Vork bidt, God beschikt

Zeloot Cees Vork van de stichting Op de Bres voor Nederland bidt als het een beetje meezit met duizenden christenen, 24 uur per dag, voor een Christenkabinet.

En dat werkt!

Hoe meer mensen hem vragen om meer Christenen in de politiek, hoe groter de kans dat God niet in de zijlijn blijft staan. Vork meent dat dat diverse politieke gebeurtenissen aangeven dat bidden werkt. “In 2002 was het CDA nergens. De LPF stond op flinke winst. U weet wat er gebeurde. Fortuyn werd vermoord….”

[groot]

(De Stentor 26-mei-2010, pagina 2)

Vergeet het moordcomplot van Thomas Ross en BNN. Fortuyn is ten prooi gevallen aan hogeren machten. Folkert van de Graaf was een werktuig in de handen van God. Vork bidt, God beschikt.

Uw weesgegroet met politieke moordwensen ter attentie van God in de comments.

15 Responses to Vork bidt, God beschikt

  1. wilmamazone zegt:

    Jezusmariajozefonzelieveheerenallenietgevallenengelenindehemelstaonsbij!!!

  2. Ja, zo werkt dat natuurlijk niet Wilma. Daar kan godt geen chocola van maken.

    Namen en rugnummers!

  3. wilmamazone zegt:

    Ja, zo werkt dat natuurlijk niet Wilma.

    Spontane 1e reactie en dan ff bijkomen werkt bij mij anders prima!:mrgreen:

  4. OMG!

    Vork is grote vriend van Balkenende:

    Luttele minuten voordat hij deze woorden uitspreekt heeft Cees Vork, voorman van de gebedsbeweging ‘Op de bres’, de deur van ‘het Torentje’ achter zich dichtgeslagen. Voor de derde keer had hij een een-op-een gesprek met de premier. ,,Er is tussen ons een mate van vriendschap ontstaan”, vertelt Vork over zijn relatie met de CDA-leider.

    http://www.nd.nl/artikelen/2010/mei/26/bidden-voor-een-coalitie-van-cda-vvd-en-cu

    De kogel kwam niet van links maar uit de kerk/het torentje!!

  5. wilmamazone zegt:

    Er kan maar beter nóg meer gebeden worden:

    http://www.nu.nl/algemeen/2254431/sgp-vreest-christelijke-feestdagen.html

    SGP vreest voor christelijke feestdagen

    De SGP vreest dat door het gelijkheidsprincipe de christelijke wortels uit de Nederlandse samenleving zullen verdwijnen.

    In een interview met NU.nl stelt SGP-lijsttrekker Kees van der Staaij dat het gelijkheidsdenken, dat er vanuit gaat dat mensen en religies gelijk zijn, steeds verder doorslaat en dat dit onder meer ten koste gaat van de christelijke feestdagen.

    “Er gaan stemmen op die zeggen……..

  6. En ik altijd maar denken dat God’s wegen ondoorgrondelijk zijn. Wat weet die Vonk dat wij niet weten?! Heeft hij een hotlijntje met de Almachtige?

    God: U spreekt met de almachtige…
    Cees: ja zeg, nog even over die Pim…
    God: ach Cees, maak je niet druk, die heeft het hier helemaal naar z’n zin bij de paters.
    Cees: ja maar toch, een beetje eh.. bruusk is het wel…
    God: Zorg jij nou maar voor die bidders Cees, dan regel ik de gekken. Deal? Doen we net alsof het zin heeft, dat bidden! Ja, ja, iedereen die Bertrand Russell heeft gelezen weet dat het nergens op slaat, maar dat geldt ook voor de nieuwe dagcrême van Nivea. Mensen hebben gewoon een beetje angst nodig voor wat komen gaat. En niets beters dan je ondoorgrondelijke almacht te tonen dan iemand om politieke redenen om te leggen!
    Cees: …
    God: ja Cees, zelfs voor jou ben ik ondoorgrondelijk.

  7. Maria zegt:

    Lieve lezers en Cees ,
    ik ben bezorgd hoe nederland en zeker CDA, en Crhistenuni, bezig zijn in dit land. Alles mag en alles kan en waar zijn wij crhistenen,Ik zelf ben niet met geloof groot gebracht ,maar GOD redde mij uit de klauwe van onze tegestander .wouw he,heb zelf alles gedaan wat god verboden had nu doe ik mijn best om te leven zoals hij het wilt en op zijn zoon JESUS te gelijken amen ,ik heb veel meegemaakt.en heb het op mijn hart om dit te schrijven ik hoop dat nederland echt terug na GOD gaat laten we eerst maar werken aan eenheid. SGP, we kunnen veel leren .van hun bijbelgetrouwheid iets wat ik bij anderen nog niet heb gezien sorry ,dat ik dit zeg ,maar als het anders is hoor ik het graag.want er worden te veel compromisen gesloten iets wat niet in de bijbel vermeld staan moeten we zeker niet doen ,ik ben blij met mensen zoals Cees en laten we allemaal blijven bidden voor israel en nederland .

