraard ook al onder science e.d. gezocht, maar internet blijkt wel een erg groot puzzelboek.
    Maakt niet uit, vanallerhande interessante zaken tegengekomen.
    Ben er al uren zoet mee geweest.

  11. Wilma says:

    http://www.imi.org.uk/intro/home.asp

    Dit b.v. bij zoeken medical awards.

  12. Wilma says:

    http://medicalillustration.net/

    Naast medische kennis is hier een enorm tekentalent voor nodig.

    Indrukwekkend!

  13. Wilma says:

    http://www.cwi.nl/nl/Aardenlevenswetenschappen

    Uitdaging: tumorgroei eerder opsporen
    De silicon cell is een ambitieus computermodel waarin de belangrijkste processen in een levende cel gesimuleerd kunnen worden. Het model kan er aan bijdragen dat we tumorgroei in een eerder stadium kunnen opsporen en effectief behandelen. De silicon-cel zal de farmacie helpen doelgericht nieuwe geneesmiddelen te ontwikkelen en celbiologie in te zetten voor de productie. Het CWI gaat zijn bijdrage aan dit onderzoek versterken.

  14. cryptocheilus says:

    Bijna goed. Nu de originele fotoreportage/wedstrijd.

  15. Wilma says:

    @Crypto

    Hallooooooooooooooooooooooooooooo!!??
    Dat was/is de vraag niet, ik teken protest aan.
    Je wil gewoon die prijs niet geven, krentenkakker! 😉

  16. cryptocheilus says:

    Wilma mag uiteraard weer een mooie prijs uitzoeken…..

  17. Wilma says:

    @Crypto

    Dankjewel, dankjewel, doe mij maar die workshop koe knuffelen. 🙂

  18. cryptocheilus says:

    Als ik nu eens de hele tijd moeh roep. Hoe zit dat dan met het knuffelen?

  19. Wilma says:

    Ik heb vanmiddag een behoorlijk vervelend gesprek gehad op mijn werk, dus ik kan wel een knuffel gebruiken van iedereen die geen moeh roept.

    Ga er nu niet verder op in, maar de kern van de zaak is:

    Help je zal maar kankerpatiënt zijn!

  20. Wilma says:

    http://www.ad.nl/binnenland/article354532.ece

    Het bestaat echt:

    Gezellig : koe knuffelen
    Door EDDY VAN DER LEY

    VOORST – Na vijf minuten van strelen en aftasten geeft Donja zich helemaal over aan Marente. Op de vertederende knuffel…
    In het hooi van deze boerderij in Voorst kan men een cursus ‘Koe Knuffelen’ volgen. Een gat in de markt…? FOTO KOEN VERHEIJDEN
    … volgt iets van een innige omstrengeling. Marente krijgt een lik toe van Donja. Gelukzalig blikt het ‘gelegenheidspaar’ de wereld in.

  21. JennyJo says:

    @ Wilma,

    Ik lees net je berichtje over je werk, wat waardeloos! Koeknuffelen zou best kunnen helpen, koeien zijn zo goedig, onschuldig en aanhankelijk.
    Heel erg anders dan sommige mensen dus.

  22. Marer says:

    Nou, koeien zijn niet zo goedig. Deze zomer heb ik koeien in een weiland een gans zien vertrappen. Gans ontsnapte ternauwernood naar het water. Gebroken vleugel. Maar bewust trappen van de koeien was het wel.
    Dus koe knuffelen hoeft voor mij niet zo. En denk eens aan al die vliegen en dazen die je erbij krijgt. Nee, dank u.
    Voor geen PRIJS.

  23. JennyJo says:

    Oh, dat valt me wel tegen dan. Ik heb wel een zwak voor koeien. Die vliegen zijn inderdaad ook niet fijn.

  24. Marer says:

    Ik herinner mij opeens een voorval met twee vissers. Een kudde koeien was zeer nieuwsgierig en kwamen in een drafje op ze af. En of die kerels nou met hun hengels en schepnetten sloegen, de koeien dreven ze zo het water in. Met stoeltje en al. Stonden ze tussen het riet.
    Wij lagen aan de overkant van de sloot met de boot en hebben erg gelachen.

    Wilma ik zou maar een andere “prijs” uitzoeken. Tot nu toe zijn “prijzen” van crypto luchtkastelen gebleken.

  25. JennyJo says:

    @ Marer,

    Ja, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Ik ben als kind eens door een hele kudde koeien achtena gezeten in een weiland. Ik zag in de verte de schillenboer en ik mocht altijd mee op zijn kar. Dus ik ging rennen, want ik wilde hem niet missen. Maar koeien hebben de neiging om achter alles aan te lopen, dus die gingen mij achterna rennen. Daar werd ik bang van en ik ging harder rennen. En die koeien dus ook. Koeien kunnen heel hard lopen, heb ik toen gemerkt. Ze zijn ook een beetje dom en inderdaad erg nieuwsgierig.

Geef een reactie

