Hoppa met Griekse artsen

bijdegriekUw dochters gaan op vakantie. Alleen. Niet naar het goddeloze Spanje maar netjes naar de Griekse eilanden. Kreta is hot en daar krijg je dorst van. Dus uw breezersletje dochter slaat iets teveel shotjes achterover. Met Dimitris en Manos. Twee aardige, goed opgeleide knapen.

Dan wordt ze wakker in één of andere hotelkamer met een ruw-plakkerige voorbips, een uitgescheurde mondhoek en pijn aan haar poepert. Watsgebeurt?

Een arts uit de Kretense kliniek Cretan Medicare legt uit:

Je kunt niet tegen je zin seks hebben. Zo’n meisje drinkt te veel en gaat vervolgens met de barman mee. Dan heeft ze seks. De volgende dag vertelt ze dat aan haar vriendinnen, maar die vragen waarom ze dat heeft gedaan. Dan gaat ze denken dat het tegen haar zin was.

Als ik u als ouder al een beetje ongerust heb gemaakt kunt u beter niet verder lezen onder de streep.

Af en toe krijgen we een melding van verkrachting, maar die zijn nep. De meisjes doen het voor de verzekering. Ze willen geld hebben van hun verzekeraar.

(quotes uit het AD: ‘In Chersonissos krijg je spijt als je slaapt, Maaike Ruepert Hierrr)

Zo regelen de Griekse artsen dat.

Dus als u een dezer dagen uw bloedje huilend aan de lijn krijgt met een raar verhaal over de ziekenhuizen op Kreta, weet u waar het vandaan komt.

Kunt u nu alvast het servies klaarzetten. Hoppa!

17 Responses to Hoppa met Griekse artsen

  1. Ollie B. Bommel zegt:

    Ja, ja, volwassen worden is niet makkelijk! Moehahaha

  2. Edward zegt:

    Griekse artsen hebben nog nooit gehoord van de rape-drugs die vrij gemakkelijk verkrijgbaar zijn? Heet dat spul niet GABA of zo?

    Of willen ze hun fijne eigen luxe jonge leventje daar zo simpel mogelijk dolce-vita far niënte houden?

    Hoezo echte getraumatiseerde slachtoffers op een hoop gooien met de zeer vele feestbeesten? Ze doen daar toch ook aan het “heb Uw naaste lief als Uzelf” vernisje sorry serieuze religie? De eed van Hippocrates zou juist Grieken iets meer moeten aanspreken?

  3. Ollie B. Bommel zegt:

    @Edward: GHB

    Overweging van achter de witte wijn: als je er niets van kan herinneren, is die ervaring dan traumatiserend? (uitgescheurde mondhoeken daargelaten)

  4. jennyj0 zegt:

    Dan moet je ook geen gescheurde mondhoeken hebben. Als je er niks meer van weet en je hebt ook geen ‘na-dingetjes’ dan lijkt het me niet traumatiserend. Je hebt toch ook iets wat ze in de geneeskunde gebruiken, dat verdooft niet maar naderhand weet je er niks meer van? Van een behandeling bedoel ik dan. Dat is toch ook niet traumatiserend – voor zover we weten?

  5. wilmamazone zegt:

    Gadsamme, dus als een jonge meid maar genoeg van de wereld af is en er geen duidelijke ‘na-dingetjes’ te bespeuren vallen, mag ze door Jan-en-Alleman in alle lichaamsopeningen verkracht worden als het maar een beetje voorzichtig gebeurd?! Èn griekse barman en co. ‘vrijen’ uiteraard altijd veilig, das vanzelfsprekend.
    Tuurlijk kun je op vakantie nooit tegen je zin seks hebben en er een trauma aan overhouden, want wat maakt het uit om alleen al te beseffen dat je voor een hele bubs kerels niet meer bent dan een gebruiksvoorwerp/een levende opblaaspop?
    Tja.. als grietje teveel drinkt en wellicht ook nog eens luchtig gekleed gaat, vraagt het kind er uiteraard om, das logischerwijs een duidelijk JA.
    Eigen schuld, dikke bult,lekker makkelijk!

  6. Ollie B. Bommel zegt:

    Ketamine bv, ja.
    Voor zover ik weet, herinner je je behandeling niet meer en mogelijk nog iets verder in de tijd.

    De effecten kun je denk ik niet scharen onder traumatiserend, of je moet het geheugenverlies an sich als verontrustend ervaren.

    Zo ben ik ook wel eens wakker geworden, kijkend naar mijn kleren die verspreid lagen tussen de deur in mijn kamer en mijn bed en mij zelf afvroeg: “Hoe ben ik hier terecht gekomen? Hoe laat is het in jezusnaam geworden gister?”.
    Zulke ervaringen konden mij bij tijd en wijle enigszins onrustig maken. Wie weet had ik wat raars uitgespookt waar ik niets meer van wist…😉
    Maar traumatiserend….. nee.

  7. jennyj0 zegt:

    mag ze door Jan-en-Alleman in alle lichaamsopeningen verkracht worden als het maar een beetje voorzichtig gebeurd?!

