Hoeyberghs, DAS schandalig!

Soms heb je als blogger de pech dat het onderwerp waarover je wilt gaan bloggen ingehaald wordt door de actualiteit. Zo begon ik donderdagavond aan dit stukje;

———————————————–
Je hebt geen geld maar wilt wel nieuwe tieten. Nou ja, nieuwe. Opknapbeurt met uitbouw.

Dan ga je de internets afstruinen. Kan je net even over de grens voor de helft het gewenste knip en plakwerk laten verrichten.
Bij plastisch chirurg Jeff Hoeyberghs. In de Wellnesskliniek in Genk.

Hé Robert, ik ben wél chirurg!

Tot voor kort dan. Bij Jeff bedoel ik. Die is er namelijk uitgeknikkerd.

Reden? 15 minutes of fame van John van den Heuvel in DAS Je Goed Recht bij SBS6?

(Hier even de bewuste uitzending van SBS)

Borstvergrotingen. Jeff Hoeyberghs deed er een stuk of acht per dag. Naar eigen zeggen in dertig minuten. Als je dan de voor en de nazorg grotendeels uitbesteedt aan de receptioniste/ verpleegster dan heb je zelf de handen vrij voor weer een productief dagje.
Doe je daarnaast nog even zelf de ‘anesthesie’ scheelt dat ook weer de nodige euri’s. Voor implantaten geldt op=opperdepop. Stoppen we er gewoon een ander maatje in. Doet Jeff niet moeilijk over.
U wilt goedkope tieten. Jeff draait goedkope tieten.

Tot voor zover de efficiency.

Als er lastige vragen komen van platvloerse zigeunerjournalisten uit Olland, want er gaat natuurlijk wel eens wat mis, scheld Jeff die in het onvervalst Vlaams de huid vol.

Maar mevrouw, ik zeg gewoon dat u een journaliste van het zevende knoopsgat bent….

als u heel Holland met uw gezever wilt bedriegen dan doet u dat maar..
hou nu eens op met mijn tijd te verliezen…

Want ik heb hier voor dit gelul, dit gezeik, dit geouwehoer genen tijd. Goed verstaan? Gek wijf!

Nog maar een kwootje dan. Een dagje later. Omdat ze zo leuk zijn:

Omdat ze in Nederland gewoon slappe kwaliteit afleveren. Ik lig niet wakker van die zever. Ik heb ook geen schrik om klanten te verliezen. Ik heb toch genoeg werk. En als ik door die zever toch achterlijk volk kwijtspeel, dan heb ik het liever zo.

Hattie toch beter niet kunnen doen. Hij wordt op de keien gezet door zijn toekomstige ex-schoonfamilie.

In het spoor van die uitlatingen wordt de Wellness Kliniek in haar totaliteit in opspraak gebracht. De Wellness Kliniek mag niet geassocieerd worden met dokter Hoeyberghs.

Enfin, exit Hoeyberghs. Einde verhaal kliniek Genk voor hem. Die gaat wel weer ergens anders aan de slag. Jeff opereert immers sneller dan z’n schaduw. Gouden handjes…

Zonder het nu direct voor Hoeyberghs op te nemen, wil ik het toch nog even hebben over de manier van werken van SBS en het concept hiervan.

——————————————–

Ik had al verschillende links naar (Belgische) website’s met meer gegevens, informatie en een interview van Hoeyberghs met een Belgisch radiostation om aan te tonen dat er twee kanten aan dit verhaal zitten; Hoor en wederhoor. Gebruik van verborgen camera. Chantage. Kortom, topstory!

Die moeite had ik me kunnen besparen. Vara’s ‘de Leugen regeert’ besteedde gisteren aandacht aan de kwestie. Een rechtstreekse confrontatie tussen de bewuste chirurg en programmmamaker John van den Heuvel. Hier te bekijken (even doorspoelen).

Hoeyberghs heeft de klagende patiënten nooit geopereerd! Hem werden geen namen gegeven waardoor hij zich op een eventuele confrontatie kon voorbereiden. In het tweede gesprek begon men over een verborgen camera; Voor van den Heuvel was het duidelijk dat Hoeyberghs niet wilde meewerken.

Let vooral ook nog even op de sneren naar Robert Schumacher:

het is een potverdomese analfabeet in z’n witte jas …….Schoenmaker blijf bij je leest, als ge geen kloten van chirurgie kent zwijg er dan over….zoek een echte chirurg….pure nonsense, het zijn leugens die die vertelt.

Moehahaha. ROFL… Ik zei toch dat die Hoeybergh-kwoots de bom zijn?

