Pink Ribbon geeft geen geld uit aan onderzoek naar het genezen van borstkanker

Susan Veenhoff, directeur van Pink Ribbon zegt het zelf. Dus dan is het zo. (bloglink)

Dus als u, gekleed in een roze BH’tje, zich in het zweet zit te werken om een paar luizige euro’s op een presenteerblaadje aan Pink Ribbon aan te bieden, denk dan niet dat er daar echt wetenschappelijk onderzoek van wordt betaald.

U mag dood. Als u dan maar wel helemaal ‘Pink Ribbon’ dood gaat.

De schoen bij vele verontwaardigde bloggers waar men naar eigen zeggen on-ge-lo-fe-lijk veel ‘last’ van heeft, wringt omdat Pink Ribbon er zich altijd op heeft laten voorstaan dat er door Pink Ribbon wél geld naar wetenschappelijk onderzoek naar het genezen van borstkanker ging.

Archief Pink Ribbon.

Wat die vervelende bloggers en andere media namelijk uitvonden is dat Pink Ribbon pronkte met andermans veren. De gelden die Pink Ribbon aan invloed van leefgewoonten na borstkanker, opsporen van borstkanker door bloedonderzoek, behoud van vruchtbaarheid bij borstkankerpatiënten, overlevingskans na borstamputatie erfelijk belaste vrouwen of opsporing van tumoren door andere/betere scan uitgaf waren, op een heel klein gedeelte na, allemaal geoormerkte donaties van o.a. het KWF en A Sisters Hope.

Geen sprake van

Dankzij jouw hulp kunnen wij financiële steun bieden aan de volgende onderzoeken:

Het was dan wel ons geld, maar we hebben het nooit direct aan Pink Ribbon gegeven. We gaven het geld bijvoorbeeld aan het KWF, dat wel geld aan onderzoek naar het genezen van borstkanker geeft.

De toekomst van Pink Ribbon?

Het zou mij niet verbazen als nu definitief de ondergang van Pink Ribbon in Nederland in gang is gezet. Als je echt wat wil doen voor borstkankerpatienten, geef dan gewoon geld aan A Sister’s hope of KWF zonder er een of ander roze prulletje voor te kopen […] Ondernemers en marketeers: doneer gewoon een bedrag en communiceer dat. Dan kan ik kiezen om te shoppen bij borstkanker-bewuste ondernemers die niet aan borstkanker willen verdienen maar gewoon onbaatzuchtig een bijdrage doen om de sterfte en de overbehandeling van borstkanker te reduceren. Dan lopen ze ook geen risico om borstkankerpatiënten te schofferen met roze krultangen, sexy BH’s en roze pincetten, waar men vanwege borstkanker weinig aan zal hebben. […] dan hebben we organisaties die verdienen aan borstkanker niet nodig om bij te dragen aan de verbetering van de borstkankerzorg.

Wat Janine Budding zegt.

Is er dan helemaal niets positiefs te melden? Jawel hoor. Het liegen en draaien schijnt met de invoering van Veenhoff te zijn afgelopen.

25 Responses to Pink Ribbon geeft geen geld uit aan onderzoek naar het genezen van borstkanker

  1. Het koninklijk huis beschouw ik als een privébelang van mevrouw Beatrix van Oranje Nassauw. Ik vind het als kankerpatient vervelend dat dit belang wordt uitgemolken met mijn zieligheid. De Oma van Beatriks had een niet erg demoncratisch gedachtengoed, iets waar het Koningin Wilhelminafonds ernstig over zwijgt. Ik ben blij dat op deze plaats Pink Ribbon wordt zwartgemaakt, maar het KWF vind ik toch ook allesbehalve fris.

    Mooie website, dit.

  2. @ Mark

    Oei, ik schrok wel een beetje toen ik (weer eens) op je site keek.

    Als je het hier hebt over de Greet Hofmans-affaire kan ik je volgen Mark. Anders zou ik niet weten waarover je het hebt.

