Raadplaatje

Screen-Shot-2013-02-17-at-3_15_29-AM
Wie weet wat dit is/zijn?
Een extra Cryptopoedelprijs voor degene die er het meest naast zit, dus gooi het er maar uit.

12 Responses to Raadplaatje

  1. wilmamazone zegt:

    Tip 1:
    De afbeelding heeft niets te maken met sudderlapjes/draadjesvlees.

  2. wilmamazone zegt:

    Niet allemaal tegelijk mensen!

  3. wilmamazone zegt:

    Tip 2:
    Het is maar niks als er een draadje los zit.

  4. BenZeeland zegt:

    Lijkt mij een computerplaatje van hersenverbindingen.

  5. wilmamazone zegt:

    Het zijn inderdaad hersenverbindingen die tegenwoordig gescand kunnen worden en in een 3D computerplaatje afgebeeld:
    http://www.welingelichtekringen.nl/wetenschap/149617/zo-ziet-de-bedrading-van-onze-hersenen-eruit-video.html

    Hier het onderschrift bij bovenstaande foto:
    http://www.bbc.co.uk/news/science-environment-21487016

    A close-up view of the centre of the brain looking back. The large green paths are the “cingulum” bundles, and connect areas of the frontal lobes that serve executive function with the hippocampus, which is the centre of memory. The large red bundle going left to right is a part of the corpus callosum, a huge bundle that connects the left and right sides of the brain.

    Proficiat Ben!
    De hoofdprijs is een geheel verzorgde voetreis naar Rome op eigen kosten. Als je snel vertrekt, kan je met eigen ogen de witte rook zien die ergens in maart verwacht wordt bij de verkiezing van een nieuwe Paus.

  6. BenZeeland zegt:

    Ik meen zo’n plaatje gezien te hebben in het wetenschapskatern van een landelijk dagblad.
    Omdat ik dan niet de enige ben die het plaatje onder ogen moet hebben gehad heb ik pas zo laat gereageerd.

    De nieuwe paus vind ik weinig interessant. Dat zo velen zich door dat instituut aangesproken voelen past in het rijtje van overtuigingen dat strekt van godsdienst tot kwakzalverij. Esoterie, spiritueel bezig zijn, symbolisch gedrag en een voorkeur voor rituelen worden helaas als hoogstaande menselijke opvattingen en bezigheden gezien.

  7. JennyJo zegt:

    Esoterie, spiritueel bezig zijn, symbolisch gedrag en een voorkeur voor rituelen worden helaas als hoogstaande menselijke opvattingen en bezigheden gezien.

    Ja, hoe vager hoe “hoger”. Erg raar vind ik dat, maar ik ben dan ook ongeveer zo spiritueel als een bintje.

  8. wilmamazone zegt:

    JJ:

    (..)maar ik ben dan ook ongeveer zo spiritueel als een bintje.

    In jouw harses niet de juiste verbinding, of net wel natuurlijk.😉

  9. wilmamazone zegt:

    Ben:

    De nieuwe paus vind ik weinig interessant.

    Gelukkig heeft Rome nog heel wat andere bezienswaardigheden, maar omdat jij het bent mag je ook hier wat uitkiezen.

  10. BenZeeland zegt:

    Ik neem aan dat ik ook gratis mag vermageren, wilmamazone. Maar daarvoor zijn bij mij heel wat verbindingen niet goed aangelegd.

  11. wilmamazone zegt:

    Ben:

    Ik neem aan dat ik ook gratis mag vermageren, wilmamazone

    Dan zou ik toch maar die voetreis naar Rome nemen als ik jou was. Een flink tempo en niet teveel eten onderweg.

  12. BenZeeland zegt:

    De gedachte alleen al doet allerlei verbindingen van kleur verschieten.

    Ik denk dat het plaatje nu wel rond is. Ik stort me op andere zaken.

Geef een reactie

