Valstar, DCA en de IGZ.

Dokteren in Nederland wordt steeds leuker!
Als complementair/alternatief arts is het al helemaal grandioos. Vanaf nu is het ‘trossen los’ voor deze beroepsgroep. U bent als kankerpatiënt namelijk vogelvrij;

‘de inspectie, de onvermijdelijke realiteit wetende van een uitbehandelde (kanker-) patiënt die houvast zoekt in verschillende zorgcircuits, heeft niet de illusie afdoende of oplossend te kunnen reageren op fricties die zich in deze werkelijkheid voordoen.’

Aldus mw. mr. M.E.W.H. Joosten, inspecteur van de Inspectie Gezondheids Zorg (IGZ).

Klinkt als een tandeloze leeuw. Ziet er uit als brevet van onvermogen. De inspectie ziet namelijk wél de uiterst zwakke positie van de (uitbehandelde) kankerpatiënt, maar doet er niets aan deze tegen de willekeur van alternatieve therapieën te beschermen. Omdat ze het niet kán.

(Bron: Frits van Dam, Fricties in de werkelijkheid, website VdtK)

dr_jekyll_and_mr_hyde_poster1
(Cryptofilmtip)

Groen licht m.b.t. DCA voor complementair arts Valstar en de Wim Huppes (noem mij geen arts) zelfhulpgroep.

De heer Valstar is door de inspectie ‘nadrukkelijk gewezen op zijn professionele verantwoordelijkheden waarbij hem gewezen is op verschillende relevante (tucht)rechterlijke uitspraken en naar de Gedragsregel “De arts en niet-reguliere behandelwijzen” van de KNMG.

Volhardt de patiënt desondanks in de afwijzing van reguliere behandelwijzen, of zijn er geen reguliere behandelwijzen (meer) beschikbaar, dan biedt de arts geen behandelwijzen aan die de patiënt schade zouden kunnen berokkenen……
…………Naast directe fysieke schade die inherent is aan de behandeling, wordt onder schade ook verstaan: het bieden van valse hoop op genezing of verbetering van de klachten; het geven van onjuiste of incomplete informatie over de werkzaamheid van een behandeling;

(gedragsregel de arts en niet-reguliere behandelwijzen)

‘Onze’ Edward:

DCA heeft als bijwerking zenuwuitval in de periferie, dit kreeg Huppes ook: gevoelloze teen, spierschokjes, etc. Verontrustend is dat hij het gevoel had dat via symptoomafanme kon vaststellen dat de halfwaardetijd van het verwijderen van DCA uit het lichaam opliep van orspronkelijk 1 uur naar 6 uur. Zijn lever is dus mogelijk aan het beginnen met uitvallen (een 2e bekende uiterst gevaarlijke bijwerking van DCA)……..
………DCA zorgt bewust voor methyltekort. In de hoop dat een kankercel door teveel U in plaats van T misbaksels geeft die niet overleven. Dit is het doel. Het piepkleine risico is dat gezonde delende cellen zoveel U fouten bevatten dat de DNA-reparateur dit niet trekt, en bij fouten op het verkeerde plekje zelfs nieuwe kanker elders kan ontstaan……..
…….Vandaar de herhaaldelijk gevonden leverkanker bij muizen door DCA op Pubmed, die door een methyldonor (methionine), dus een stof die het teveel U weer goed omzet in goed T, weer verholpen werd. Oppassen dus voorlopig voor het mogelijk carcinogene DCA!!!

Ex- gebruiker:

Misschien is onderstaande informatie nog iets als aanvulling op DCA. Ik ben er mee gestopt. In juni ben ik begonnen en na 2 weken kreeg ik een vreemd gevoel in mijn hoofd, duizelig, evenwichtstoornissen enz. Toen ben ik gestopt tot het over was en daarna weer begonnen. Ik ben nu een week van de wereld geweest. Tintelingen in mijn handen en voeten en onderbenen. En mijn hoofd is niet te beschrijven, ik was gewoon een zombie. Zelfs schrijven kon ik niet meer en is ook nu nog niet goed, allemaal taalfouten, terwijl ik daar anders nooit naar hoefde te kijken. Nu wordt het dragelijk, maar over is het nog lang niet. Betekent dus dat ik niets meer kan op dit moment.
Terwijl ik van de behandelingen van ……… zo opgeknapt was.