  3. JennyJo says:

    @Marc,

    De zotte ideeën van Wilhelmina over hoe ons land na de oorlog zou moeten worden geleid, hebben toch helemaal niks te maken met de activiteiten van het KWF? Ik zie dan ook niet in waarom het KWF daar iets over zou moeten zeggen, het heeft immers totaal niks met kankerbestrijding te maken. Zelfs dochter Juul heeft overigens naar aanleiding van het gedachtegoed van haar moeder uitgeroepen dat dat helemaal niet kon omdat het vreselijk ondemocratisch was en men daar toch zeker niet voor gevochten had. Zelfs in eigen kring werden de politieke opvattingen van Wilhelmina niet heel serieus genomen.

    Ik schrok overigens ook toen ik op je site keek. Wat een ellende zeg, ik vind het zo erg dat ik niet weet wat ik zeggen moet.

  4. Pingback: Pink Ribbon geeft geen geld uit aan onderzoek naar het genezen van borstkanker

  5. wilmamazone says:

    Alvast deze back-up, maar wie maakt even een screenshot?

    op oktober 23, 2012 om 9:30 pm schreef:
    Er is contact opgenomen met Miranda. Groet, Stichting Pink Ribbon

    Reageer ↓
    Miranda
    op oktober 24, 2012 om 5:40 pm schreef:

    Hopelijk verwijder je deze reactie niet Susan, want dan bewijs je dat wel degelijk jij/PR aan censuur doet! en kom je dus niet op mij betrouwbaar over. En dan spreek even allen namens mijzelf.
    (eerder geplaatste reactie)
    Susan, Ik communiceer vanaf nu alleen via de mail met jou. En dit weet je ook. Het contact dat je met mij hebt opgenomen zoals je hier letterlijk schrijft, is een antwoord op een mail van mij, die maanden geleden al aan jou is verstuurd met de vraag van mij om contact met jou en PR! En nu blijkt dat pas als ik hier openlijk heel hard geluid maak. Jij daarop reageert. Nu vraag je in die mail contact met jou te zoeken. Beetje omgekeerde wereld…Vindt je zelf niet???

    Zeker te weten dat ik de oorspronkelijke reactie van Miranda eerder heb zien staan, maar geen idee van wanneer verdwenen. Ergens in de loop van vandaag?

    Ik hang nog steeds en weer achter het filter, en ook van JJ geen spoor te bekennen.
    Een en ander begint toch steeds sterker naar censuur te rieken.
    Mijn reactie bij Miranda:

    wilmamazone
    op oktober 24, 2012 om 5:50 pm schreef:
    Je reactie is in afwachting van moderatie

    Ik hang nog steeds met twee reacties achter het WordPressfilter, en dat kan intussen ook niet meer toevallig genoemd worden of wel soms? Een en ander begint inderdaad naar cencuur te rieken.

  6. wilmamazone says:

    Het comment van Miranda is even geleden weer teruggeplaatst (zag in mijn mailbox) met nu een reactie van Veenhoff erbij. Geen woord over het eerder verdwijnen van de post, laat staan een excuus.

    Ik hang overigens nog steeds achter het filter in dat draadje:

    http://blog.pinkribbon.nl/2012/10/19/waanzin-2/#comment-559

    —– Original Message —–
    From: Pink Ribbon Blog
    To: ***********************
    Sent: Wednesday, October 24, 2012 10:18 PM
    Subject: [New comment] Waanzin!

    Nieuwe reactie op Pink Ribbon Blog
    Miranda commented on Waanzin!.

    in antwoord op Pink Ribbon:

    Er is contact opgenomen met Miranda. Groet, Stichting Pink Ribbon

    Susan, Ik communiceer vanaf nu alleen via de mail met jou. En dit weet je ook. Het contact dat je met mij hebt opgenomen zoals je hier letterlijk schrijft, is een antwoord op een mail van mij, die maanden geleden al aan jou is verstuurd met de vraag van mij om contact met jou en PR! En nu blijkt dat pas als ik hier openlijk heel hard geluid maak. Jij daarop reageert. Nu vraag je in die mail contact met jou te zoeken. Beetje omgekeerde wereld…Vindt je zelf niet???

