Make up your mind!

knippen en plakken

knippen en plakken

Yes ! Da ! Oui !  Si !  Po !  نعم  !  да !   是 !   jah ! kyllä  ! ναι !  כן !  हाँ !  igen !  is ea !  já !  ya !  はい !  יאָ !  예 !  jā !  Taip !  Iva !  Так !  بله !  Tak !  Sim !  áno !  Ndio !  oo !  ใช่ !  evet !  có !  ie !

Yep. Ja. Jaja. Jaderdeja. Jahaaaaaa. of nee.

Doe nou es kiezen! Meer dan 7 miljoen Nederlanders hebben zich nog niet uitgesproken over het donorschap en hebben zich nog niet geregistreerd in het donorregister. Op de website jaofnee.nl kunt u met uw digid inloggen en heel eenvoudig aangeven wat u wilt. Alles doneren, gedeeltelijke donatie of niet doneren. Als u dat niet doet staat uw familie voor die keuze.

Wat ik doe?

registratiecrypto
(klikkerdeklik voor groter.)

Wat doet u?

15 Responses to Make up your mind!

  1. jennyj0 zegt:

    Nou, op mijn bovenste helft zit niemand meer te wachten,rotfl!!

    De onderste dan maar.

  2. Je bent wel donor?

  3. wilmamazone zegt:

    Ik had al veel langer een donorcodicil in mijn handtas/portemeniks, maar een officiële registratie vanaf 5-10-1998. Van mij mogen ze alles hebben wat nog bruikbaar is.

  4. Mooi. En dat zouden meer mensen moeten doen. Er sterven jaarlijks dui-zen-den 150 mensen omdat ze wachten op een nier, lever (die van mij is af te raden)of hart.

  5. Bert Lutser zegt:

    Zullen jullie wel ziek vinden maar een arts krijgt in Nederland tegen de 100 euries betaald voor een positief orgaandonatiegesprek: hallo het spijt mij erg van uw overleden familielid ik laat u maar even alleen om te rouwen ben ik zo weer terug ja hallo daar ben ik weer en nu ik er toch ben vindt u het goed als we vandaag iemand gaan blij maken zo nee gaan we toch een feestje vieren want uw lid stond geregistreerd in het donorregister nee dat wist u niet en nee daar kunt u niets aan doen dus als er nog iemand gedag wil zeggen dan ga ik alvast mijn 100 euro cashen…

  6. Ollie B. Bommel zegt:

    In Nederland hebben ze een opt-in systeem. Je moet dus expliciet aangeven dat je wil doneren.
    Een a-sociaal, egoïstisch en onchristelijk systeem.

    Nog niet zolang geleden, mede naar aanleiding van de grote donorshow, werd er in de politiek opnieuw een discussie gevoerd en pleitte een meerderheid van de 2de kamer voor een opt-out systeem (je bent donor behalve als je je uitschrijft, zoals in België)
    Het resultaat mag bekend zijn. Dank u gggristelijke regeringspartijen voor uw compassie en naasteliefde.

    Klink (CDA) wil nu zelfs een stap verder gaan en familie van de donor een veto-recht geven.

    Ik vraag me af hoe Klink over orgaandonatie denkt als een van kinderen (aannemend dat ie die heeft) op de lijst staat voor bv een levertransplantatie.

  7. Haddock zegt:

    Ik doneer niet,ze gaan nogal laks om met de organen.
    Vraag maar in Groningen of ze een aantal maanden geleden niet toevallig een paar longen getransplanteerd hebben bij een reeds aan terminale huidkanker lijdende patient.
    Vreemd dat dat niet naar buiten komt.

    Crypto,de simpele vraagjes aan lutster staan op de kerkloze kerk,tevens een goede reklame voor je,maar niet voor regulier.
    Luts heeft de ballen niet in zn broek om die vragen te beantwoorden..

  8. @ Ollie:

    Klink (CDA) wil nu zelfs een stap verder gaan en familie van de donor een veto-recht geven.

    Ja joh? Linkje?

  9. Ah. Even gegoogled:

    Het is zo dat de familie een veto kan uitspreken over de wilsverklaring van een minderjarige van 12 tot en met 15 jaar, maar dit geldt alleen voor de positieve wilsverklaring.
    Vanaf 16 jaar geldt de in het Donorregister opgenomen wilsverklaring onverkort. De ouders hebben ook bij een positieve wilsverklaring geen vetorecht meer.

    http://www.wordorgaandonor.nl/actueel/nieuws/nieuwsdetail.cfm?nieuws_id=90

  10. Ollie B. Bommel zegt:

    Nou……

    @Crypto
    Hier.

    Gisteren lekte een brief uit die Klink aan de Tweede Kamer wilde sturen. Daarin schrijft hij, mede namens minister Hirsch Ballin van Justitie, dat het kabinet een systeem wil waarin nabestaanden een zwaardere stem krijgen bij een beslissing over orgaandonatie. Als iemand orgaandonor wil worden moeten zijn nabestaanden daarmee expliciet instemmen. Wie geen beslissing kenbaar maakt laat de beslissing over aan zijn nabestaanden.

    Effectief praten we over een algemeen vetorecht.

  11. Ja maar dat is mooi niet doorgegaan volgens mij. Ik heb de wet:

    http://www.wordorgaandonor.nl/actueel/Wet%20op%20orgaandonatie/regeling-4179.rtf
    (worddoc)

    Er nog even op nageslagen (zie o.a. art 9 & 12) maar zover ik het kan zien staat dat er niet in.

    Zegt natuurlijk wel iets over de intenties. Dat lijkt mij duidelijk

  12. Ollie B. Bommel zegt:

    Zegt natuurlijk wel iets over de intenties.

    Daar ging het mij om.

    Met dit soort intenties geraken we steeds verder af van een (m.i.) wenselijk systeem.

    De hypocrisie viert natuurlijk hoogtij. Iedereen (wellicht een enkele pt daargelaten) accepteert maar wat graag een orgaan als dat zijn leven redt (of dat van zijn partner, ouders of kinderen)
    Maar O WEE zal ze zelf een orgaan kunnen afstaan, terwijl ze nota bene al dood zijn als er wordt geoogst.

    Allemaal BUKKEN!!!

  13. Francesca zegt:

    Al vanaf ik een klein kindje was, ben ik donor. Toen ik het donorformulier thuis kreeg, is deze direct ingevuld en opgestuurd. Dus ze mogen alles van mij hebben😉

  14. marer zegt:

    Ook donor. Ik heb ook het oude donorformulier nog waar je handgeschreven je wilsbeschikking op moest zetten. “Hierbij verklaar ik ……”
    Ze mogen alles hebben, anders wordt het toch maar verbrand. En als iets in mijn dode lichaam nog goed is, is dat zonde.

  15. Pingback: Orgaandonatie voor de dood ons scheidt « Cryptocheilus Weblog

Geef een reactie

