Zwammen over kanker

Zeg kanker. Zeg paddenstoel die groeit op de poppen van motten op de alpiene hoogvlakte van Tibet. Zeg veelbelovend. Zeg opmerkelijke vondst. Zeg internationaal wetenschappelijk tijdschrift. Zeg universiteit van Nottingham. Zeg traditionele Chinees en Japans medicijn. Zeg natuurlijk. Zeg planten die al eeuwenlang door de inheemse bevolking worden gebruikt. Zeg Cordycepin.

Copypaste en Twitter uw berichtjes en het volgende spraak-ma-ken-de artikeltje met de ‘possible cure for cancer’ is geboren.

Zeg niet waar het nu werkelijk over gaat. Zeg niet dat het een onderzoek is dat niet boven het niveau petrischaaltje uitstijgt. Zeg niet dat het ‘nieuws’ al zo oud is als Methuzalem. Zegt niet dat er al héél veel verschillende site’s aandacht aan hebben besteed (hier, hier, en als u het allemaal wilt zien kijk dan eens hier).

Zeg niet dat het probleem van dit middel is dat het nogal snel in het lichaam wordt afgebroken en dat de onderzoekers een ‘transportmiddel’ nodig hebben om het ‘medicijn’ te vervoeren wat nogal wat bijwerkingen heeft. (bron) Zeg niet waar het originele onderzoek gepubliceerd is en geef geen links.

Cordycepin inhibits protein synthesis and cell adhesion through effects on signal transduction.Wong YY et al.
[abstract] [fulltext]

Maak vooral mensen (die kanker hebben) blij met een dode mot mus.

Zie hier het huidige niveau van de gezondheidsberichtgeving; Zwammen over kanker.

61 Responses to Zwammen over kanker

  1. Carla says:

    Het is weer eens wat anders dan de prei-methode van jenny0 😆

  2. Carla says:

    Kennen jullie deze al?

    http://www.cancertruth.net/

    Ik zag even snel “oplossingen” voorbijkomen voor alle kwalen; van kanker tot en met de H1N1 griep! Grrrrrr.

  3. jennyj0 says:

    Ja, die ken ik ook al helaas. Het is in-triest.

  4. Brt says:

    Zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan hoor. Bijvoorbeeld met:
    http://www.cancure.org/
    Probeer daar maar eens willekeurig iets te lezen zonder boos te worden.

  5. jennyj0 says:

    Je wordt toch doodziek van al dat stomme, gevaarlijke geklets

  6. Carla says:

    Nou deze is toch echt wel heel nieuw. Het Holistisch Gezondheidspark Noord-Nederland moet er zelfs nog komen. De website is al wel klaar. Aanmelden maar…… Grrrrrr

    http://www.gezondzijnenwelbevinden.nl/

    De “verheugende” aankondiging stond via Nirburu op de blogrol van Baracuda.

    Noord Nederland? Zal Jannes daar zijn diensten al hebben aangeboden? Zijn website is volgens mij helemaal om zeep geholpen door een zekere persoon.

  7. Brt says:

    @Carla: dat is een website van Will Nijssen. Hier heb je ook een gezicht erbij:
    http://www.gezondzijnenwelbevinden.nl/Bestuur.html
    Het is echt iemand waar je voor gezondheidsadvies heen kan gaan:
    ‘Opgegroeid in een ondernemende familie ben ik
    na meer dan 23 jaar werkzaam te zijn geweest
    in de automobielbranche gestopt doordat ik steeds
    meer geïnteresseerd raakte in de ontwikkeling
    van de mens en in het bijzonder de Gezondheid.’

  8. Brt says:

    @Carla: excuseer! Dezelfde link meegestuurd! Ik kwam via een andere site weer op de door jou gevonden website terug. Vandaar..
    Hij heeft blijkbaar vele gezondheidswebsites. Onder andere:
    http://www.globalgeniushealth.com/

  9. Carla says:

    Het is toch allemaal niet te geloven! Ik denk dat ik voortaan maar met m’n auto naar de dokter ga en als ik zelf iets heb een afspraak maak bij de garage. Ik vind dit ENG!

  10. jennyj0 says:

    Het is ook eng. Nergens verstand van, maar van alles roepen. Griezelige ijdeltuiterij is het.

  11. wilmamazone says:

    Het is inderdaad eng, want met het grootste gemak kan ik zo nog tig sites linken die allen claimen DE remedie voor kanker te hebben gevonden.

    Deze voorlopige lijst van Edward geeft al een aardig beeld:

    https://cryptocheilus.wordpress.com/2008/05/30/lijst-alternatieve-kankerbehandelingen/#more-69

    Hij is op zeker moment blijven steken op ong. 2600 stuks dacht ik en daaronder zijn er zo’n 1000 die beweren kanker stand-alone 100% te kunnen genezen en die raden alle reguliere behandelingen ten stelligste af.
    De meest vreemde remedies komen voorbij en blijken patiënten genegen om letterlijk en figuurlijk vanalles te slikken en/of vanallerhande flauwekul te ondergaan/uit te voeren.
    De middeleeuwen zijn er niks bij!

  12. Brt says:

    Wil Nijssen raadt ook een middel aan dat 10000 keer beter werkt dan chemotherapie:
    http://www.datwerktwel.nl/
    Tegelijkertijd onthult hij een complot! Wie had dat gedacht. Wat een wereldverbeteraar!

  13. Carla says:

    Therapieën aanprijzen van bomen uit de Amazone die beter werken dan chemo en zonder dat je misselijk wordt……

    Ik word HIER pas misselijk van! Ik schrik me er echt kapot van. Er is zo veel onzin die ik nog niet kende. Wil ik dit allemaal wel weten? Hoe KAN dit in Godsnaam???????