    Beantwoorden Reacties

    Wil je minder email? Bewerk jouw Inschrijf Opties.

    Bedankt voor het gebruiken van WordPress.com

  7. wilmamazone says:

    Nog een ander antwoord van Susan Veenhoff in het draadje van Jiska:
    http://blog.pinkribbon.nl/2012/10/19/waanzin-2/#comment-596

    Pink Ribbon
    op oktober 24, 2012 om 9:14 pm schreef:
    Beste Renate,

    Klopt, wij doen met name onderzoek dat uiteindelijk leidt tot een langer leven en een betere levenskwaliteit voor de patiënt van vandaag.

    We doen geen onderzoek naar het ‘medicijn’, dus naar de bestrijding van borstkanker. Dit is een bewuste keuze. We denken dat het heel belangrijk is dat fundamenteel onderzoek wordt gedaan, maar met de paar miljoen die wij ophalen kunnen we geen impact maken. Hier zijn miljarden voor nodig.

    Door de vergrijzing, door steeds betere medische apparatuur en door onze levensstijl stijgt het aantal borstkankerpatiënten, gelukkig stijgen ook de overlevingskansen en groeit dus het aantal mensen dat met en na borstkanker verder leeft. Wij hebben ervoor gekozen om onderzoek en projecten te ondersteunen die de patiënt van vandaag de beste behandeling en nazorg kunnen geven met de grootste kans op een goed herstel en kwaliteit van hun leven.

    Tot slot is het zo dat borstkankerpatiënten die behandeld zijn en ‘genezen’ worden verklaard soms jaren later ernstige lichamelijke klachten krijgen als gevolg van de behandeling van borstkanker. Denk hierbij aan osteoporose, maar ook ernstige hart- en longklachten. Het onderzoek naar lange termijn effecten van de behandeling is daarom van belang. Juist ook voor een beter en langer leven van de borstkankerpatiënt.

    Hopelijk is het zo duidelijk.

    Groet,
    Susan

    (vet door mij)

    Noot: het blog van PR was/is niet aangepast aan zomertijd.

  8. wilmamazone says:

    Pink Ribbon gaf uit eigen middelen al steeds zo goed als geen rooie cent uit aan fundamenteel onderzoek, maar tegenwoordig wordt er dus niets/nada/noppes meer gedaan/uitgegeven aan de daadwerkelijke bestrijding van borstkanker en dat is volgens Susan Veenhoff een bewuste keuze. Of de goegemeente zich daar intussen echt goed van bewust is, valt te betwijfelen.

    Bovendien maakt Susan Veenhoff gebruik van minstens een drogreden/kulargument en JennyJo verwoordde dat gisteren m.i. prima bij het vorige item: De doelstellingen van Pink Ribbon vanaf 2012.
    Voor alle duidelijkheid hier een kopie van haar post:

    JennyJo zegt:
    oktober 24, 2012 om 10:33 am

    We realiseren ons dat fundamenteel onderzoek (naar het medicijn tegen borstkanker) miljarden euro’s gaat kosten. Daarbij zou onze bijdrage het verschil niet kunnen maken.

    Wat een raar argument. Als iedereen dat zou zeggen, zou er helemaal geen ene cent beschikbaar zijn voor dit soort onderzoek, nooit. Dus omdat er zoveel geld mee gemoeid is – volgens PR per definitie blijkbaar altijd “miljarden” – beginnen ze er al bij voorbaat niet aan, als ik het goed begrijp.

    Hoe krijgen we bij PR tussen de oren dat overleven dan wel genezen het belangrijkste is als het om borstkanker gaat? Elke cent die PR stopt in onderzoekjes naar “welbevinden” van patiënten, is naar mijn mening weggegooid geld. Ik ben veel meer geïnteresseerd in onderzoeken die vrouwen langer doet leven of zelfs doet genezen, ook van uitgezaaide borstkanker, dan naar onderzoeken naar de vraag “waar de patiënt van vandaag het meeste baat bij heeft”. Want ook de patiënt van vandaag heeft behoefte aan onderzoeken die tot GENEZING van (borst)kanker leiden en als we daar niet mee beginnen, zullen we over 100 jaar nog niks hebben.