Terzake.

Laten we eens naar de intenties kijken. Van Hoeyberghs wordt door van den Heuvel bij voorbaat kwadertrouw verondersteld. Hij zou in een gewoon gesprek natuurlijk zijn PR-praatje afdraaien, daarom is er niet eens voor gekozen een normale opname te maken; Zónder verborgen camera, mét dossiers.

Mijns inziens is Van den Heuvel et al. er niets aan gelegen een zorgvuldige reportage te maken. DAS logisch. En wel hierom.

Het kiezen van Hoeyberghs als mikpunt is een zeker succes; een paar (on)welgevallige kwootjes zijn aan hem ten allen tijde te ontlokken. Zo wordt het beeld geschapen van de druistige chirurgijn en knoeier waartegen u natuurlijk beschermd moet worden.
Hoe?
U neemt natuurlijk een rechtsbijstandsverzekering! Van DAS. Gewoon even doorklikken op de site van SBS.

Dit programma wordt namelijk zwaar gesponsord door DAS rechtsbijstandsverzekeringen. Kijk maar eens in de titel en op de site. U wordt er mee om de oren geslagen. Tot twee keer toe draaft Susan van ´t Hullenaar, letselschadeadvocaat van de bewuste verzekeringsmaatschappij, op in het programma. Polisjes pompen en klantje kleven (vergeef me de alliteratie).

Het is daarom niet alleen journalistiek van het zevende knoopsgat (bah), het is ook letselschadeadvocatuur van het zelfde allooi. Dubbelbah!

U bent dus als arts gewaarschuwd. Onthoud die naam. DAS je goed recht!

De opname’s starten als u de telefoon opneemt.

37 Responses to Hoeyberghs, DAS schandalig!

  1. Da silva says:

    Moeilijk geval.wie wil nu wie zwartmaken?
    Wil zijn (ex)schoonfamilie hem de zwarte piet toespelen of hij zijn (ex)schoonfamilie?
    Ik vind het wel een komische man!
    Het programma Das je recht is inderdaad gericht op reclame maken voor de eigen toko,dat blijkt uit elke uitzending de ze maken.
    Dubieuze uitzending!

  2. jennyj0 says:

    Kan zo niet beoordelen of die Hoeyberghs wat te verwijten valt, ik vind in elk geval het niveau van de aanpak van John van den Heuvel niet om over naar huis te schrijven.

  3. cryptocheilus says:

    @ Silva:

    Schoonfamilie…tja, kip en ei. Blijft moeilijk. Ik moet ook wel lachen om die Hoeyberghs hoewel je natuurlijk evengoed kunt beweren dat het een enorme hork is.

    @ Jenny:

    Volgens Hoeyberghs is niet één van de klagende patiënten bij hem onder het mes geweest. Als dat zo is lijkt mij dat duidelijk.

    Bovendien klaag je hem dan aan via het Belgisch recht.
    Ik zie dan ook uit naar de processen die DAS hieromtrent gaat voeren inzake Hoeyberghs. Als ze A zeggen…moeten ze ook D en S zeggen.

    Mark my words…gaat niet gebeuren.

  4. jennyj0 says:

    Zag Hoeyberghs gisteren bij De leugen enz. Het programma van Van den Heuvel heb ik niet gezien, maar de woede van Hoeyberghs kan ik me wel voorstellen, als het inderdaad zo gegaan is als hij vertelt.
    Om Schoemacher als ‘autoriteit’ op te voeren vond ik eerlijk gezegd hilarisch, daar maak je jezelf wat mij betreft meteen al ongeloofwaardig mee.

    -CryptoEdit; Programmalink SBS staat in het stukje…-

  5. wilmamazone says:

    Ik natuurlijk gelijk in een deuk om dit:

    Omdat ze in Nederland gewoon slappe kwaliteit afleveren.

    Geweldige uitspraak van deze belgische tietenverbouwer; in Nederland leveren ze dus hanggevallen?! 😀

    Dus ff wachtuh tot ik uitgelachen ben.

  6. wilmamazone says:

    Wat je zoal kan tegenkomen bij gedegen research:

    Hornox op 04.02.09 13:38
    Wie laat nou ook haar borsten doen bij iemand die in België bekend is onder de naam Tetten Jefke?

