Dyslectische Dokters, magda?

Alsof je met een ernstige wordoblindhied niet gewoon dokter kunt worden zeg. Tuurlijk, risico bestaat dat er 50000 milligram morfine in plaats van 5 milligram wordt voorgeschreven, of dat de chirurg in kwestie het linkerbeen afzaagt als er “rechterbeen afzagen” op het formulier staat, maar kneisoor die dara op led. Dyslectici zijn ook gewoon mensen en hebben recht op hun studei geneeksunde.
[@BertBrussen op GS]

Komt die poll!

Ik wilt u verzieken allemaal te schtemmen.

18 Responses to Dyslectische Dokters, magda?

  1. Oef, daar moet ik even over denken. Willen ze wel mannen wassen?

  2. @ Bram

    Dokters? Mannen wassen? ROTFLOL!
    We doen alleen aan oren wassen…..en ‘steken’ onder water.

  3. JennyJo zegt:

    Huh? Hebben mannen geen oren dan?

  4. @ Jennie

    Wablief?…Zeggie?

  5. JennyJo zegt:

    Ja. Had ik al zo’n vermoeden van.
    rotfl!

    CryptoEdit:

  6. wilmamazone zegt:

    Duris aanders mer eun lettur versgil tusse lul en lel of nie zoms?!

  7. @ Crypto, Tssk, tssk, zoals je weet moet een beetje geneeskundestudent een verpleegstage lopen (althans de lui uit Nijmegen). In het kader van toelating tot de opleiding een belangrijk aspect lijkt me.

    Hoofddoekjes dan?

    Stel je voor: een hoofddoekdragende, dyslectische student die weigert mannen te wassen! Magda?

  8. Bram,

    @ Crypto, Tssk, tssk, zoals je weet moet een beetje geneeskundestudent een verpleegstage lopen (althans de lui uit Nijmegen). In het kader van toelating tot de opleiding een belangrijk aspect lijkt me.

    Precies! Daarom! Daar leert een beetje geneeskundestudent dat je dat beter over kan laten aan mensen die hier verstand voor van hebben.

    Een hoofdoekjesdragende student (zonder “e” ) sturen we door naar de psych of naar Swaab. Overigens kan ik me dan minder voorstellen bij een weigering…

  9. Oh, wat issie weer scherp mensen, onze crypto! Maar je hebt gelijk, een student met een hoofddoekje zou wat apart zijn. Wellicht dat ik na jaren van 90% vrouwen om me heen een beetje genderlectisch ben geworden.

    Maar puntje bij paaltje (sic): er zullen dan toch piem0ls gewassen moeten worden! Of je het woord nu kunt schrijven of niet. Of is dat meer een kwestie van tussen de regels door in doktersland? Dat zou qua dyslexie weer schelen. Tenzij je hoofddoek in de weg zit natuurlijk.

  10. Tja @ Bram.

    Ik ben een beetje bevoor(oor)deeld. Ik til, als het niet nodig is, namelijk nooit zover de dekens op. Dat scheelt alweer m.b.t. de ongewassen piem0ls.

    Bovendien, en het is helaas niet anders, benne dokters daar veul te duur veur en een DBC-tje valt hiervoor niet te schrijven. Kafferen m.b.t. ongewassen en niet verschoonde patiënten kost daarentegen bijna niets.

    *bukt*

  11. I Lol’d😀

    Het is gewoon allemaal de schuld van de bureaucratie!

    Ook dit probleem: je MOET volgens de regels zo’n receptje schrijven. Nu vraag ik me werkelijk af wat slechter leesbaar is: het frommeltje van de niet-dyslectische, maar met een gemiddeld artsenhandschrift behepte arts, of het receptje van de dyslectische arts die fatsoenlijk leesbare letters, woorden en zinnen weet te produceren.

    Anyway, dat gaat de computer natuurlijk helemaal overnemen: + 1000(0?) voor de spellingscontrole, dus dat scheelt ook weer voor de dyslectische persoon. En tegen die tijd wil de eerste blinde persoon bij de opleiding.

    Ik zie het probleem eigenlijk niet zo.

    Ooit door een dyslectische partner gedumpt Crypto? Iemand uitgelachen op school, vroegâh, omdat ie niet wist hoe je ‘dyslexie’ schrijft, die toen op boksen bleek te zitten (net als z’n grote broer uit de 6e)? Nou?

  12. IK BEN ZELF DYSLECTISCH !!….Beperkt, maar toch (en wie niet?).

    Dit heeft tot nu toe geen enkel probleem opgeleverd (ken je beperkingen).

    Als je direct ingeloot wilt worden voor een studie geneeskunde zul je (ook wat betreft Nederlands) van goede huize moeten komen.

    Ik zie werkelijk het probleem niet.

    Lachen? Hierrr kijken.

  13. Patiënt in Potentie zegt:

    Zeg dames en heren zorgers en Crypto in het beizonder: U gaat mijn tog geen parasatamalletjes vortschrijven als ik mijn bij uw meldt met pein? Want dan moeten juli van goeie huize komen, hoor!

  14. mallemoeder zegt:

    Mallemoeder gaat, wanneer nodig, toch liever met een paracetamolletje naar huis dan met een parasatamalletje. O zo!

  15. mallemoeder zegt:

    🙂

  16. JennyJo zegt:

    Het is parasatamaletje hoor. Met 1 el.

  17. wilmamazone zegt:

    http://medischcontact.artsennet.nl/nieuwsartikel/Wel-geneeskunde-met-dyslexie-2.htm

    Wel geneeskunde met dyslexie

    Studenten met dyslexie of dyscalculie kunnen wél geneeskunde studeren en arts worden. De meesten van hen worden zelfs uitstekende artsen.

    Peter de Leeuw, professor interne geneeskunde en voorzitter van het Landelijk Overleg voor Examencommissies (LOVEC), nuanceert het bericht in het Nederlands Dagblad tegenover het KNMG Studentenplatform.

    Het nieuwsbericht in het Nederlands Dagblad dat studenten met dyslexie van de opleiding kunnen worden gestuurd, heeft veel stof doen opwaaien. De media namen het bericht gretig over en studenten reageerden geschokt op de berichtgeving. Voorzitter van het KNMG Studentenplatform, Tom Brouwer, stelt………..

  18. Guy Stijven zegt:

    Sinds kort is er een zeer interessant boek op de markt boordevol praktische tips voor hulp aan mensen met dyslexie!
    Zie website!

Geef een reactie