    Ik vind het heel erg dat PR nog steeds zo bezig is. Alle beetjes helpen, en PR heeft inmiddels al veel méér dan “een beetje” geld ingezameld. Geld dat jammer genoeg grotendeels verspild is – en blijkbaar nog steeds verspild wordt – aan zaken die verbetering van de prognose van borstkanker geen millimeter dichterbij brengen.

  9. wilmamazone says:

    Vers van de pers een nieuw stukkie van Susan Veenhoff met grotendeels meer van hetzelfde:
    Vragen & antwoorden

    opmerkelijkte quote:

    In onze communicatie willen we duidelijk zijn in wat we wel en niet financieren. Wij ondersteunen geen (onderstreept red.) fundamenteel wetenschappelijk onderzoek op het gebied van borstkanker. Als je een donatie wilt doen voor onderzoek naar ‘het medicijn’ tegen borstkanker, moet je niet bij Pink Ribbon zijn. Ook ík wil dat er een medicijn komt zodat er niemand meer hoeft te overlijden aan borstkanker. Maar ik ben me er ook van bewust dat daarin nog een lange weg te gaan is. En dat daar vele honderden miljoenen euro’s voor nodig zijn. Gelukkig zijn er veel andere goede organisaties die zich hiermee bezig houden.
    In afwachting van het medicijn, hebben wij de overtuiging dat we er moeten zijn voor al die mensen die vandaag en morgen borstkanker hebben en krijgen.

    http://blog.pinkribbon.nl/2012/10/19/waanzin-2/#comment-640

    Vivaforummer op oktober 25, 2012 om 9:29 am schreef:

    Susan, je wilde een open discussie voeren hier, maar je antwoordt niet meer op mijn posts en mails. Ik begrijp dus dat je toch liever geen discussie voert?

    Reageer ↓
    wilmamazone
    op oktober 25, 2012 om 10:48 am schreef:
    Je reactie is in afwachting van moderatie.

    O.a. mijn reactie’s worden niet eens doorgelaten/staan nog steeds achter het filter.

    Wil ik bij deze Susan Veenhoff uitnodigen om dan maar hier te komen reageren:
    https://cryptocheilus.wordpress.com/2012/10/24/pink-ribbon-geeft-geen-geld-uit-aan-onderzoek-naar-het-genezen-van-borstkanker/

    Wij winden er weliswaar geen doekjes om, maar strijden wel altijd met open vizier.

    Oktober is bijna afgelopen en ik vind het sowieso óók welletjes geweest met Pink Ribbon nieuwe stijl. Ze doen hun best maar om hier en daar nog een graantje mee te pikken. Het zal mijn tijd wel duren. Ben wel benieuwd wie daar eventueel nog meer in het verdomhoekje/achter het filter zit. Voor nu: over en sluiten wat mij betreft.

  10. DaSilva says:

    Ik heb Facebook en kijk zo af en toe eens op de pagina van Pink Ribbon wat me nu weer onder ogen kwam….
    Of je even een enquête in wou vullen, ik zag aan de reacties onder het item al dat het niet zomaar een enquête betrof maar meer een manier om nog meer geld uit je zak te kloppen, oordeel zelf.
    https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dE9SRlpTN3E5N2NZeXlfcXU3aml4S0E6MQ

  11. wilmamazone says:

    Omdat ik het niet kan laten:
    http://medischcontact.artsennet.nl/Nieuws-26/Nieuwsbericht-1/122866/Leven-met-kanker-vaak-van-goede-kwaliteit.htm

    Leven met kanker vaak van goede kwaliteit

    Mensen die kanker hebben of hebben gehad en een redelijke kans hebben op een vijfjaarsoverleving, ervaren hun kwaliteit van leven niet veel slechter dan de algemene bevolking. Ook werkt een net zo groot percentage van hen, alleen iets minder uren. Ze zijn doorgaans positief over de zorg die zij in Nederland krijgen.