    SHALOM voor een ieder groetjes een zus in de HEER maria

  8. Ja precies. Laten we een voorbeeld nemen aan de mannenbroeders van de SGP en de homosuele negertjes een fijn verblijf toewensen in het gevang van Malawi.

    http://www.refdag.nl/opinie/commentaar/commentaar_homowetten_1_481591

    (alternatieve link)

    Lekker compromisloos die vuile bruine poepstampertjes hun verdiende loon geven. Omdat wij gewoon altijd gelijk hebben. Want het staat in ons sprookjesboekje.

    Crypto gaat voor in het gebed.

    Laten we bidden voor de homosexuelen, dat ze maar gauw genezen worden van hun ziekte en de HIV die als straf van God op hen neergedaald is.

    https://cryptocheilus.wordpress.com/2010/05/31/huisartsen-en-gebedsgenezing/

    Laten we bidden dat alle verdwaalden die in de derde wereldlanden de gereformeerde zending kunnen genieten. Dat wij ze de wijsheid geven om ons in de gelegenheid te stellen ze net zo hard weer in de middeleeuwen terug te schoppen waar ze zich net uit ontworsteld hadden.

    Halleluhja

    Laten we bidden dat de secularisatie van de vrouwen nog lang mag blijven voortwoekeren onder het juk van de mannenbroeders die u wel voor zullen houden dat u minderwaardig bent.

    Laten we ook vooral bidden voor al onze vertegenwoordigers op aarde. Dat ze maar met hun poten van de kleine kindertjes afblijven. Dat ze vergeven worden in het aangezicht van God. Dat ze ons maar vooral dé weg blijven wijzen.

    Laten we kortom bidden voor de intolerantie van zwakbegaafde mensen die een imaginair vriendje adoreren en zich willen spiegelen aan een luchtspiegeling.

    [/rant]

    p.s. ga es koken!

  9. wilmamazone zegt:

    Muziekje d’r bij:

  10. wilmamazone zegt:

    Bert Brussen zit ook al op den knietjes:

    http://www.bbrussen.nl/2010/06/02/bidden-voor-knevel-en-van-den-brink/

    Bidden voor Knevel en Van den Brink

    Lieve Heer, ik bid tot u met een nogal precaire maar dringende kwestie. Het gaat om uw twee lammeren Knevel en Van den Brink. In uw almachtige voorzienigheid heeft u besloten deze spruit en asperge zendtijd te geven om het veelbekeken Pauw & Witteman te vervangen. Nou wilde ik dus vragen, en leid mij nou niet in verzoeking, kunt u het niet eens een keer flink laten bliksemen in de Knevel en Van den Brink studio, of een paar oud testamentische plagen sturen? Een engel met een vlammend zwaard is ook goed. Als ze maar ophouden met hun talkshow. Want ziet u:………………………..

  11. wilmamazone zegt:

    http://www.trouw.nl/achtergrond/deverdieping/article3086934.ece

    Ronald Plasterk: ‘Ambitieus in wat ik doe’

    Ronald Plasterk (Den Haag, 1957) is politicus. Van 2007 tot 2010 was hij voor de Partij van de Arbeid minister van onderwijs, cultuur en wetenschap in het kabinet Balkenende IV. Tot aan zijn ministerschap was Plasterk hoogleraar ontwikkelingsgenetica aan de Universiteit Utrecht en columnist.

    quote:

    Ja, het Ietsisme, daar kom je dan al snel op uit. Het is mijn bijdrage aan Van Dale en daar ben ik best trots op. Het was ironisch bedoeld, maar ik heb met dat ene woord de dominante geloofsovertuiging vrij nauwkeurig in beeld gebracht. Het is wat over blijft als je mensen gaat vragen waar ze nou precies in geloven. ’Geloof je dat je straks je overleden moeder terug zult zien?’ ’Nee, natuurlijk niet.’ ’Geloof je dan dat er een God is die registreert, die op jouw acties reageert en besluiten neemt?’ Ik vermoed dat de meeste gelovigen zullen zeggen: ’Nee, dat niet.’ Er zullen niet veel mensen zijn die denken dat er een instantie is die op basis van de toonzetting van je gebed besluit om, laten we zeggen, je zieke kind beter te maken of niet. Afijn, zo pel je door en dan kom je uiteindelijk uit bij de vraag waar je dan wél in gelooft. ’Ik geloof dat het allemaal wel ergens goed voor is.’ ’Maar wie dan, wat dan, waar dan?’ ’Ja, gewoon, iets. Ik geloof wel dat er iets is.’

  12. jennyj0 zegt:

    Ik ben een aanhanger van het Nietsisme.

  13. Renate zegt:

    Ach ja, volgens het reformatorisch dagblad is het 14 jaar opsluiten van homoseksuelen dus minder erg dan christenen te verbieden homoseksuelen te discrimineren.

Geef een reactie