  14. jennyj0 says:

    Kijk eens wie we hier hebben:
    http://www.denieuwedokters.nl/kankervoorbij.html
    Zij is ook zo dankbaar voor haar kanker. Haar leven is er zoveel rijker van geworden en zijzelf zoveel wijzer. Iedereen zou eigenlijk kanker moeten krijgen want het is echt een verrijking.

  15. Brt says:

    En als je je dan na chemotherapie helemaal klote voelt, bang bent of depressief, dan heb je gewoon niet goed naar je innerlijke stem geluisterd om je bron te kunnen ontdekken. Eigen schuld dus.

  16. Carla says:

    Dan misschien toch maar weer eens even een keer lachen om die “alternatieven” via enkele filmpjes bij Mallemoeder omdat het allemaal eigenlijk te erg voor woorden is:

  17. wilmamazone says:

    Nou Carla, ik was al helemaal van slag af/verbijsterd -en noem maar op- toen Edward op zeker moment meldde dat ie 200 alternatieve behandelingen voor kanker had gevonden waarvan de helft claimde 100% te kunnen genezen.
    Dat bleken er dus véél meer te zijn en er komen er nog steeds bij.
    Ik wist wel al dat het soms erg is, maar deze omvang had ik nooit verwacht. Intussen schrik ik niet meer snel ergens van, maar begrijp nog steeds niet waarom die wijdvebreide volksverlakkerij zomaar kan.
    Het gaat blijkbaar om keuzevrijheid voor iedere patiënt, maar ik reken het nog maar een keer voor:
    Niks+Niks=Niks blijft Niks.

  18. Carla says:

    Nou Wilmamazone, ik schrik er toch best wel van. Dit is toch heel beangstigend. Het lijkt dus alleen maar toe te nemen……. Niet alleen dat er steeds meer van deze “gekken” opduiken, maar dan moet daar dus toch OOK een markt voor zijn. Dus moet dan ook die groep groter worden……

    Waar ligt dit aan? Waarom zoeken mensen dit soort zaken/behandelingen (vaker) op? Omdat we vergrijzen en er dus steeds meer mensen met ongeneselijk kwalen komen (dementia en kanker)? En de (reguliere) medische wereld daar geen echte “oplossing” voor heeft?

    Raken mensen (steeds meer) hun vertrouwen kwijt doordat fouten van artsen tegenwoordig toch wat vaker/eerder naar buiten komen? Doordat medicijnen (ook) bijwerkingen hebben en daar tegenwoordig snel informatie over gevonden kan worden? Ligt het aan het internet? Waardoor nemen al die complotverhalen en zweefsites (UFO’s enz.) toe en worden ze steeds meer serieus genomen lijkt het wel? Zijn de mensen in steeds grotere aantallen de weg aan het kwijt raken? Wat is hier aan de hand?

    En wat kun je hier eigenlijk tegen doen? Het lijkt mij echt vechten tegen de bierkaai.

  19. jennyj0 says:

    Carla,

    Ik kan je geruststellen, de groep is al aanzienlijk kleiner dan een aantal jaren geleden, in elk geval wat percentage afnemers betreft. Sites als die van Crypto hebben wel degelijk effect.

  20. Carla says:

    Ik hoop het!

  21. wilmamazone says:

    Moderne tijden met snelle ontwikkelingen in technische mogelijkheden, dus een gat in de markt voor een tal van onzin-apparaten met de bijbehorende verkopers van gebakken lucht.
    Met gebakken lucht, kletskoek, lariekoek en broodjes Aap valt een aardige grijpstuiver te verdienen.
    O.a. dus de kankerpatiënt als loslopend wild waar met alle mogelijke middelen op geschoten mag worden.

    Een recent voorbeeld:

    http://www.kwakzalverij.nl/1191/De_onwaarheden_van_Quress_over_de_Cytotron

    De onwaarheden van Quress over de Cytotron
    9 jan 2010 | Van de Webredactie

    Het bedrijf Quress van de financiële goochelaar Anton Jongbloed houdt zich op de website in over de Cytotron. Maar in de spreekkamer is men niet zo terughoudend.

    Eindquote:
    De VtdK ontving echter de volgende schets (hier weergegeven met instemming van de afzender) van hoe het toegaat bij de voorlichting aan een echte ernstig zieke die naar aanleiding van deze advertentie contact met Quress opnam. Daar is van enige terughoudendheid over de wonderbaarlijke Cytotron geen sprake.

    Mijn moeder in de laatste fase van haar leven, ze is terminaal door pancreaskanker. Ze heeft nog slechts een korte tijd te leven, heeft zeer veel pijn en kan alleen nog speciaal, vloeibaar dieetvoedsel verdragen.

    Met een vriendin ging ze naar Quress. Deze werd door de Quress-medewerkers niet toegelaten bij het gesprek met de artsen van Quress. Na één gesprekje gaven die te kennen dat haar levensverwachting met behandeling met de Cytotron nog ‘jaren’ zou zijn. Daarnaast werd haar een pijnloos leven voorgesteld, met weer eetlust en levensvreugde.

    Dat wisten ze uit de praktijk, aangezien in India veel ervaring was opgedaan met patiënten met pancreaskanker.

    Contact met de oncoloog van mijn moeder was absoluut niet nodig: ‘Die begrijpen niet wat wij hier doen.’ Daarnaast werd aangevoerd dat de ‘farmaceutische industrie’ oncologen in Nederland van samenwerking met Quress af zou houden. Want ‘dat gaat ze veel omzet kosten’.

    Niet alleen kost de behandeling met de Cytotron 12.995 euro (als men alle bedragen op de website optelt), maar er zouden meerdere herhaalbehandelingen nodig zijn, omdat de tumor ‘anders weer zou gaan groeien’.