    Dit blijkt uit onderzoek onder 325 leden van het zogenaamde Panel Leven met Kanker, waaraan 1500 mensen met kanker deelnemen.

    Maar ja….het Panel is een initiatief van Nivel, KWF Kankerbestrijding en het IKNL.

    eindquote:

    Over onder meer psychosociale begeleiding verschillen de meningen. Borstkankerpatiënten zijn hier bijvoorbeeld positiever over dan anderen.

    (vet door mij)

    Bron: •Rapport Zorg- en leefsituatie van mensen met kanker 2012

    Had al iemand gezegd dat Pink Ribbon een overbodige organisatie is?

  12. wilmamazone says:

    Het kwam me daarnet geheel toevallig onder ogen; dat moet ik weer hebben. *zucht*

    Dit artikel op nu.nl, waarin melding wordt gemaakt dat er liters bloed nodig zijn om circulerende tumorcellen op te sporen, wordt op een -zoals tegenwoordig ook in het algemeen gebeurt overigens – vervelende, opdringerige manier gedomineerd door reclame voor het vernieuwde magazine van Pink Ribbon. Boven het artikel staat: ‘De websites van Sanoma Media maken gebruik van cookies. Wat betekent dit voor jou?’, dus dat verklaart mogelijk het een en ander.
    Iemand enig idee wat reclame maken op deze manier normaal gesproken kost?

    Waar het mij ook om en over gaat is dat Pink Ribbon óók dit soort onderzoek niet meer op de kaart hoeft te zetten, want het is er al/is werk in uitvoering. Met de indicatie erbij hoe lang het nog gaat duren voordat deze techniek op patiënten kan worden getest, dus ondermeer de borstkankerpatiënt van vandaag heeft er geen bal aan, jammer maar helaas.

    De gebruikelijke methode is om bij de patiënt een buisje met 7,5 milliliter bloed af te nemen. Vervolgens worden de CTCs van het bloed gescheiden en geanalyseerd. Uit het huidige onderzoek blijkt echter dat deze techniek bij bijna de helft van de patiënten met uitzaaiingen geen CTCs detecteert.

    Om CTCs op te sporen met een zekerheid van 99 procent is volgens het onderzoek vijf liter vers bloed nodig. Hiervoor is een nieuwe techniek nodig: een soort dialyse die bestanddelen uit het bloed haalt en ‘de rest’ weer terugleidt naar de patiënt.

    De techniek is momenteel in ontwikkeling. De onderzoekers schatten dat deze over vijf jaar op patiënten kan worden getest.

    En na die test/trial, die ook behoorlijk wat tijd in beslag gaat nemen, kan pas beoordeeld worden of het zinvol is om deze methode algemeen toe te passen/in het protocol op te nemen.

    Aanvullende info op de site van Universiteit Twente zelf:
    http://www.utwente.nl/archief/2012/10/op_jacht_naar_die_laatste_tumorcel.doc/

    Coumans’ onderzoek maakt deel uit van een groot Europees onderzoeksprogramma (http://www.utwente.nl/tnw/ctctrap/). Dit programma levert, verwacht hij, een techniek op die dan de klinische fase in kan gaan. Omdat uitzaaiingen de prognose van kankerpatiënten vaak drastisch verslechteren, is een betere ‘vangkans’ van CTC’s en beter begrip van de mechanismen die hierin een rol spelen, van groot belang.

  13. wilmamazone says:

    Intussen op het blog van Pink Ribbon nieuwe reacties waaronder:
    http://blog.pinkribbon.nl/2012/10/26/vragen-antwoorden/#comment-656
    quote:

    Ik heb jou blog ook bij mijn facebookpagina neergezet, zodat mensen een keuze kunnen maken willen ze PinkRibbon steunen of willen ze een fundamenteel onderzoek steunen. Gelukkig reageren mijn vrienden dat ze liever geld overmaken naar een onderzoek en zij vragen zich niet al of hun centen het verschil maken want zij weten iedere cent helpt.

