Cryptocheilus Weblog, cijfers en trends 2009

Daar issie dan. De jaarrekening.
Tijd om de balans op te maken met coole graphs, stats en oude koeien.

Cijfers en stats

klik voor groter

Bijna 150.000 pageloads en meer dan 60.000 unieke bezoekers.

Kijkt u even naar de piek in de grafiek. Dat zijn al die mensen die op onze grieptopics belanden. Daar was behoefte aan. Men wilde wel eens iets anders dan die angstzaaiende antivaccinatieverhalen. Op 11 november een record. We haalden 1637 paginahits.

Uw Crypto (en anderen zoals JennyJo, Ollie B. Bommel en Wilmamazone) schreef 160 stukjes. We maken de tongen los want ook u schreef weer wat af. Ik mocht een totaal van 8.880 comments verwelkomen op mijn weblog dit jaar. Ongeveer 25 per dag en meer dan 50 gemiddeld per stukje. Dat is geweldig veel. Menig margeblogje zou jaloers zijn op zoveel enthousiasme. Topper? Cryptonieuwsbox (meer dan duizend reacties sinds maart en bijna 6000 pageviews).

Oude koeien

We begonnen het jaar met Jeff Hoeybergs. Weet u nog? De supersnelle plastisch chirurg die ook nog eens een keer geschorst werd. We schreven over vitamines, over privacy en dus over Google en met Wim Huppes m.b.t. DCA en zijn zelfhulpgroep.

Natuurlijk ook een keur aan artikelen over de alternatieven.
Klink schopte alternatieve kont en Charles onpopte zich als quacklover. Artsen werden aangepakt i.v.m. de zaak Millecam en Ron Fonteine werd door JennyJo aangepakt m.b.t. de chemotherapiemythe die hij bij de IOCOB mocht ventileren. De IOCOB deed overigens van zich horen dit jaar op het blog. Ze deden weinig succesvol onderzoek en uw Crypto maakte een ketser met het bespreken van een artikel op hun website.

Willeke Leuver a.k.a. Diamental van de WWK en de Germanische Neue Medizin (2100+ pageviews) ging van ons heen. Ton Claessen (270+ pageviews) van dezelfde club heeft wat met justitie. Loekie de Boer (1400+ pageviews) zocht haar heil bij Peter Langendijk. Cranio’s en andere kwakzalvers kregen een beurt. Ook homeopaten onsnapten niet aan onze aandacht.

Reguliere onderwerpen zat. Reuben vervalste Pfitzeronderzoeken, Avandia voor diabeten en Depronal voor mensen met pijn. Wilmamazone bracht ons als redacteur Limboland in detail op de hoogte van het reilen en zeilen van Orbis (2250+ pageviews). Edward voorzag ons van verassende onderzoeken in Ed’s hoekje (2300+ pageviews).

Uiteraard veel aandacht voor onderzoek. Een greep: Onwaarschijnlijk onderzoek kankeronderzoek, Neelie en trends m.b.t. Big Pharma.

Groot was de aandacht voor de Mexicaanse griep, H1N1, tacohoest, burritobarf of hoe u het ook wilde noemen. Zoals eerder gezegd was er behoefte aan goede betrouwbare en verifieerbare informatie. Kortom griepen met complotdenkers. Overleg met Ab en kritiek op Simon. Zustertjes verplicht vaccineren de keuze van de USA, hondenboullion en verzwegen varkensgrieponderzoeken. Er was meer. Veel meer. Een opvoedkundige videopost, informatie over muterende varianten en vaccinatieangst. Goed bekeken werden de topics over de adjuvans (2900+ pageviews) en het kwik of thiomersal (2000+ pageviews) in de vaccins. U wilde alles weten over de griep en kreeg waar voor uw geld met een topic gebaseerd op het stuk (1500+ pageviews) wat gewaardeerd reaguurder Bram schreef voor zijn opleiding en topics van JennyJo over de Japanse wiegendoodmythe (900+ pageviews) en over grieponderzoek van de Cochrane bibliotheek. Ik kan nog wel even doorgriepen want er was te veel om op te noemen. (Voorzichtige schatting 16.000 tot 20.000 pageviews totaal)

Vaccinatiekritisch arts Jannes Koetsier mocht zich in dezen verheugen op speciale aandacht van Cryptoweblog. Uw Crypto opende in de geest van Jannes een speciaal klachtendossier (1200+ pageviews) en deed verslag van de rechtsgang van Stichting Stralingsarm met Jannes Koetsier. Ze stonden voor de verkeerde rechter en we kregen zelfs beeld van de voorspelde afgang. Koetsier ontpopte zich als meester van de censuur (1000+ pageviews), boodschapper van leugens en halve waarheden en chef verdraaien en verzwijgen. Een open brief aan Jannes Koetsier mocht hierin geen verandering brengen.