    Haar verzekeringsmaatschappij had een heel helder oordeel: kwakzalverij. Mijn eigen onderzoek gaf dezelfde conclusie (onafhankelijk van de verzekering en onafhankelijk van de website van de VtdK). Ik ben werkzaam in de bancaire sector, vandaar dat bij mij bij het vernemen van de naam Jongbloed de alarmbellen al gingen rinkelen. Mijn moeder is gelukkig verstandig en heeft besloten de aangeboden behandeling niet te ondergaan. Ze is eigenlijk het meest geschokt door het feit dat er ook kwetsbare kinderen in Leiden behandeld worden.

  22. jennyj0 says:

    Wat zo fijn is: in de alternatieve sector zijn ze lang niet zo belust op geld als big farma.In de USA bijvoorbeeld is in 2007 maar 33 miljard dollar besteed aan CAM. http://nccam.nih.gov/news/camstats/costs/nhsrn18.pdf

  23. hein says:

    Wat een gekanker hier zeg! Iets afbreken waar je niks van kent is altijd makkelijker dan de proef op de som nemen natuurlijk…Maar ja, dan moeten mensen eerst nog leren verantwoordelijkheid nemen voor hun leven. En waarom zou men dat doen als het zoveel simpeler is om oorzaken en schuld buiten jezelf te gaan zoeken. Een mens zou maar ziek worden!
    Mochten jullie tenminste nog uit ervaring spreken…

  24. jennyj0 says:

    O daar hebben we d’r weer een, een kanker-is-eigen-schuld-denker.
    *zucht*

  25. wilmamazone says:

    @JJ

    Tja…Hein is in zekere zin niet off-topic, want dit item heet ‘Zwammen over kanker’ en dat lijkt ie als de beste te kunnen.
    Net als zovelen een rechtstreekse verbinding tussen het ene oor en het andere, maar daar is o.a. Hein uiteraard niet zelf verantwoordelijk voor, ocherm toch!

  26. Hans Katan says:

    Laat ik nu altijd gedacht hebben dat het een straf van God was rotfl.
    Het is waarschijnlijk ook de schuld en de verantwoordelijkheid van alle diersoorten dat ze kanker kunnen krijgen. Honden en katten nemen hun eigen verantwoordelijkheid voor hun leven niet, haaien waarvan de mare de ronde doet dat ze geen kanker kunnen krijgen, maar het wel krijgen ook al niet.
    Om maar wat te noemen van de schier onafzienbare hoeveelheid beesten die kanker kunnen krijgen, maar meestal voor de tijd dat ze het kunnen krijgen al dood zijn gegaan. Ze zijn dus heel erg verantwoordelijk al op tijd gestorven. OP de uitzondering na van jonge kinderen die of al geboren worden met kanker of het later ontwikkelen na natuurlijk, die zijn zo onverantwoordelijk geweest om geboren te willen worden.

    Neem verantwoording en ga gewoon voor de tijd dat je kanker kunt krijgen dood uit jezelf, of neem nog voor je geboren gaat worden maatregelen tegen de conceptie. De proef op de som nemen hoeft niet want ik kan zo al voorspellen dat dat niet gaat lukken .

  27. wilmamazone says:

    Laat ik nu altijd gedacht hebben dat het een straf van God was rotfl.

    Ja hoor, dat is zo! Kankerpatiënten zijn de grootste zondaars die er bestaan en moesten wel kneppelhard onder hun reedt getrapt worden door O.L. Heer.
    Je kunt er zóveel van leren.
    En dan zijn er van die sufferds die nog steeds niet willen luisteren. Tis niet te filmen!

  28. jennyj0 says:

    Ja kijk, als ik eerlijk ben…

    Toen ik net een kale kop had heb ik toch nog een mooie bloes gekocht voor de decemberfeesten. Die dikke mevrouw bij mij uit het durp die ook tegen mij zei dat ik kanker had gekregen omdat ik iets moest leren, wist toen meteen hoe het zat: ik zat nog veel te veel vast in het materiële! Want in plaats van dat ik met mijn hogere dingen bezig ging, was ik bloezen gaan kopen!

    En als ik die materiële hang niet veranderde, zou het gewoon weer terug komen. Ik moest mijn verantwoordelijkheid nemen! Ook voor man en kind!

    Zei de dikke mevrouw – die ik nog steeds heel vaak bij de banketbakker zie staan… Maar dat is natuurlijk heel wat anders.

  29. jennyj0 says:

    Wat is de natuur toch prachtig intuïtief intelligent!

    Je moet gewoon natuurijk leven en het oerdieet volgen – granen, zaden, noten en af en toe een visje.

    Nooit vlees!

    Wat aten de oermensen eigenlijk in de winter vraag ik mij dan af? Bedorven granen, zaden en noten? Of gewoon niks?

    En echt nooit een geroosterd hertje of bisonnetje of wild zwijntje oid? Echt niet??

    Geloof ik eigenlijk niet zo.

  30. hein says:

    parels voor de zwijnen…

  31. hein says:

    (Net als zovelen een rechtstreekse verbinding tussen het ene oor en het andere, maar daar is o.a. Hein uiteraard niet zelf verantwoordelijk voor, ocherm toch)

    Heel veel zelfreflectie hier blijkbaar…ik had het niet eens over kanker.

  32. hein says:

    Ga maar lekker de gebaande paadjes volgen. Niet schrikken als je op ’t eind van het doodlopend pad een heleboel oog- en oorkleppen ziet liggen.

    Sterkte allemaal…jullie hebben het wel nodig.

  33. jennyj0 says:

    Het topic is: Zwammen over kanker.

    Jij plaatst daar een bericht met een hoog zwam-gehalte.