    Vele schrokken van jou blog want ze dachten toch echt dat PR wetenschappelijke onderzoeken naar genezing ondersteunde.

    (vet door mij)

    Dat zullen nog steeds veel mensen veronderstellen, dus zegt het voort! Think before you Pink.

    Susan Veenhoff zegt het hier zelf voor de zoveelste keer:
    http://blog.pinkribbon.nl/2012/10/26/vragen-antwoorden/#comment-667

    op oktober 29, 2012 om 5:06 pm schreef:
    Beste Rian,

    Inderdaad, wij financieren projecten naar de behandeling, nazorg en lange termijn effecten van borstkanker. Niet naar de bestrijding van borstkanker, naar het medicijn.

    Jammer dat je dit niet belangrijk vindt, ieder moet zijn eigen keuzes maken.

    Groet,
    Susan

    (vet door mij)
    Rian zegt overigens nergens dat ze de rest niet belangrijk vindt, maar dat dat voor haar geen prioriteit heeft, dus de aanname van Veenhoff slaat werkelijk nergens op.

    Susan doet weliswaar, op haar manier althans, haar best, maar als dit haar best is…..

  14. wilmamazone says:

    Zelf nog niet gekeken, maar alvast ter informatie:
    http://www.artsennet.nl/Nieuws/Op-tv/Uitzending/122932/Oncoloog-Rodenhuis-in-Buitenhof-over-borstkanker.htm

    29 oktober 2012

    Oncoloog Rodenhuis in Buitenhof over borstkanker

    Volgens een Britse studie zal het aantal oudere vrouwen dat borstkanker krijgt in 2040 verviervoudigen. Buitenhof in gesprek met internist oncoloog Sjoerd Rodenhuis over borstkanker in Nederland.

    Rodenhuis is als arts en onderzoeker verbonden is aan het Nederlands Kanker Instituut – Antoni van Leeuwenhoek.

    update 13:39 :
    Het item inmiddels gezien en zeer de moeite waard. Ik hoop dat met name Susan Veenhoff kijkt/al gekeken heeft en eindelijk eens beseft hoe ongenuanceerd dit soort uitspraken van haar zijn:

    Inderdaad, wij financieren projecten naar de behandeling, nazorg en lange termijn effecten van borstkanker. Niet naar de bestrijding van borstkanker, naar het medicijn.

    Jammer dat je dit niet belangrijk vindt, ieder moet zijn eigen keuzes maken.

    Goede, vooruitstrevende behandeling van (ondermeer) borstkanker is onlosmakelijk verbonden met de bestrijding ervan. Klinisch wetenschappelijk onderzoek is de enige stevige basis waarop -met behulp van de huidige inzichten- verder gebouwd kan worden. De laaghangende vruchten zijn de afgelopen 30 jaar al voldoende geplukt volgens Rodenhuis, dus daar ligt echt geen taak meer voor Pink Ribbon en is het geen/niet langer een kwestie van: ieder moet zijn eigen keuze maken. Op basis van de onjuiste en/of ongenuanceerde berichtgeving van Pink Ribbon valt geen weloverwogen keuze te maken.

    Ik hoop van harte dat dit nu voldoende duidelijk is, en donaties in toenemende mate op de juiste plek terecht komen. Dan heeft borstkankermaand oktober 2012 toch nog nut gehad. Er zullen voorlopig nog roze Die Hards blijven, maar hopelijk wordt dat aantal vanzelf minder.

  15. wilmamazone says:

    Blijkbaar heeft Karin Spaink vandaag ook uren achter het filter gehangen ( ik hang daar al dágen -voor mij zichtbaar- nog steeds), maar die werd vanmiddag doorgelaten met deze opmerkelijke post:

    Karin Spaink
    op oktober 31, 2012 om 7:23 am schreef:

    Dag Susan

    Dat ik niet reageerde op je mail, komt omdat er zich in mijn persoonlijke leven momenteel een ramp afspeelt. Mijn nalatigheid om je te antwoorden is niet netjes, maar dat jij dat verzuim hier publiekelijk uitvent, vind ik bepaald onfatsoenlijk.

