Storm: de film

Tim Minchin maakte in 2009 de briljante “9-minute beat poem” Storm. DC Turner deed de animaties en nu is het helemaal af.

In the confines of a London dinner party, Tim argues with a hippy named Storm. While Storm herself may not be converted, audiences from London to Sydney have been won over by Tim’s wordplay and the timely message of the piece in a society where science is attacked as the enemy of religion, alternative medicine given credence and public funding, and psychics have prime time TV exposure.

Sit back and enyoy.

Meer over de film, the making of en wallpapers op de website van stormmovie.net. Hier het youtube-videokanaal van de film De text is na te lezen in het volgende fillempie.

5 Responses to Storm: de film

  1. JennyJo zegt:

    Gewéldig dit! Tim Minchin is briljant.

  2. Het is voor mij ook nog eens heel herkenbaar. Als er op een feestje iemand begint over homeopathie, klankschalen, shakra’s of dergelijke shit dan krijg ik ook regelmatig blikken van onverholen angst van de gastheer/vrouw/familielid of andere mensen die mij kennen.

    Ik ben in de loop van de tijd een stuk rustiger geworden voor wat dat betreft. Ik volsta tegenwoordig meestal met een nekbrekende oneliner waarmee ik de lachers op mijn hand krijg. Als het dan nog niet afgelopen is, is groteske overdrijving in dezelfde richting een beproefd concept.

    Ga er nooit, ik herhaal nooit, serieus tegenin.

  3. Jan Willem Nienhuys zegt:

    Wie het allemaal nog eens wil nalezen zonder film

    http://podblack.com/2008/12/little-kitten-lyrics-to-tim-minchins-storm/

  4. JennyJo zegt:

    Als er op een feestje iemand begint over homeopathie, klankschalen, shakra’s of dergelijke shit dan krijg ik ook regelmatig blikken van onverholen angst van de gastheer/vrouw/familielid of andere mensen die mij kennen.

    Ja dat heb ik dus ook!!

    Ga er nooit, ik herhaal nooit, serieus tegenin.

    Dat probeer ik ook maar het lukt me helaas niet altijd.

  5. Dikke LoLz.

    Angstige blikken; check! Ik kan me echter nog wentelen in jeugdig enthousiasme en daarmee mijn lichtgelovige gesprekspartner het leven zuur maken.

Geef een reactie