    Dus waar zou je bericht anders over gaan dan over kanker??

    Als het daar niet over gaat, moet je je duidelijker leren uitdrukken.

  34. wilmamazone says:

    Heel veel zelfreflectie hier blijkbaar…ik had het niet eens over kanker.

    @Hein
    Bij het verkeerde onderwerp gereageerd dan?
    Dus over welke gebaande paadjes heb je het dan wel?
    Ik ben van alles, maar niet helderziend.

  35. jennyj0 says:

    Gevoelsarme mensen zijn nooit helderziend.

    Ik moet ook altijd over alles nadenken met mijn hersens. Maar dat is juist heel verkeerd begrijp ik uit diverse websites. Het is echter niet anders, ik ben nu eenmaal zo. Ik heb denk ik mijn verantwoordelijkheid niet genomen voordat ik geboord werd. Meneer Katan heeft dat ook heel pregnant aangegeven.

    En nu is het te laat. Ik kan niet meer terugboren.
    😦

    Volgende keer beter dan maar!

  36. jennyj0 says:

    Ga maar lekker de gebaande paadjes volgen. Niet schrikken als je op ‘t eind van het doodlopend pad een heleboel oog- en oorkleppen ziet liggen.

    Als de paadjes goed gebaand zijn lopen ze niet dood en ligt er ook geen klep, oor- noch oog.

  37. wilmamazone says:

    Ik moet ook altijd over alles nadenken met mijn hersens.

    Ow jaha?! Ik heb anders herhaalde malen -nog net/met pijn en moeite- meegekregen dat met name wij twee helemaal geen/onvoldoende hersens hebben en dat het beetje dat we wellicht hadden aangetast is door de chemo.

  38. jennyj0 says:

    Eh…
    O…
    En gevoel hebben we ook al niet.

    Waar heb ik dan al die tijd mee gedacht??!!

  39. wilmamazone says:

    Waar heb ik dan al die tijd mee gedacht??!!

    Je dacht dat je dacht denk ik.

  40. jennyj0 says:

    O heer, het is nog erger dan ik altijd heb gedacht! Ik heg gewoon helemaal niks gedacht!

    En nooit wat van gemerkt ook. Hoe is zoiets nu toch mogelijk? Als ik zou kunnen, ging ik daar over nadenken. Maar helaas, dat zal dus nu niet meer lukken.
    :mrgreen:

  41. wilmamazone says:

    Als ik zou kunnen, ging ik daar over nadenken. Maar helaas, dat zal dus nu niet meer lukken.

    Ik denk dat je dat goed denkt en al dacht ook ik dat ik dacht, denk ik toch dat ik wèl nog ’n ietsiepietsie kan nadenken omdat ik niet geboord werd zoals jij, maar in ieder geval op een normale manier op de wereld kwam volgens me moeder, want die was daar toevallig bij.

  42. jennyj0 says:

    Ja, mijn moeder was er toevalligerwijs ook bij – hoewel toeval niet bestaat zeggen bepaalde mensen altijd – maar ik boorde mij er gewoon zelf er uit hoor. Dat wil zeggen, dat dacht ik tot voor kort.

    Maar ik ben nu inmiddels aan alles aan het twijfelen. Misschien ben ik helemaal nog niet geboord en vertoef ik in een soort voorgeboorte of zo. Misschien besta ik zelfs wel helemaal niet en heeft een of andere entiteit mij gewoon verzonnen en mij wijsgemaakt dat ik het ben.

    Ik voel me wanhopig worden.

    Ik ga vragen aan Hannah van Buuren hoe het zit, zij heeft heel veel verstand van zulk soort dingen: http://www.stichtingpoort.nl/

  43. wilmamazone says:

    Hannah van Buuren -bouwjaar 1938- kan in ieder geval héél breedsprakerig de prachtigste verhalen vertellen, maar viel voor mij wel héél snel door de mand:

    http://www.stichtingpoort.nl/?wie_is_Hannah%3F

    http://www.stichtingpoort.nl/?MEI_2010%3A_glimlach_van_eigenwaarde:Hannah%27s_werkvloer

    Tarief:
    -gesprekssessie €65,- per uur, niet voor Hannah maar voor ‘Poort’
    -hiervoor is het nodig dat je fysiek naar Eindhoven komt

    http://www.stichtingpoort.nl/?MEI_2010%3A_glimlach_van_eigenwaarde:POORT%27s_werkvloer

    *Zie de page ‘Tijd-Schrift’ voor uitgebreide informatie over deze 4 x per jaar-info.
    Een heel jaar lang ‘Tijd-Schrift’ €25,-.
    Eerst een proefnummer? Dat kan: stort € 7,50 op bankrekening……..

    *Elke 21e van de maand de duiding van het sterrenteken.
    Een halfjaar Maandduidingen, toegestuurd per post, kost €25,- en kan beginnen wanneer u wilt. Per mail toegestuurd kost een half jaar €20,-.

    Vooral bij het zien van het rijtje links hier gingen mijn haren hélemaal vanzelf omhoog staan:

    http://www.stichtingpoort.nl/?beproefd_%26amp%3B_aanbevolen

    Beproefd & aanbevolen.

  44. jennyj0 says:

    Oei, dat is niet best. Mevrouw van Buuren heeft een paar flinke complotschimmels.

  45. wilmamazone says:

    Die complotschimmels zullen ervoor gezorgd hebben dat Hannah van Buuren kortgeleden wekenlang zodanig van het padje af was dat ze o.a. hallucineerde en verzorgd moest worden als een baby.