    Zeker nu je dat laat volgen door een verwijt: je zou ‘niets begrijpen’van mijn rekenwerk. Terwijl dat toch zo simpel is: ik heb de inkomsten en bestedingen van Pink Ribbon — zoals vastgelegd door jullie accountants – bij elkaar opgeteld en verrekend, en ontdekte toen dat Pink Ribbon zelf *niets* aan wetenschappelijk onderzoek naar kanker heeft besteed, terwijl in de statuten toch heus staat dat maar liefst 15% van de inkomsten daarvoor bestemd zijn….

    Enfin. Ik heb vannacht uitgebreid op je e-mail gereageerd, en aangezien jij je uitnodiging publiek hebt gemaakt, is mijn reactie dat ook. Bovendien bevat mijn antwooord mogelijk dingen die ook voor anderen interessant zijn…. Zie http://www.spaink.net/2012/10/31/antwoord-aan-pink-ribbon/ (beschikbaar vanaf 31 oktober, 14:00).

    met vriendelijke groet,
    Karin Spaink

    Pink Ribbon
    op oktober 31, 2012 om 1:55 pm schreef:
    Beste Karin,

    Bedankt voor je reactie. Zoals je in je mail hebt kunnen zien, ligt er een uitnodiging voor een lunchafspraak.

    Groet,
    Susan

    quote uit de reactie van Karin op haar eigen site:

    Trouwens, nu je zelf begint over censuur: wellicht moet ik je geheugen opfrissen? Want ja, helaas doen jullie soms ook aan censuur. Of nou ja, je voorgangers deden dat. Alle vragen & kritiek met betrekking tot jullie jaarrekeningen die ik in november 2011 in reactie op twee artikelen op de website van Pink Ribbon heb geplaatst [hier en hier], werden aanvankelijk – soms helaas met grote vertraging – geaccordeerd, maar zijn kort daarop alsnog verwijderd. Wat tamelijk bizar is, aangezien juist mijn gepubliceerde doorrekening van Pink Ribbons jaarcijfers de aanleiding vormde voor die beide berichten julliezijds. Is het niet raar dat jullie op mij reageren en vervolgens al mijn reacties wissen?

    Is het niet raar dan dat in ieder geval JennyJo en ik nu achter het filter hangen bij Pink Ribbon nieuwe stijl? Karin Spaink kan dat niet zien, en het kan dat Susan Veenhoff dat ook niet weet, maar mijn twijfels worden met de dag groter wat het hoofdstuk censuur betreft. Hoe dom kun je zijn? Een roze kat in het nauw maakt rare sprongen, zullen we maar zeggen.

  16. wilmamazone says:

    PR maakt alvast reclame:
    Op dinsdag 29 januari organiseert Pink Ribbon in het Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis een bijeenkomst waarin bekend wordt gemaakt welke onderzoeken er gefinancierd gaan worden.

    Een onderzoek wordt alvast toegelicht met een bijbehorend reclamefilmpje.

  17. wilmamazone says:

    Gisteren ontvingen 22 wetenschappers uit handen van directeur Susan Veenhoff een symbolische cheque staat hier te lezen:
    http://blog.pinkribbon.nl/2013/01/29/pink-ribbon-financiert-nieuwe-projecten-en-onderzoeken/

    En ook gisteren een post over een apart twitterblog: #pinkribbonfinanciert met al tweets erbij met een hoog Wij van WCeend gehalte, met als toppertje deze broekafzakkende die van borstkankeronderzoek een wedstijd maakt:

    RT @VriendenUMC: Fantastisch. Drie top onderzoekers van het #UMC_Utrecht vallen in de prijzen bij @pinkribbon_NL. Goed voor borstkankeronderzoek.