Dat was het dan mensen. Genoeg cijfers en trends van 2009. In 2010 gaat uw Crypto weer aan de bomen schudden, roeren waar het stinkt en buggen in medicine.

Napraten over topics, mensen die (helaas) afscheid hebben moeten nemen, goede voornemens en vragen stellen over cijfertjes kan in de comments.

De beste wensen voor het nieuwe jaar.

Cryptocheilus

7 Responses to Cryptocheilus Weblog, cijfers en trends 2009

  1. Tealon zegt:

    Zeer indrukwekkende cijfers! Gefeliciteerd met de vele bezoekers in 2009. Op naar een verdubbeling in 2010?

  2. jennyj0 zegt:

    Moet kunnen, voor het beste blog van Nederland!

  3. @ Tealon:

    Bedankt. Ik ben zelf ook verbaasd over de aantallen. Vooral omdat ik nogal eens een paar dagen verstek laat gaan met het schrijven van stukjes. Je merkt dat gelijk aan de aantallen bezoekers. De aandacht neemt heel rap af.
    Die verdubbeling in het volgende jaar zie ik niet gebeuren. Daarvoor schrijf ik te onregelmatig en te genuanceerd. Mensen willen spanning en sensatie. Voorbeeld is het topic over Sylvie van der Vaart. Klein berichtje maar toch bijna 1400 pageviews. Kortom, als ik echt voor de cijfertjes zou gaan moet ik andere berichten gaan schrijven…

    @ Jenny:

    Ik heb ook Belgische bezoekers. Hoopte met Ollie een beetje internationaal te gaan maar van die gozer hoor je ook nooit meer iets.

  4. wilmamazone zegt:

    De laatste dag van het jaar is begonnen en vanaf mijn vakantieadres wens ik eenieder alvast een goed uiteinde en een spetterend begin van 2010.

    We hebben met z’n allen hard gewerkt om van dit blog een succes te maken door vanaf het begin te kiezen voor een stuk kwaliteit en niet slechts voor de kijkcijfers.

    2009 was op velerlij gebied een bewogen jaar, maar voor mij was de omvang van het complotdenken het opmerkelijkste.
    Dat denken is van alle tijden, maar in dit informatietijdperk zou je toch verwachten dat het minder zou worden, maar internet zorgt net voor het tegenovergestelde lijkt het wel. Op het wereldwijde web is heel wat bagger te vinden en roept de ene zelfbenoemde deskundige nog wat harder dan de andere. Er is op onze wereld nog heel wat mis, maar om op werkelijk alles paranoide te reageren! De verhaaltjes rondom kanker/de behandeling daarvan ongeveer hetzelfde zijn als die over o.a. vaccinatie.
    Velen spannen samen om te profiteren van de ziek geworden of opzettelijk ziek gemaakte medemens. Tuurlijk trappen al die ‘ deskundigen’ daar niet in!
    Vooral de zijlijnroeptoeters toeteren om het hards als het om medische zaken gaat; die weten precies wat ze zouden doen en laten ‘ als ik jou was’.

    Regelmatig is het om moedeloos van te worden, want het gaat maar door en gaat maar door en gaat maar door. 2010 zal daar niet veel verandering in brengen ben ik bang. Ik hoop dat we met z’n allen weer de kracht zullen hebben om tegenwicht te blijven geven.
    Keep doing the good work!

  5. Carla zegt:

    Beste mensen, mag ik jullie hierbij allen een goed uiteinde en een heel goed nieuw jaar wensen.

    Carla

  6. Ollie B. Bommel zegt:

    Aan alle schrijvers en lezers van dit topblog een top jaar gewenst door deze gozer, vooral vol met goede gezondheid. En veel plezier!🙂

    Als goed voornemen (en dat is de eerste en enige in vele, vele jaren kan ik je verklappen) heb ik het schrijven van stukjes op dit blog. Ik vond en vind het nog steeds de moeite waard😉
    Om de verwachtingen goed te zetten: ik blok me nu een slag in de rondte voor de komende examens hier in het Vlaamse en daarna heb ik echt mega veel behoefte aan rust (en niet alleen vanwege de studie), dus…

    Het is goed om te zien dat dit blog bezoekers weet te trekken. Ook de ruimte die reaguurders krijgen, acht ik nog steeds zeer aimabel. Crypto heeft met bepaalde personen meer geduld dan ik. Bravo, en dat meen ik.

    ‘nuf said, CU!

  7. Aan de mensen voor en achter Crypto: Hulde met het petje af. 2009 was het jaar dat ik jullie leerde kennen als een bijzonder geëngangeerde, humorvolle en intelligente groep mensen, waar ik ontzettend veel van heb geleerd, mee in woordelijke clinches heb gelegen, maar ook erg veel lol heb gehad.

    *vereerd zich voelt met pageviews voor zn lit. studie en vermelding in dit overzicht*

    Het beste voor het komende jaar aan u allen!

Geef een reactie