    ‘s Nachts was ik daar vele malen, ondergedompeld in een visioen waar ik zelf aan meedeed. Ik onderging onverbiddelijk, ik ervoer onverbiddelijk. Maar bij de ochtendzucht kwam ik weer boven. Daar stond dan mijn liefste vriendin, zij die mij wekenlang na mijn vallen heeft verzorgd als een baby

    Aan deze recente periode in mijn leven kan ik niet terugdenken zonder diepste gevoelens van dankbaarheid jegens haar die mij in alle opzichten opving..

    Rijp voor een gedwongen opname dus, maar het is niet duidelijk of er ooit een dokter aan te pas is gekomen.
    Ik heb enkele malen dit soort trieste gevallen van dichtbij meegemaakt en ook die waren er -net als Hannah- van overtuigd dat het vizioenen waren en zij dus een uitverkorene/profeet/de plaatsvervanger van Jezus Christus hier op aarde/in ieder geval heftig geraakt door een goddelijke vonk.

    Complotschimmeligen slikken die vizioenen uiteraard voor zoete koek en zo ook Guido Jonkers die Hannah al zag zitten en Guido bij Hannah al een potje kon breken.
    Guido schreef er vol vuur een stukkie over, maar daarover ga ik nu het wiel niet opnieuw uitvinden.

    Guido heeft namelijk een hartsvriendin die dat al op voortreffelijke wijze gedaan heeft:

    http://mallemoeder.wordpress.com/2010/05/01/een-kindermoordenaar-aan-het-woord/

    Ook zwammen over kanker is o.a. voor Guido Jonkers uiteraard geen enkel probleem.

  46. wilmamazone says:

    Voor Guido is het wèl een groot probleem als er op zijn site mensen komen die geen weet hebben van o.a. goddelijke vonken en niet voorzien van welk complotschimmel dan ook:

    http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www.cgi/http://www.wanttoknow.nl/overige/n-epidemie-van-vitamine-d-tekort-golft-over-de-wereld/feed/

    donderdag 29 april 2010, 17:12:21 | Guido

    @ trijntjewinkel en andere anders denkenden !
    Even een bericht van huishoudelijke aard. Het is mijn voornemen om de site te sluiten voor andersdenkenden.
    Je kan lezen wat je WIL maar het ZURE gezeur van jullie ben ik Spuug Zat !!

    Of doe normaal of ga WEG !!

    Die andersdenkenden/niet normalen waren al eerder zijn feestje komen verstoren en das niet netjes als ene Jacqueline reclame komt maken voor met name Robert Gorter en zijn loopjongen Kees Braam die beide het zwammen over kanker voortreffelijk beheersen.
    Daar hebben deze heren dan ook al járen op geoefend/die kennen het klappen van de zweep.

    Daarnaast is Braam o.a. óók nog helemaal idolaat van vele paddenstoeltjes op het ‘niveau’ van: Zeg kanker. Zeg paddenstoel.
    Kortom: zwammen over kanker is voor Kees Braam dagelijkse kost, maar owee als je daar wat van zegt!
    Dan hoor je ook volgens Kees bij de niet-normalen.

    http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www.cgi/http://www.wanttoknow.nl/overige/ongewenste-kankertherapie-dendritische-cel-en-hyperthermie-lezersbrief/

  47. wilmamazone says:

    Er zijn tig sites met sekte-achtige toestanden en die willen ook alléén maar de Hemel ingeprezen worden en vooral geen bezoek van niet-normalen.

    Het is niet de bedoeling dat er telkens hard geroepen wordt:
    “Kijk nou toch, de Keizer heeft hélemaal geen kleren aan!!”

  48. wilmamazone says:

    Kanker is een zéér complexe ziekte die vele gezichten kent en daardoor nog moeilijk helemaal te doorgronden valt.
    I.p.v. te luisteren naar/mee te doen met de zwammers over kanker blijf ik liever met twee benen op de grond staan net als o.a. David Gorski:

    https://cryptocheilus.wordpress.com/2010/04/06/hiv-is-zijn-eigen-aanjager/#comment-18637

    eindquote:

    If there’s one difference between science-based medicine and quackery when it comes to cancer, it’s that science-based medicine appreciates the sheer complexity of tumors, while quacks often go for risibly simplistic pseudo-explanations of cancer. The complexity of cancer as a set of related diseases is incredible. Indeed, one has to respect it and even stand in awe at its ability to grow, evolve, and ultimately develop resistance to almost any treatment we can come up with. That’s not to say that the situation is hopeless, but it is an explanation as to why, nearly 40 years after Nixon’s war on cancer commenced, our progress against this foe has been incremental. Despite this record, I remain nonetheless optimistic and expect this situation to change within my lifetime. The reason is that we are finally developing the tools, both scientific and technological, along with the computational power to analyze the data, that hold out hope of an understanding of different cancers deep enough to make real progress in reducing the incidence, morbidity, and mortality from cancer. This isn’t any comfort to patients suffering from cancer now or to those who have (as I have) lost loved ones to cancer, but it does give me hope that, should I be one of the unlucky ones who develop cancer, my chances of survival will be better than at any time in history.

    No quack can even come close to giving me that sort of hope.

    (dikgedrukt door mij)

  49. Hans Katan says:

    Ik wordt zo moe van die kwade profeten van het wazige of het anekdotische en het gemakkelijke ignorante bewust niet willen begrijpen. De tussen de oren maffiosi die wel kritiek leveren, maar verre van kritisch zijn en slap geouwehoer verkiezen boven duidelijke taal. Ze verkondigen vaak eerder iets dan dat ze werkelijk in discussie gaan, want het is wel duidelijk dat de onduidelijkheid te maken heeft met volstrekte irrationaliteit.