Dr. Joke Baars (Lareb):

De DCA kan zeer ernstige effecten hebben op ons zenuwstelsel, hetgeen versterkt kan worden door de HAART, ook al slikken de patiënten hoge doses vitaminen. Indien u merkt dat u tintelingen krijgt in handen, voeten, last van duizeligheid, moeilijkheden met de coördinatie van bewegingen, verzoek ik u dringend onmiddellijk te stoppen met alle medicatie. Deze klachten zijn
helaas soms van blijvende aard. Hoe sneller men stopt, hoe meer kans men heeft dat het weer over gaat. We hebben een patient gehad die blijvende schade aan de kleine hersenen heeft overgehouden door gebruik van dichloorazijn (DCA), waardoor hij nu blijvende evenwichtsproblemen heeft. Het is gemeld aan de LAREB, een landelijk bureau waar bijwerkingen gemeld worden: http://www.lareb.nl/ Onschuldig is dit middel dus niet.

Dr. Evangelos Michelakis:

However a word of caution, these experiments were not done in patients, but rather in animals and test tubes, and so the applicability of these results to human disease has not been determined. They make however, the need for clinical trials even more pressing. We also reiterate that in the absence of knowledge about the safety and effectiveness of this drug in people it is unwise to be taking this agent unsupervised and outside of a clinical trial.

(bron)

Wim Huppes:

Dichloorazijn is een gevaarlijk middel en het is niet de bedoeling dat het ondoordacht wordt gebruikt…..Ik ben zelf patient, en heb een zeer goede respons gehad op mijn eigen behandeling met dichloorazijn. Bij anderen is de werking veel minder. Nog een reden om te twijfelen aan de werking van dichloorazijn…..Nogmaals laten we allen proberen te voorkomen dat er ongelukken gebeuren met dichloorazijn…..

Zie ook hier: Wim Huppes adviseert een ieder te-stoppen met dca dichloorazijn wegens slechte resultaten van anderen.

Hoeveel aanwijzingen heeft De IGZ nodig?; Gevalletje Oostindisch doof en ziende blind?

De uitspraak van de IGZ is daarentegen goed nieuws voor diegenen die altijd zeuren over de vrijheid van therapiekeuze of liever het gebrek hieraan. Die is er volgens de inspectie al:

de patiënt is zelf verantwoordelijk voor de keuze die hij maakt om zich tot de reguliere zorg en/of het alternatieve of complementaire zorgcircuit te wenden.

Ook goed nieuws voor Valstar derhalve;

Als je al die jaren je patiënten onder het mom van Niet Toxische Tumor Therapie hebt volgestopt met middelen als calcium en vitamine D…. of selenium en vitamine E….of foliumzuur en vitamine B6 en B12 is het in dit licht wel zo gemakkelijk dat je kunt ‘overstappen’.

Voor zolang het duurt.

3 Responses to Valstar, DCA en de IGZ.

  1. wilmamazone zegt:

    Prima bericht Crypto!

    Ik voel mij als kankerpatiënt behoorlijk in de steek gelaten door het IGZ.
    Op deze manier worden patiënten steeds verder het bos ingestuurd i.p.v. dat er eens eindelijk duidelijkheid wordt geschapen.
    De kankerpatiënt als loslopend wild waar letterlijk en figuurlijk met alle mogelijke middelen op gejaagd mag worden en als je geraakt wordt is het:’Eigen schuld dikke bult!!!’
    Het is om te huilen.

  2. Pingback: Het orthomoleculaire konijn kijkt vol in de koplampen… « Cryptocheilus Weblog

  3. Pingback: Klink schopt alternatieve kont. « Cryptocheilus Weblog

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: