XMRV/ME/CVS +AUTISME/VACCINATIE en Human “Rumor” Virussen III

Een kleine update m.b.t. XMRV; het hypevirus van de dag. U weet, uw Crypto propageert een ho, ho, rustig rustig-mentaliteit. Hij ergerde zich dan ook mateloos aan Judy Mikovit$ van het Whittemore-Peter$on In$titute die blijkbaar aan haar tijdelijke beroemdheid in het kader van doelgroepextensie (i$ u al gete$t?) nog even wat extra input wilde geven door het virus te linken aan vaccinatie en autisme. Iets wat natuurlijk gretig aftrek vond bij de vrienden van Age of Autism, een site bekend van hun antivaccinatierethoriek, ondersteuning van Andrew Wakefield en de kwik-autisme link.

Mikovit$ geloofwaardigheid daalt van zero tot sub-zero. Eigen schuld. Dikke bult. Leest u maar even mee.

We doen eerst nog even een quote van Mikovits:

In the midst of her work with chronic fatigue patients Dr. Mikovits became aware that several of the children of these patients had autism. Understanding that the virus could be passed down from mother to child Dr. Mikovits tested a small number of these children and found that 40% of these children tested positive. In a statement from the Nevada Commission on Autism Spectrum Disorders, more testing is underway which “could dramatically increase that 40% positive finding.

Mikovits vond 40% positives met zicht op meer. Prostaatkanker=XMRV, CVS/ME=XMRV, Autisme=XMRV=vaccinaties. One size fits all. Right?…Wrong!

PCR and serology find no association between xenotropic murine leukemia virus-related virus (XMRV) and autism, Brent C. Satterfield et al, Molecular Autism 2010, 1:14doi:10.1186/2040-2392-1-14 [abstract] [fulltext (PDF)]

we screened an additional 48 South Carolina autism disorder samples, 96 Italian ASD)samples, 61 South Carolina ASD samples and 184 healthy controls. Despite having the ability to detect low copy number XMRV DNA in a large background of cellular DNA, none of the PCR assays found any evidence of XMRV infection in blood cells from patients or controls. Further, no anti-XMRV antibodies were detected, ruling out possible low level or abortive infections in blood or in other reservoirs. These results imply that XMRV is not associated with autism.

De onderzoekers keken naar patiënten uit Europa én Amerika met autistisme en autistisch spectrum en een groep gezonde mensen (gezinsleden, willekeurige bloeddonoren, kinderen, etc). Ze onderzochten zelfs monsters van autistische kinderen van CVS-moeders. 230 in de autisme groep, 204 controls. Ze vonden met een gevoelige PCR (Real-Time PCR) én met een antilichaamtest (Western Blot) géén aanwijzingen voor besmetting. Niks, nul, nada, niënte.

We kennen het standaard antwoord van Mikovits; de anderen doen hun werk niet goed en het ligt aan hullie dat ze niets kunnen vinden. Right.

Waar blijven dan die publicaties van Mikovits met de dra-ma-ti-sche cijfers voor wat dit betreft? Wie het weet mag het zeggen.

————————————————————-
Eerdere artikelen op Cryptoweblog over XMRV/ME/CVS (lees ook comments):

10 Responses to XMRV/ME/CVS +AUTISME/VACCINATIE en Human “Rumor” Virussen III

  1. Misschien ben ik wel héél skeptisch hoor, maar ik heb zo het gevoel dat die studies er niet echt gaan komen… Nu is dat voor een beetje autisme schandaal ook nog nooit nodig geweest, dus wat dat betreft hebben de autivax roepertjes weer iets om zich de komende jaren mee te vermaken.

    Zucht…

  2. @ Monique Martens

    Dank voor de link. Ik kende de site maar het is voor de bezoekers misschien wel nieuw. Auteur Cort doet een hoop moeite voor wat dit betreft en is over het algemeen goed op de hoogte hoewel er volgens mij een aantal aantoonbare onjuistheden in zijn stuk staan (dat wil ik aan geïnteresseerden best toelichten maar dat gaat mij nu even te ver, op verzoek dus).

    Waar het m.i. op neerkomt is dat men druk bezig is de ‘issues’ die ik ook al noemde in mijn stukje n.a.v. de XMRV conferentie op te lossen.

    https://cryptocheilus.wordpress.com/2010/09/09/xmrvmecvs-de-conferentie/

    Dat duurt minstens tot het eind 2010/begin 2011.

    Dat is ook niet de pointe van mijn stuk. De crux is dat Mikovits als een olifant door de porseleinkast stampt met haar link tussen XMRV en vaccinaties. Dat is onwetenschappelijk en mogelijk ingegeven door de dollartekens in de ogen van het WPI en aanverwanten. Vooral met betrekking tot informatie naar patiënten zijn dit soort speculaties erg laakbaar vind ik.

  3. Pingback: Tweets that mention XMRV/ME/CVS +AUTISME/VACCINATIE en Human “Rumor” Virussen III « Cryptocheilus Weblog -- Topsy.com

  4. We doen er nog even een reactie tegenaangooien.

    In de laatste twiv van Vincent Racaniello (een favootje van uw Crypto) kwam de Mikovits vraag ook ter berde. Ik geef u even de directe MP3 link voor de makkelijk.

    Even doorspoelen naar 48 min. Daar wordt een luisteraarsvraag gesteld over Mikovits. De vergelijking wordt gemaakt tussen Mikovits en Wakefield. De aanwezigen oordeelden geheel in lijn met het stukje hierboven. Mikovits is “gone off the rail” and that leads to loss of credibility naar aanleiding van haar ongefundeerde uitspraken m.b.t. de XMRV-autismelink.

  5. Pingback: XMRV/ME/CVS en Human “Rumor” Virussen IV « Cryptocheilus Weblog

  6. Pingback: XMRV/ME/CVS en Human “Rumor” Virussen V « Cryptocheilus Weblog

  7. Pingback: XMRV/ME/CVS en Human “Rumor” Virussen VI « Cryptocheilus Weblog

  8. Pingback: XMRV/ME/CVS en Human “Rumor” Virussen VII « Cryptocheilus Weblog

  9. Pingback: XMRV/ME/CVS en Human “Rumor” Virussen VIII « Cryptocheilus Weblog

Geef een reactie