    Hun pad ligt niet bezaaid met oog en oorkleppen, je kunt ze namelijk niet tegelijk op hebben en ook nog op de grond hebben liggen. Mooie onbedoelde metafoor, zij die de oog en oorkleppen afgedaan hebben stappen er over heen. En zij die ze nog steeds ophebben verwijten de ander ze nog steeds op te hebben. En zwijnen, zou ik me aangesproken moeten voelen, ik kan niet echt zeggen dat ongefundeerde wazigheid parels van argumenten opleveren.

    Zoals al eerder gesteld is het nogal algemeen en ben ik nogal helderslechtziend, misschien wel helderblind. In alle redelijkheid zou het toch wel beter zijn als je wat duidelijker kon zijn Hein en niet mensen van van alles beschuldigt als je niet duidelijk bent in waar verantwoording voor genomen moet worden of waar ze schuldig aan zijn.

  50. jennyj0 says:

    Wij worden er ook moe van. En moedeloos ook vaak en boos soms. De meeste van die wartaligen en helderpoependen (zo noemen wij dat soort lui inmiddels in onze familiekring) hebben waarschijnlijk weinig invloed en zijn daarom de moeite van het druk maken niet waard.

    Maar een aantal is toch wel een stuk gevaarlijker, zoals de “verontruste moeders” onder leiding van Anneke Bleeker en de NVKP. Ook in mijn omgeving hoor ik steeds vaker mensen met jonge kinderen het nut van vaccinaties betwijfelen, daartoe geïnspireerd door de twee voornoemde clubjes. Dan krijg ik het Spaans benauwd.

    De kankerkwak heeft waarschijnlijk minder invloed, maar daar betaalt de patiënt altijd het volle gelag, want zoiets als kudde-immuniteit bestaat helaas niet in kankerland.

    Ik erger me ook kapot aan het met groot aplomb debiteren van allerlei “feiten”, zoals bijvoorbeeld in dit stukje tekst van Johan Oldekamp, waarin hij de etymologie van het woord “evil” uit de doeken doet: http://www.pateo.nl/legitimering.htm
    Overbodig te zeggen dat hier geen letter van klopt; de woorden evil en devil hebben een totaal verschillende etymologie en dat ze maar een letter verschillen is stom toeval.

    Natuurlijk, ik weet wel, het is niet zo belangrijk. Maar soms word ik zo bedroefd van de enorme berg lulkoek, gezwam en zelfverzonnen wijsheid die er op het internet wordt gekwakt, met als enig doel van de schrijver om zijn gelijk te halen. En als het niet met de waarheid kan, dan maar gewoon met verzinsels.

    Er is in die kringen blijkbaar totaal geen behoefte aan het vergaren van kennis en inzicht. Waar het om gaat is dat het verhaal geloofd wordt, maar of het waar is en wie er door geschaad wordt, dat dondert niet.

    Bah.

  51. Hans Katan says:

    Wat ik nu niet begrijp is dat iemand die gezien zijn CV http://www.pateo.nl/JohanOldenkamp/cv_kort.htm opgeleid is als cognitief psycholoog dit soort onzin kan opschrijven, zou er een markt voor zijn?

  52. Hans Katan says:

    Je zou toch kunnen verwachten dat iemand met een universitaire achtergrond beter zou moeten weten ,ik snap hier niets van . En hij blijkt ook nog volgelingen te hebben als ik de reacties mag geloven .De onzin wordt ook nog geslikt als zoete koek, het gaat er in zonder weerstand of neiging tot braken. Hoe is het mogelijk ?

  53. jennyj0 says:

    Wij begrijpen het ook niet. Het is onbevattelijk dat mensen dat allemaal slikken, sterker nog, dat ze het geweldig vinden. Het lijkt wel alsof vaag, wezenloos, bewijsloos gezwam – dat men altijd “spiritueel” noemt – veel meer indruk maakt dan de werkelijkheid, die toch wonderbaarlijk en fascinerend zat zou ik zo denken. Ik bedoel, kijk eens naar de foto’s van de Hubble telescoop, lees eens iets over het dna, of kijk eens in je tuin – naar de nog niet helemaal uitgekomen blaadjes van de vrouwenmantel bijvoorbeeld, zie hoe onvergelijkelijk prachtig, ingenieus en mysterieus dit alles is. Maar voor mensen als een Oldenhuis, of een Hannah van Buuren en hoe ze ook allemaal mogen heten, voor die mensen is dat blijkbaar allemaal niet wonderlijk en interessant genoeg, daar moeten nog elfen bij en wortelrassen en lichtkanten en reptielencomplotten en weet ik wat voor onzin nog meer.

    Misschien missen die mensen wel een elementair vermogen tot aandachtig kijken, tot verwondering en ontzag, waardoor eigenlijk alles hen verveelt en ze alleen met allerlei verzonnen hulptroepen het leven nog een beetje interessant kunnen vinden.

  54. wilmamazone says:

    Misschien missen die mensen wel een elementair vermogen tot aandachtig kijken, tot verwondering en ontzag, waardoor eigenlijk alles hen verveelt en ze alleen met allerlei verzonnen hulptroepen het leven nog een beetje interessant kunnen vinden.

    Ik heb niet het gevoel dat het hoofdzakelijk een kwestie van verveling en interessantdoenerij is.
    Dit soort mensen zijn wanhopig op zoek naar houvast/naar o.a. het verklaren van het onverklaarbare en wat is dan mooier/geruststellender dan nog meer mensen vinden met dezelfde hersenspinsels?
    Als er dan óók nog eens een boterham aan te verdienen valt, is dat mooi meegenomen. Er zullen mensen tussen zitten die bewust aan geldklopperij/dus oplichterij doen, maar de meesten zijn er heilig van overtuigd dat hun zienswijze de juiste is.

    Enkele maanden geleden sprak ik een vrouw die rood van verontwaardiging vertelde dat haar psychotherapie was geadviseerd vanwege overspannen/depressie.”Ik ben toch zeker niet gek!!” brieste ze “Ik mis nu even een stofje in mijn hoofd, maar daar krijg ik tabletten voor.”

    Dat “Ik ben toch zeker niet gek !!” is m.i. een van de hoofdkernen van het probleem.

    Door mijn deelname aan fora en de vele research die ik doe, had/heb ik al sterk het gevoel om eigenlijk letterlijk van de ene wereld in de andere te stappen. Dat levert regelmatig een gevoel van vervreemding op omdat die andere wereld regelmatig nog erger is dan nachtmerrie’s die me als kind regelmatig kwamen bezoeken.

    Omgekeerd is het voor die mensen precies hetzelfde; ze stappen in een wereld die voor hen niet te begrijpen valt en hen angst aanjaagt/nachtmerrie’s bezorgt. Die zeggen precies hetzelfde als wij, dus o.a.:
    Het is onbevattelijk dat mensen dat allemaal slikken, sterker nog, dat ze het geweldig vinden.

    Ik las afgelopen week een boek dat zich afspeelde rond 1900 in Noorwegen en Lapland en herkende daarin veel van wat nu nog steeds over geesten e.d. de ronde doet. Ze maakten deel uit van het dagelijkse leven en werden overal gezien, zelfs in een sliertje mist.

    Op mijn overgordijnen zie ik in het het patroon altijd de gezichtje’s van strengkijkende oude vrouwen met lichtgrijze lange haren. Daar ga ik ook maar eens mooi verhaal van maken; het zal vast geweldig gevonden worden.

  55. jennyj0 says:

    Ik heb niet het gevoel dat het hoofdzakelijk een kwestie van verveling en interessantdoenerij is.

    Ik bedoel niet dat ze per se interessant willen doen, maar dat ze dingen blijkbaar pas interessant of belangwekkend vinden als er allerlei spiritueels (wat dat dan ook wezen mag) en bovennatuurlijks aan te pas komt. En inderdaad, ze gebruiken dat ook sprirituele en bovennatuurlijke ook om houvast mee te creëren.

    Verwondering houdt in dat je je verwondert over wat er in de wereld is en probeert te doorgronden hoe dingen in elkaar zitten. Verwondering impliceert dat je vragen hebt, omdat je niet alles weet. Ik ben het met je eens dat veel mensen niet zonder zekerheid kunnen; ze willen houvast, ze willen zekerheid, hoe dan ook. Leven met vragen is blijkbaar voor velen erg moeilijk.

    Het kan wel zijn dat zij van ons zeggen dat het maar vreemd is dat we dat allemaal slikken, maar ik vind het toch niet helemaal hetzelfde. Ik geloof niet dat wij met enorme stelligheid dingen beweren die op geen enkele manier zijn aan te tonen, zoals het bestaan van wortelrassen, geesten die al onze handelingen, ook de meest onbeduidende, sturen, of candida albicans als oorzaak van ALLE vormen van kanker en baksoda als universeel geneesmiddel.

    Wat ik niet begrijp is dat men blijkbaar geen enkele behoefte heeft om te onderzoeken of die overtuigingen overeenstemmen met de feiten. Daar kan ik gewoon niet bij. Ofwel ze kunnen geen onzekerheid verdragen, ofwel het interesseert hen helemaal niet hoe het eigenlijk zit. Maar misschien is het wel allebei en komt wat ik desinteresse noem, voort uit angst om te moeten leven met vragen en onzekerheden.

    Toch snap ik het vaak niet. Neem nou een Valstar; er wordt zoveel onderzoek gedaan naar kanker en er komt zoveel belangrijke en interessante kennis beschikbaar – lees alleen maar dat artikel van David Gorski waar jij naar gelinkt hebt – maar Valstar blijft gewoon het zelfde simpele supplementenliedje zingen. Je zou toch verwachten dat hij zijn opvattingen bijstelt op basis van nieuwe kennis. Maar nee, er gebeurt helemaal niks.

  56. wilmamazone says:

    Die andere wereld kent ook landen van groot naar klein en er staan ‘kerken’ met alle mogelijke geloofsovertuigingen/sprirituele opvattingen, die weer eilandjes op zich zijn.

    Mensen worden zowiezo niet geboren met dezelfde capaciteiten in welke wereld dan ook en allen zijn -in meerdere of mindere mate- emotioneel te bespelen.

    In het land der blinden is Eenoog altijd koning.

    Engelbert Valstar is al jaren keizer op zijn voedings,- en supplementeneilandje hier in Nederland op basis van een lijst onderzoekjes -velen al van tientallen jaren geleden- die wellicht-mogelijk-indien-als iets zouden kunnen betekenen bij kanker. Dat was/is voor deze basisarts voldoende om meteen kankerpatiënten mee te behandelen. Geen tijd voor eigen publicatie’s in serieuze wetenschappelijke tijdschriften en ga zo maar door. Valstar heeft zijn eigen maat, gemeten door hemzelf en dan hoef je niet nagemeten te worden. Hoe komt men op het idee!?

    Zijn pr wordt o.a. verzorgd door Kees Braam op DE ‘actuele’ kankersite en daar vind je inderdaad de informatie over recente grootschalige onderzoeken niet terug.

    O.a. deze is daar nergens te vinden:

    https://cryptocheilus.wordpress.com/2010/04/08/groenten-en-fruit-ter-preventie-van-kanker/

    en deze eerdere ook niet:
    https://cryptocheilus.wordpress.com/2009/02/12/dansen-met-vitamines/

    https://cryptocheilus.wordpress.com/2008/12/10/het-orthomoleculaire-konijn-kijkt-vol-in-de-koplampen/

    Valstar zet alleen een grote schreeuwerige bek op als iemand roept:
    “Kijk nou toch, die keizer heeft hélemaal geen kleren aan!!”
    en zijn loopjongen Kees Braam geeft een goede imitatie/heeft zijn leermeester gevonden/waant zich daardoor iets meer te zijn dan likmevestje.