    Het kostte even kilikkerdeklik om bij de doelbestedingen te komen, maar hier zijn ze dan:
    http://doelbestedingen.pinkribbon.nl/wetenschappelijk-onderzoek/
    Wetenschappelijk Onderzoek totaal € 5.630.956,00

    http://doelbestedingen.pinkribbon.nl/psychosociale-zorg/
    Psychosociale zorg totaal € 589.548,00

    Daar moet ik nog eens goed naar kijken, maar bij wetenschappelijk onderzoek staan m.i. alvast twee posten die bij psychosociaal thuis horen:
    *Minder angst voor terugkeer van kanker

    *Effectiviteit van Mindfulness-based Cognitieve Therapie (MBCT)

  18. wilmamazone says:

    Even geleden in mijn mailbox:

    Pink Ribbon financiert nieuwe projecten en onderzoeken
    by Pink Ribbon

    Dit artikel is beveiligd met een wachtwoord. U moet de site zelf bezoeken en het wachtwoord opgeven om verder te lezen.

    Pink Ribbon | januari 31, 2013 om 8:10 am | Categorieën:Stichting Pink Ribbon | URL: http://wp.me/p1E2q7-aI

    Reactie Bekijk alle reacties Like

    Uitschrijven of je instellingen veranderen doe je in het Inschrijvings Beheer.

    Problemen met klikken? Kopieer en plak deze URL in je browser:
    http://blog.pinkribbon.nl/2013/01/31/pink-ribbon-financiert-nieuwe-projecten-en-onderzoeken-2/

    Nog niet gevonden waar überhaupt iets in te loggen valt met welk wachtwoord en waarom.

  19. JennyJo says:

    Goh, wat toegankelijk, inloggen met een wachtwoord.

  20. Renate says:

    Bij de column van Joyce zat ik toch wel even met m’n oren te klapperen (hoewel dat misschien niet geheel toepasselijk is). Hoe dan ook, dit las ik toch wel met een gevoel van vervreemding:

    De huisarts zit bij mij op de bank en heeft net verteld dat ik borstkanker heb. Ik voel met mijn handen aan mijn dikke, lange, blonde haren. Ik schrik niet van de diagnose borstkanker, maar het besef kaal te worden komt hard bij mij binnen.
    http://blog.pinkribbon.nl/category/column-joyce/

    Misschien is ieder mens anders, maar van de diagnose borstkanker zou ik toch heel wat meer schrikken dan van het idee kaal te worden.

  21. wilmamazone says:

    JJ:

    Goh, wat toegankelijk, inloggen met een wachtwoord.

    Het lijkt er op dat vanmorgen een dikke fout is gemaakt en het bericht mogelijk in 1e instantie bedoeld was voor intern gebruik. Inmiddels staat het er gewoon:
    http://blog.pinkribbon.nl/2013/01/31/pink-ribbon-financiert-nieuwe-projecten-en-onderzoeken-2/

    Niet meer dan een uitgebreider verslagje van de ‘prijsuitreiking’ van afgelopen dinsdag.

  22. JennyJo says:

    Ja, dat snap ik ook niet helemaal. Raar vind ik het, het enige waar ze over praat is d’r haar. Maar je haar komt weer terug. Natuurlijk is een kale kop niet leuk, maar het is toch niet meer dan een tijdelijk ongemak. Maar goed, het zal inderdaad niet voor iedereen hetzelfde zijn, voor sommigen is haarloos zijn blijkbaar erger dan kanker hebben.

  23. wilmamazone says:

    Renate:

    Misschien is ieder mens anders, maar van de diagnose borstkanker zou ik toch heel wat meer schrikken dan van het idee kaal te worden.

    Op dat moment kan Joyce niet beseft hebben kaal te worden, want er was nog geen behandelplan. Dit soort tranentrekkers doen het nog steeds goed bij Pink Ribbon, moet je maar denken.
    Voor de rest wat JJ ook zegt.

  24. JennyJo says:

    Op dat moment kan Joyce niet beseft hebben kaal te worden, want er was nog geen behandelplan.

    Ja, dat ook nog.

  25. Renate says:

    Ook zonder behandelplan kan iemand natuurlijk wel direct aan het ergste denken.

Geef een reactie

