Peggy is arm


Schrijnende armoede in Nederland. Met dank aan de WereldOmroep voor dit prachtig stuk beeldvorming voor over de grens.

13 Responses to Peggy is arm

  1. Da Silva zegt:

    Ik mis een optie…schoppen!
    Met d’r rot-opmerking over Afrika selfish bitch!

  2. cryptocheilus zegt:

    @ Da Silva:

    Dat is publiekelijke wraak…..Dat mocht ze van d’r ex vast niet zeggen…

  3. Ollie B. B. zegt:

    Voor deze suffe doos, oeps, schrap dat, mevrouw dus, is haar armoede pas echt ten einde als ze op vakantie naar Afrika kan, om daar schattige negertjes te kunnen gaan bekijken.
    Het is evident dat dat een door anderen betaalde vakantie zal zijn, want ze is immers arm.
    Terwijl ik dat schrijf, krijg ik een ingeving: zullen we een actie voor haar starten? “Help Peggy naar Afrika”

  4. cryptocheilus zegt:

    Zo te zien kan ze thuis ook genoeg schattige negertjes kijken

    Als die actie van Ollie dan niet genoeg geld opbrengt (ik zou bijvoorbeeld alleen voor een enkele reis willen betalen) kunnen we haar misschien nog opgeven voor ‘groeten uit de rimboe’.

    Ik heb ook nog een paar vragen. Heb je in een auto geen straatvrees? Hoe werkt dat nu als je straatvrees hebt en uit de auto stapt?

  5. Sharky zegt:

    Ik vond ook al dat ze al erg gemakkelijk de voordeur uitstapte voor iemand met straatvrees.

  6. Sharky zegt:

    Uit zien te komen met een bijstandsuitkering is geen pretje, maar om deze Peggy arm te noemen gaat mij een grote brug te ver!
    Ze voelt zich arm en zielig, dat is heel wat anders.
    Het zal er ook aan liggen uit wat voor eerdere financiële situatie ze komt.
    Iemand die van b.v. vanuit 2x modaal in de bijstand belandt heeft meer problemen dan degene die toch al wist wat het was om elk dubbeltje een paar maal te moeten omdraaien.
    Zo te zien en te horen moet ze nog veel leren op dat gebied.
    Die opmerking over de armoede in Afrika trek ik ook niet, vooral omdat haar eigen kinderen duidelijk een kleurtje hebben.

  7. Wilma zegt:

    Test, test, test
    mijn computer blijft steeds hangen, wat een gedoe!

  8. Wilma zegt:

    Daar ben ik weer, hoop dat het nu goed blijft gaan!🙂

  9. Wilma zegt:

    Zoals Sharky ook al zegt is de bijstand geen pretje, maar om je te beklagen over het niet kunnen aanschaffen van een spelcomputer?!
    Een weekendje weg willen is ook al raar voor iemand met pleinvrees, dan zou ze eerder blij moeten zijn dat dat niet eens kan.
    Wat mij het eerste stoorde was die uitbundige make-up en dat voor iemand die zgn. geen nagel heeft om aan de kont te krabben.
    Er is m.i. een heel verschil tussen wat echt nodig is en wat iemand nodig vindt.

  10. Ollie B. B. zegt:

    Ik zou het huishoudboekje van mevrouw wel eens willen zien.
    Een ruim jaar geleden stond er ook zo’n jankverhaal in een krant waarbij wel de cijfertjes werden getoond. Daar stond meen ik een substantieel bedrag in voor aflossing van leningen (wehkamp etc). Wie is er dan debet (haha, een woordspeling) aan het tekort aan koopkracht?
    Dan heb je nog een ‘gunnings’-factor. Dit wijf gun ik niet veel meer. Ok, ok, autovrees dan.

  11. andelst pennie@hetnet.nl zegt:

    Ome Ton uit Slikkerveer heeft er één en je lult niet meer.

  12. Wilma zegt:

    http://meer.trouw.nl/filosofie/waarom-is-dit/ook-minima-hebben-recht-op-dromen-kleur

    Sebastien Valkenberg
    Dankzij de SP dromen de minima straks in kleur. Ik vind het ook een vreemde zin om op te schrijven. Maar ze is niets anders dan de consequentie van logisch nadenken.

  13. peter zegt:

    Wie ziet verschil tussen een flatscreen en een wasmachine?

Geef een reactie

