Luc Bonneux, anderhalf uur dynamite

” ik treedt niet in debat met Osterhaus. Ik wil wel in het debat treden met Osterhaus, maar dan moet hij eerst een half uur naar mij luisteren [..] die mensen maakten gewoon hun huiswerk niet. Die Osterhaus weet veel meer maar had ook veel meer belangen. Dat is mijn voordeel dat ik dat niet heb. […] Ik ga u vertellen over de angstindusrie,, hoe werkt dat? [..] Want jullie staan klaar voor de volgende hype. Want de structuren van Nederland zijn gemaakt om de volgende Hypes te veroorzaken[..] De moderne deskundige heeft heel veel banden met de industrie want anders is hij geen deskundige. Ab Osterhaus hoeft geen verantwoording af te leggen, het RIVM hoeft geen verantwoording af te leggen….

Luc Bonneux spreekt op een lezing n.a.v. de Mexicaanse griep. We hadden het al over deze lezing.

Gespierde taal.

Priority in healthcare.

De eerste waarheid is dat we allemaal dood gaan. We willen dat nog wel eens ontkennen.

U gaat het allemaal maar eens beluisteren. Anderhalf uur dynamite. Discussie gewenst.

We vaccineren!

10 Responses to Luc Bonneux, anderhalf uur dynamite

  1. Sidenote: Bonneux heeft het over de pest (25% Europa legt het loodje)

    Recente publicatie
    Haensch, S., Bianucci, R., Signoli, M., Rajerison, M., Schultz, M., Kacki, S., Vermunt, M., Weston, D. A., Hurst, D., Achtman, M., Carniel, E., and Bramanti, B. (2010). Distinct clones of yersinia pestis caused the black death. PLoS Pathog, 6(10):e1001134+

    Klikkerdeklik.

  2. Pingback: Alles wat u over de griep wilde weten « Cryptocheilus Weblog

  3. wilmamazone says:

    Het was een zit van 1.36.18, dus 2 uur 16 minuten en 18 seconden.
    Na 115 minuten, dus bijna 2 uur, kwam de griepvaccinatie eens eindelijk ter sprake en let wel: slechts die tegen H1N1/Mexicaanse griep/Varkensgriep of officiëel Nieuwe Influenza A.

    Opmerkelijk vond ik het begin al; hij zei eigenlijk niet veel van griep te weten en zich er in 2004 wat in ging verdiepen vanwege het schrijven van een artikel over Tamiflu waarvoor hij gevraagd werd. Daar ging dan ook het grootste gedeelte van deze lezing over met als tussendoortjes wat schampscheuten naar met name Ab Osterhaus die in zijn ogen niet/onvoldoende naar hem wil luisteren.
    Het kostte mij moeite om naar Bonneux te blijven luisteren, want ik vond het geheel wat van de hak op de tak springen/behoorlijk wat losse flodders en niet veel toevoegen aan de situatie okt. 2010 of wat ik al wist.
    Achteraf praten is gemakkelijk. óók voor Luc Bonneux. Dat hij na zegge en schrijven één/1 week al zeker wist dat de Mexicaanse griep niets/niet veel voorstelde, dus mild was en zeker te weten zou blijven komt op mij niet geloofwaardig over.

    Opvallend ook dat hij het nu met geen woord had over de andere kant van de medaille: de paniekindustrie van de alterneuten en anti-vaccinanten met hun vele leugens/halve waarheden/stompzinnige adviezen/onnodige bangmakerij en de belangen die daarmee gemoeid zijn.

  4. Ik vind dat Bonneux een zeer helder en duidelijk betoog heeft gehouden. (en ja, dit is koren op de molen van quoteminers, maar het lijkt me onmogelijk om je daar tegen te immuniseren). Goede stimulans om een deel van mijn schrijfsel over influenza te gaan herzien (staat al veel te lang op stapel, nu tijd voor).

    Afsluiting:
    “maak een NICE (Netherlands Institute of Clinical Excellence) Waarbij je deskundigen gaat wegzetten als advisoren; deskundigen zijn actoren en actoren moet je loskoppelen van je advies, want anders krijg je advies dat sterk vervuild is door de belangen van de actoren.”

    Killer.

  5. Jan Willem Nienhuys says:

    Luc Bonneux zal ook spreken op het Skepsis-congres (over hetzelfde onderwerp) op 13 november 2010, maar niet zo lang: inclusief in- en uitleiding en royaal tijd voor vragen stellen van 10:35 tot 11:35.

  6. wilmamazone says:

    Hallo Luc Bonneux!!
    Ze waren al bezig hoor met een andere productiewijze.
    Dat was ook een punt dat mij stoorde, want ik wist dat wèl.
    Bij research doen deze site sowieso niet overslaan?!:
    https://cryptocheilus.wordpress.com/?s=griep

    Kan je nu ff je lezing updaten (geen dank, graag gedaan):
    http://www.reuters.com/article/idUSTRE69D4IY20101014?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+reuters%2FhealthNews+%28News+%2F+US+%2F+Health+News%29

    Newer flu vaccine as effective as traditional one

    A flu vaccine made through a speedier production method appears to be as safe and effective as one produced in the traditional way, a study suggests.

    The conventional flu vaccine is produced using chicken eggs to grow the virus, a slow process that makes it hard to quickly boost production in response to a pandemic, such as the swine flu outbreak of 2009.

    The new study looked at the effectiveness of a newer flu vaccine that is produced using dog kidney cells, rather than eggs. It is already approved in Europe under the name of Optaflu.

    Such cell-culture technology is seen as…………

  7. @ Wilma

    Bonneux zei ook dat er bepaalde nadelen aan dat soort vaccins zitten. Zonder nu daarover in details te treden gaan we gewoon voor de price-money. Universal influenza vaccines!

    Een vaccin dat werkt op de ‘basis’ van een griepvirus en niet meer op de ‘uiterlijkerlijkheden’

    http://www.virology.ws/2010/10/13/universal-influenza-vaccines/

    The possibility of a broadly protective influenza virus vaccine that would be taken perhaps every 10-20 years is rapidly becoming a reality.

    The Horror! Daar gaat de business van BigVaxx.

  8. JennyJo says:

    Ja, daar las ik een tijdje geleden al iets over ergens, volgens mij in een link van jouzelf als ik me niet vergis. Interessant.

    Maar is een dergelijk vaccin dan niet veel geschikter om (het grootste deel van) de mensheid uit te roeien dan? Nu moet je elk jaar een andere prik geven en nog vertikken ze het om bij bosjes te bezwijken. Maar dan ben je met 1 prikje in 1 keer klaar. Geweldig toch?

  9. @ Jenny

    Dat zeg ik: Price money!

  10. Pingback: Skepsis-congres; Jan Willem Nienhuys over complottheorieën « Cryptocheilus Weblog

Geef een reactie

