Stop de homeopathische industrie

Per 1 juli mag er op de verpakkingen van homeopathische middeltjes niet meer staan waar de homeopathische industrie het middeltje voor heeft geproduceerd. Dit kan de nekslag zijn voor de homeopathische industrie inclusief homeopaten. Onderteken deze petitie als u dit een positieve ontwikkeling vindt.

De beslissing van Minister Schippers heeft heel wat stof doen opwaaien en met name bij de Fa.Homeopaat&Co. die met vernieuwde ijver zand in de ogen van goedgelovigen strooit en daarbij spierballentaal niet schuwt. Een aanzienlijk deel van het publiek blijkt niet eens te weten wat homeopathie precies behelst en evenmin dat de zelfzorgmiddeltjes van Big Homeo daar sowieso niets mee van doen hebben.

Waar het wel om en over gaat kunt u hier nog eens rustig nalezen.
De Vereniging tegen de Kwakzalverij kwam op 19 juli met deze samenvatting van de homeopathiediscussie.
eindquote:

De massale homeopathiediscussie in Nederland heeft inmiddels geresulteerd in een petitie ‘Handen af van de homeopathie’, die op dit moment (half juli) door 8500 mensen is ondertekend. Als reactie op deze petitie is inmiddels ook een ‘tegen-petitie’ gestart.

Ik ben geen rekenwonder maar met niks+niks=niks blijft niks, heb ik geen moeite. Bij de tegen-petitie heb ik mijn stem dus al laten horen en goed voorbeeld doet hopelijk goed volgen; ik reken op alle mensen met gezond verstand.

2 Responses to Stop de homeopathische industrie

  1. Petitie is gekrabbeld. Al ben ik eerlijk gezegd wat skeptisch over de algehele nekslag,

  2. wilmamazone zegt:

    Bram:

    Al ben ik eerlijk gezegd wat skeptisch over de algehele nekslag

    Ik ook, maar als wat meer mensen (eens eindelijk) wakker worden, is dat al mooi meegenomen.

Geef een reactie