    Dus weer ff wachtuh tot ik………..juist ja! 😀

  7. wilmamazone says:

    Jefke blijkt inderdaad al jaren een beroemdheid bij onze zuiderburen:

    http://www.vtm.be/tv/index_programma_de_wellnesskliniek.htm

    en die kliniek heeft wel een enorme waslijst op het programma staan:

    http://www.wellnesskliniek.com/N_plastische_chirurgie/N_plastische_chirurgie.asp

  8. wilmamazone says:

    Hoe kwam ie op tv ?!:

    Dat staat hierrr en, hoe kan het bijna anders, schreef Tetten Jefke ’n boekie.

    Een grote mond had ie al héél lang zo blijkt, das niets nieuws.
    Dat wist die nederlandse redactie of kon dat weten, das dus gemakkelijk scoren.

  9. cryptocheilus says:

    LOL@ Tettenjefke.

    Dattie een schilderachtig figuur is, lijkt mij een understatement. Het gaat mij hier ook eigenlijk niet om Jeff. Het gaat mij om de boodschapper. SBS Johnnie et al. En de napraters. Daar hoor je namelijk niemand over.

    Het AD kopt:
    “Plastisch chirurg op straat door SBS6”.
    http://www.ad.nl/buitenland/2976463/Plastisch_chirurg_op_straat_door_SBS6.html

    Ik had ook eerst zo’n kop. Als je dan als journalist een beetje onderzoek doet blijkt dat Hoeyberghs dat bestrijdt. Hij is twee dagen vóór die bewuste uitzending ontslagen.

    Hoeybergs zegt géén van de (SBS) patiënten te hebben behandeld.

    Zet ik even m’n alu-hoedje op:

    Natuurlijk wisten van den Heuvel et al dat al lang.

    Ze zeggen weken over het onderzoek te hebben gedaan. Dan vragen ze de betrokken vrouwen niet of Hoeyberghs (foto) de betrokken chirurg is? Dat zou je toch op z’n minst moeten checken.
    Zo niet foei wegens ignorantie. Zo wel en Hoeyberghs spreekt de waarheid; driedubbelovergehaalde foei en er nog eentje bij voor ter kwader trouw.

    Het zou wel verklaren waarom ‘DAS je goed recht’ er niets voor voelde een ‘open’ gesprek te hebben. Met zichtbare camera en open kaart(dossiers).

    Jeff: Die vrouwen heb ik niet behandeld. U moet bij mijn collega zijn…

    Wekenlange research….hahahaha.

    Het is van een knulligheid…

    Terwijl het zo mooi kan. Ik keek deze week naar een herhaling van een documentaire van de humanistische omroep.
    http://www.humanistischeomroep.nl/?pg=nws&nwsid=621

    Hierrrr te zien:
    http://player.omroep.nl/?aflID=6147789

    Prachtige TV.

  10. Jennyj0 says:

    Ja, dat was inderdaad heel mooi, ik heb ademloos zitten kijken toen.

  11. wilmamazone says:

    Het was ff zoeken:

    https://cryptocheilus.wordpress.com/2008/10/09/verst-van-de-pers/#comment-7916

    Op 21 januari plaatste ik al een bericht over het kopiëergedrag van journalisten.
    Dat SBS programma lijkt mij allesbehalve het resultaat van wekenlange research, maar gewoon riooljournalistiek met indirecte reclame als primair onderliggend belang.
    Tegenwoordig gaat in het Hilversumse zowat alles om de kijkcijfers, die bepalen wat er wel of niet op de buis komt/blijft en niet te vergeten de reclameblokken.Die bepalen vaak het tijdstip van uitzenden/de doelgroep.
    Ook wordt er met zo weinig mogelijk middelen, menskracht en dus geld vanalles in elkaar geflanst, vandaar de enorme toename van bagger.
    ‘De gemiddelde kijker heeft dat toch niet in de gaten’is de onderliggende gedachte.
    Die kijker kan kiezen/zappen bij het leven, maar wat is nog de moeite van het bekijken waard?
    Waar wil de hapsnapper nog voor gaan zitten?

    Wie het weet mag het zeggen.

  12. zeezicht says:

    het bewuste programma heb ik niet gezien, maar hier heeft tettenjef ook niet zo’n goede reputatie. Een verborgen camera hoeft niet want hij schreeuwt en scheldt steeds zo. Ooit gezien hier op tv bij Goedele.
    En de Jef woont (bijna) in mijn achtertuin.

  13. cryptocheilus says:

    Eigenlijk vindt ik het ergste aan dit soort programma’s is dat het weer een slag in het gezicht is van een stuk openheid in de medische wereld.

    of uitdagingen….het is maar hoe je het ziet.

    Van den Heuvel komt onder het mom van vrije nieuwsgaring met een verborgen camera de praktijk binnenstampen.