    Natuurlijk niet. Maar dat zeggen we toch ook helemaal niet? Ik begreep van Ollie dat hij zich in algemene zin afvroeg of iets wat je je helemaal niet herinnert toch traumatiserend kan zijn. M.a.w. of je zonder herinneringen aan iets er toch een trauma door kunt oplopen. Mij lijkt van niet.

  8. jennyj0 zegt:

    @ Ollie,

    Een verkrachting is natuurlijk op zichzelf een traumatiserende gebeurtenis. Als je je de gebeurtenis niet herinnert en ook geen andere zaken hebt opgelopen waardoor je weet dat er iets naars met je is gebeurd weet ik eerlijk gezegd niet of je dan een trauma oploopt. Je weet immers helemaal niks? Ik weet gewoon niet hoe het geheugen werkt met betrekking tot dat soort dingen. Misschien wordt er wel iets opgeslagen maar vervolgens zo goed verdrongen dat je je nergens meer van bewust bent. Maar als het zo goed verdrongen is dat het nooit meer naar boven komt, tja, dan staat dat gevoelsmatig toch gelijk aan nergens iets van weten. Maar of dat ook echt zo is, dat weet ik niet.

    of je moet het geheugenverlies an sich als verontrustend ervaren.

    Ja, het lijkt me dat dat wel degelijk verontrustend kan zijn, zeker als je weet dat er iets naars met je gebeurd is maar je je dat helemaal niet kunt herinneren. Lijkt me niet zo fijn eigenlijk.

  9. Ollie B. Bommel zegt:

    Van een aantal anesthetica staat mij bij dat de koppeling van korte naar lange termijn geheugen wordt verstoord.
    Dat betekent dat iets dat je meemaakt, op het moment van het event zeer reëel wordt beleefd terwijl het echter niet in het lange termijn geheugen opgeslagen wordt zodat na een (zeer) korte termijn het event (totaal) verloren gaat. Praktische maar ook technisch bestaat het niet meer in je brein.
    Dit is ongetwijfeld geen zwart-wit verhaal en bovendien voel ik mijn niet kundig genoeg om hier definitieve uitspraken over te doen.

    Hoe je een zwart gat in je geheugen ervaart, zal zeer persoonlijk zijn. Of er iets naars of juist iets leuks is gebeurd, overigens, weet je dan ook niet.

  10. jennyj0 zegt:

    Ik weet et ook niet. We weten et gewoon niet. Maar het geheugen is soms een heel raar ding, las ik bij Douwe Draaisma.

  11. Ollie B. Bommel zegt:

    En Douwe kan het weten. Dat is toch die neuroloog?

  12. Ollie B. Bommel zegt:

    Zullen we het beperken tot de geneeskunde?😉
    Spychologie is me te vaag. Boeiend maar vaag.

  13. jennyj0 zegt:

    Klinische psychologie valt toch wel mee?

  14. wilmamazone zegt:

    Ik ben nog steeds van mening dat het in dit item, over in feite seksueel misbruik en de zéér discutabele houding van Griekse artsen daarover, not-done is om te spreken over ‘Wat niet(meer)weet dat deert niet’.

  15. In Griekenland leggen ze ook altijd dozen condooms naast hun comapatiënten…

  16. Edward zegt:

    Ik denk dat als men zich een verkrachting niet herinnert, ik Wilma wel kan volgen. De fantasie en angst met iets pittigs t/m AIDS besmet te zijn als je zelf altijd veilig vrijt kan je zelfvertrouwen voor lang ondermijnen. Voel ik daar al niet een symptoom van chlamydia cq sifilus? Steek ik nu niet iemand aan met HIV..

    En die heerlijke vroegere spontaniteit is sowieso weg als je in een gezellige sfeer een drankje bestelt of laat halen en er altijd een kans is dat een malafide barman er na een seintje GHB voor zijn vrienden indeed (dit geldt feitelijk nu al voor elke jongedame natuurlijk).

    En wat als je echt in de val bent gelokt en plots tegen je zin gegangbangd wordt… niet elke agent of arts staat open voor je verhaal, op zich is dat creepy en beangstigend.. Een bloed en DNA monster moet je als professional dan altijd nemen lijkt me, want er kan sowieso een gestoorde doodenge serial raper tussenzitten.

    Ik zou mezelf behoorlijk strafbaar vinden overigens als ik wist dat ik iemand een drankje bracht met GHB erin, al was die persoon nog zo sletterig. Nogal wat mensen zijn bang als ze onder narcose moeten, en GHB heeft vast bij los uit de hand doseren of illegaal door een chemicus synthetiseren kans op nare bijwerkingen na het bijkomen.

    Dan leef je ook nog op een wacko wereld waar aan de hand van een stokoud boekje vrouwen soms brutaal maar naar de wet gestenigd worden als ze verkracht zijn en de daders vrijuit gaan… of zelfs grof ontvoerd en misbruikt worden zoals in Tsetchenie door paramilitairen, nee onfris beangstigend en dus voor gevoelige zielen al traumatiserend zaakje dit alles.

Geef een reactie