    Van liegen, bedriegen, draaien, verdraaien tot regelrechte smaad en laster. Kees draait er zijn hand niet voor om. Kees heeft status en geen veel te grote broek aan vindt hij van zichzelf.

    https://cryptocheilus.wordpress.com/?s=Kees+Braam

    Kees wordt blijkbaar nooit teruggefloten door zijn Keizer; die vindt de strapatsen van zijn hofnar -op ook fora- m.i. zelfs lovenswaardig, want zelf kan hij er ook wat van. Zwammen over kanker is beide heren wel toevertrouwd en niemand op hun eilandje die het doorziet/niet eens wil doorzien.
    Een gebrek aan niveau dat inderdaad niet anders dan hemeltergend genoemd kan worden.

    Een van de vele voorbeelden, het komt daar al ruim twee jaar op ongeveer hetzelfde neer met Braam:

    http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=45&t=80442

    http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=45&t=80937

    De kankerpatiënt kan kiezen uit duizenden van dit soort bestemmingen of voor alle zekerheid een rondreis maken. De keuze kan het beste gemaakt worden met een natte vinger of met enveloppen trekken als je gevoel niet zo 1-2-3 weet waar je zijn moet.

    https://cryptocheilus.wordpress.com/2008/05/30/lijst-alternatieve-kankerbehandelingen/

  57. Renate says:

    Er wordt nog steeds flink gezwamd over kanker. Lees deze reacties maar op Gezondheidsnet:
    http://www.gezondheidsnet.nl/fora/duidelijkheid-over-kanker/artikelen/6528/de-toekomst-van-kanker
    En ja hoor, er komt weer iemand aanzetten met een natuurvolk waarvan de leden wel 120 jaar oud worden. Ik wist niet dat die natuurvolkeren zo’n betrouwbare bevolkingsadministratie hadden. Overigens zitten alle reacties aardig in de kwakhoek. Misschien moet Gezondheidsnet maar eens een waarschuwing op de site zetten, dat de informatie op fora niet hoeft te kloppen. Maar ach, met een advertorial van Dr. Vogel weet je natuurlijk al genoeg. Gezondheidsnet is geen betrouwbare bron van informatie.

  58. wilmamazone says:

    @Renate

    Die iemand is Ton Claessen zie ik en die kan zwammen over kanker als de beste. Bij tegengas krijgt ie al hélemaal een mond als een schuurdeur weten sommigen van ons uit persoonlijke ervaring.

    Webmaster van een site t.b.v. een werkgroep die in samenwerking met Henk Trentelman in 1e instantie werd opgericht om Tullio Simoncini te promoten. Inmiddels maakt de site reclame voor vanallerhande kankerkwakzalverij en dat doet KankerTon/Jan Klaessen -zoals gebruikelijk- met een hoop toeters en bellen.

    https://cryptocheilus.wordpress.com/2010/08/23/drs-h-j-henk-trentelman-overleden/

  59. Jan Willem Nienhuys says:

    Belangrijker is dat er een egyptologe wordt geciteerd die geconstateerd zou hebben (door onderzoek aan mummies) dat vroeger kanker zeldzaam was. Allicht. Kanker is toch een ouderdomsziekte, en als mensen slechts bij hoge uitzondering de veertig of vijftig halen, dan zullen er ook niet veel aan kanker overlijden. En werden vroeger niet bij mummificatie alle ingewanden verwijderd? Hoe zal men dan nu aan mummies kunnen zien of iemand een hersentumor of darm- of maag- of leverkankler had? Om van leukemie maar te zwijgen.

    Rosalie David is egyptologie en als ze iets over geneeskunde zegt dat indruist tegen de bevindingen van geneeskundigen,

    zie: http://www.manchester.ac.uk/aboutus/news/display/?id=6243

    dan denk ik dat ze onzin praat. Inderdaad is kanker misschien wel een ‘man made diease’, want dat de levensverwachting nu in de buurt van de 80 is in plaats van ongeveer 40, en dat tuberculose, pokken, longontsteking, diarree, malaria, en wondsepsis nu nog maar zelden doodsoorzaak zijn bij mensen in de westerse maatschappij is zeker een ‘man made’ zaak. Dat ligt niet alleen aan verbeterde geneeskunde op zich maar ook aan verbeterde hygiëne en betere voeding (ook allemaal ‘man made’).

  60. wilmamazone says:

    JW:

    Belangrijker is dat er een egyptologe wordt geciteerd die geconstateerd zou hebben (door onderzoek aan mummies) dat vroeger kanker zeldzaam was.

    Bram Hengeveld schreef er ruim een jaar gelden dit artikel over en ook Rosalie David komt ter sprake :
    https://cryptocheilus.wordpress.com/2010/10/17/kanker-in-de-kantlijn-geen-enkele-natuurlijke-oorzaak-of/

  61. Renate says:

    Tja, de argumenten van Ton Claesen zou ik misschien ook wel kunnen weerleggen, al ben ik beslist geen deskundige. Bij verhalen over zeer oud wordende natuurvolkeren zet ik over het algemeen toch al de nodige vraagtekens. En ook het verhaal over mummies vind ik niet echt geloofwaardig.
    Gezien het feit dat alle reacties eigenlijk doordrongen zijn van kwakdenken heb ik niet echt de neiging om daar met de mensen in discussie te gaan.

Geef een reactie