    Nu is het wachten op de eerste beeldjes van patiënten die het blogje willen opleuken met opnames uit de artsenpraktijk.

    Oh eeh dokter? U vindt het toch niet erg dat mijn neefje Kees eventjes een opnametje maakt voor zijn blogje. Kunt u uw diagnose vergezeld van uw naam en toenaam voor eeuwig even nalezen in de googlearchieven.

    Laat het knip en plakwerk maar aan Kees over. Komt wel goed.

    Wat nou nee?

  14. cryptocheilus says:

    @ zeezicht:

    Doe hem de groeten! Kan geen slechte buurt zijn waar jij woont! 😉

  15. wilmamazone says:

    Ik heb net naar de documentaire van de humanistische omroep gekeken.Zéér indrukwekkend op alle gebied.

    Heb een paar keer moeten huilen, ben er nog helemaal stil van, dus ff wachten………….

  16. Da silva says:

    De documentaire ga ik zeker bekijken…
    Wat Jeff betreft:heeft hij een slechte reputatie wat zijn beroep betreft of vanwege zijn gedrag?
    Ik heb die docu’s van hem bekeken,de patientes waren tevreden,hij is direct, maar om vanwege dat gedrag iemand tot op zijn enkels af te branden….
    Geef mij maar een goede chirurg die niet met me meelult,i.p.v. van een die me op alle fronten gelijk geeft en ondertussen denkt wat Jefke zegt!

  17. wilmamazone says:

    Dit vond ik wel:

    http://www.pubmedcentral.nih.gov/articlerender.fcgi?artid=1114967

    En dit:

    http://www.carrat.info/en/carrat_hoeyberghs_diplomas.asp

    Dus zeker een zéér kleurrijke figuur, maar ook een beunhaas?

  18. zeezicht says:

    Ik weet niet of hij te vinden is, maar twee jaar geleden heeft de Jef ook een carnaval-schlager uitgebracht.

  19. wilmamazone says:

    @Zeezicht

    In mijn bericht van 2:46 pm staat wel al de tekst van dat liedje, maar een gezongen versie niet gevonden.

  20. Jennyj0 says:

    Bezig baasje, dat jefke

  21. wilmamazone says:

    😀

  22. wilmamazone says:

    Eindelijk een stukkie zang:

    En nadere informatie:

    http://dragonballzzz.wikispaces.com/

    Quote:

    1996:
    Jeff Hoeyberghs geeft naakt, vanuit zijn bad, een interview voor de commerciële zender VTM. Later wordt hiervoor 1 maand geschorst door de Orde van geneesheren.

    Bij die man was dus in 2009 een verborgen camera helemaal niet nodig geweest, die had m.i. zelfs de Ollanders best een demonstratie met uitleg willen geven over swaffelen.

  23. jennyj0 says:

    🙂 :-)!

  24. cryptocheilus says:

    Hier is tie dan…helemaal en zonder gelul der bij.

    http://www.myvideo.be/watch/3452252%3C/span

  25. jennyj0 says:

    Héééééél typisch…

  26. wilmamazone says:

    De Jeff IS ’n tiepje, mèr nog nèrges gevonde dat den diejen ene slechte chirurg is, das toch typisch?!

  27. jennyj0 says:

    Nee, dat vind ook nergens. Rare mensen kunnen best goeie artsen zijn.

  28. wilmamazone says:

    http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article2027244.ece

    Twee privéklinieken in Breda en Weert mogen van de Inspectie voor de Gezondheidszorg geen operaties meer uitvoeren. De situatie in de klinieken brengt ernstige gezondheidsrisico’s voor de patiënten met zich mee. Het gaat om de privékliniek Silhouet en ZBC Medisch Centrum Breda. Zij hebben op dezelfde adressen in Weert en Breda een kliniek.

    En:
    http://www.l1.nl/

    Voor privékliniek Silhouet in Weert is per direct een operatiestop ingesteld. Dit gebeurt op last van de Inspectie voor de Gezondheidszorg. Die vindt dat de situatie in de kliniek ernstige gezondheidsrisico’s met zich meebrengt. Zo zijn de operatiekamers niet voldoende steriel en worden medische hulpmiddelen gebruikt die niet schoon zijn. Ook worden patiënten verdoofd zonder dat een anesthesist aanwezig is.

    De Belgische gezondheidzorg verschilt niet zoveel met de Nederlandse, dus zou de belgische inspectie niet allang ingegrepen hebben bij de kliniek van Jeff als daar al jaren mistoestanden waren/nu nog steeds zijn?

  29. wilmamazone says:

    http://www.limburger.nl/article/20090209/REGIONIEUWS01/8358215/1056

    Quote:

    Naar aanleiding van het persbericht van IGZ willen wij als medisch centrum de volgende reactie communiceren.

    De ingrepen die in ons centrum gebeuren zijn enkel laagrisicoingrepen die gemiddeld 30-50 minuten duren met minimaal bloedverlies waarvoor een algehele anesthesie niet noodzakelijk is.
    De trend sinds eind de jaren 90 in de VS, Scandinavie en in omringende landen is om dit type ingrepen meer en meer uit te voeren onder locale verdoving met sedatie. Hierdoor kunnen patienten na 1-1,5 u na de ingreep het centrum in goede conditie verlaten. Patienten die onder locale verdoving in combinatie met een lichte sedatie geholpen worden zijn heel positief over dit traject.Een operatie in onze kliniek levert aantoonbaar geen hoger infectierisico op dan in een algemeen ziekenhuis.

    Tetten Jefke volgde deze trend óók, dus als hij hiermee buiten zijn boekje ging………..juist ja.
    Dat werd in die uitzending van SBS wèl gesuggereerd na wéken van ‘zorgvuldige’ research.
    Of evengoed tóch in ALLE klinieken de aanwezigheid van een anesthesist wenselijk/noodzakelijk is, kan ik niet beoordelen.
    Of dit soort klinieken überhaupt wenselijk zijn is een ander verhaal.
    Of ik mezelf op de botteboermethode zou willen laten ‘behandelen’ door Jeff, al zou hij nog zo’n goede plastisch chirurg zijn,óók.

  30. wilmamazone says:

    Alweer een invalshoek

    Het ministerie van Volksgezondheid moet privéklinieken verplichten zich te registreren. Daarvoor heeft de oganisatie Zelfstandige Klinieken Nederland (ZKN) dinsdag gepleit.

    Ik ga geloof ik maar eens bijklussen als freelance-redactielid voor diverse omroepen.
    In zeer korte tijd heb ik al meer boven water gekregen dan b.v. de redactie van SBS in weken.
    Of……ze hadden wèl vanalles, maar wilden liever even goedkoop(letterlijk en figuurlijk) scoren.
    Tetten Jefke gedroeg zich in 1996 al niet als een koorknaapje/de ideale schoonzoon of whatever, daarvoor vast ook niet en daarna al helemaal niet.
    Die hoefde niet met een verborgen camera uit de tent gelokt te worden; hij stond al wat graag in beeld als bonte hond.
    Dat programma heeft m.i. dus een zéér hoog Privé/Story gehalte, maar niets te maken met serieuze journalistiek.
    Heb ik het over die Robert Schumacher nog niet eens gehad, die opgevoerd werd om het geheel met een ‘deskundig’ sausje te overgieten.

    Ik kijk maar heel weinig tv, moet ik nog uitleggen waarom?

  31. cryptocheilus says:

    Yep Wilma, dat is de onderzoeksjournalistiek van hedentendaghe. Stelt niets voor.

    Waarom zou je ook als journalist? Je topic of onderwerp wordt binnen de kortste keren ondergesneeuwd door de volgende hype. Hoeveel werk je er dan ook aan hebt besteed.

    De massa reageert, piest even over het draadje en gaat verder naar de volgende vorm van journalistieke massahysterie.

    -weer zo’n vieze linkse knuppel in het hoenderhokreactie-

  32. wilmamazone says:

    Tetten Jefke zit niet lang stil en laat weer van zich horen

  33. cryptocheilus says:

    Die gaat wel weer ergens anders aan de slag. Jeff opereert immers sneller dan z’n schaduw. Gouden handjes…

    Ik heb een gave…

    Een reading? Anyone?

  34. wilmamazone says:

    @Crypto

    Je bent in het geniep allang bezig met nog een andere gave!
    De Belg en de Noor o.a. zijn concurenten die jij niet kunt gebruiken, das de echte verborgen agenda.

    Noot:
    Deze reading is helemaal gratis omdat jij het bent.

  35. wilmamazone says:

    http://www.ad.nl/diagnose/3062947/Vlaamse_chirurg_Jeff_Hoeyberghs_geschorst.html

    De ook in Nederland bekende Vlaamse chirurg Jeff Hoeyberghs mag negen maanden lang geen operaties uitvoeren. Hoeyberghs legt zich er niet bij neer en stapt naar het Europese Hof in Straatsburg. Dat meldden Vlaamse media dinsdag.

  36. Pingback: Jeff Hoeyberghs geschorst. « Cryptocheilus Weblog

Geef een reactie

