Wie bedenkt het beste onderschrift?

1962748_685644638144459_1877860618_n

20 Responses to Wie bedenkt het beste onderschrift?

  1. Renate says:

    Het stinkt hier.

  2. wilmamazone says:

    Wat nou?! Mijn grootvader Rat is er héél oud mee geworden.

  3. Renate says:

    En mijn buurman leeft ook nog steeds, ondanks de stinkende sigaren die hij rookt.

  4. Renate says:

    De dokter heeft gezegd dat zo nu en dan een sigaretje geen kwaad kan. (Gehoord van een invalide dame waar ik de kattenbak schoonmaakte)

  5. wilmamazone says:

    Denkt terug aan vroegah, de goeie ouwe tijd:

  6. wilmamazone says:

    Niet zeuren mensen. Het eten van vlees is net zo gevaarlijk als roken.

  7. wilmamazone says:

    Renate:

    Klopt dat wel?

    Volgens de Televaag klopte dat als een zwerende vinger:
    http://www.telegraaf.nl/gezondheid/22354261/___Eiwitdieet_net_zo_gevaarlijk_als_roken___.html

    Volgens Amerikaanse onderzoekers is het eten van vlees, eieren, kaas en melk net zo gevaarlijk voor de gezondheid als roken. (..)

  8. wilmamazone says:

    Hier is men al wat terughoudender:
    http://www.scientias.nl/vlees-en-kaas-voor-vijftigers-net-zo-slecht-als-roken/98434

    Nieuw onderzoek suggereert voorzichtig dat het eten van voedsel rijk aan dierlijke eiwitten – bijvoorbeeld kaas en vlees – op bepaalde momenten in het leven net zo slecht is voor een mens als roken. De onderzoekers baseren hun conclusie op een onderzoek onder een grote groep mensen die ze bijna twintig jaar volgden.

    Maar let op, de clou van de foto zit in de eindquote:

    De onderzoekers vulden hun studie aan met experimenten met onder meer muizen. Uit dat onderzoek blijkt dat muizen die een eiwitarm dieet volgden minder vaak kanker kregen. En wanneer ze kanker kregen, waren hun tumoren aan het eind van de studieperiode (die twee maanden duurde) gemiddeld 45 procent kleiner dan de tumoren van muizen die een eiwitrijk dieet volgden. “Bijna iedereen zal op een bepaald moment kankercellen of een voorstadium daarvan gaan ontwikkelen. De vraag is: zet het door? En nu blijkt dat één van de bepalende factoren de eiwit-inname is.”

    Ze gebruikten hier als bron:
    http://news.usc.edu/#!/article/59199/meat-and-cheese-may-be-as-bad-for-you-as-smoking/

    Meat and cheese may be as bad as smoking

  9. Renate says:

    Kennelijk denkt men er bij Cancer Research UK toch een stuk genuanceerder over.

  10. wilmamazone says:

    Omdat Renate vanmorgen verdomd goed bij de pinken was, wat sneller dan verwacht de bron van de foto:

    Chivo Opleidingen
    Vlees eten minstens net zo dodelijk als roken?

    Deze roemruchte studie (Levine ME 2014) houdt de vleesliefhebber flink bezig en wij hadden geen tijd en geen zin om er aandacht aan te besteden, maar omdat de vragen aan blijven houden, daarom maar een staccato evaluatie.

    Er zijn 3 belangrijke punten, namelijk 1) Biomedische plausibiliteit, 2) Experimenteel muisonderzoek en 3) Epidemiologische aanwijzingen. Laten we ze eens nader bespreken:

    2. Experimenteel muisonderzoek

    Dan het muizenonderzoek, wat overigens de kern is van deze publicatie. Muizen die meer eiwit kregen, kregen kanker, zo wordt verondersteld. Dat is NIET wat er gebeurde!!!!

    De muizen kregen tumorcellen geïmplementeerd. De muizen hadden geen kanker, ze kregen het in hun lichaam ingebracht(!). De interventiegroep kreeg vervolgens eiwit (bouwstenen) en de tumor groeide. De controlegroep kreeg geen bouwstenen, en de tumor groeide minder hard. Dus als je geen tumor hebt dan….. eeeeh, dan niets!

    eindquote:

    Conclusie:
    Hoge eiwitconsumptie gevaarlijk? Ja, als je een muis bent waarin 20.000 tumorcellen zijn geïmplementeerd en alles eraan doet om deze te voeden. Is er enige indicatie dat dit voor mensen ook geldt. Nee, geen enkele indicatie, behalve als je pseudowetenschap inzet om je punt te maken of als je een nog nooit vertoonde psychiatrische stoornis hebt, waarin je je een hermafrodiete worm waant!

    Zo, kunnen we nu verder gaan met ons leven? Dank u!

  11. wilmamazone says:

    Zo, kunnen we nu verder gaan met ons leven? Dank u!

    Nou niet helemaal. De mop van de Hemafrodiet n.a.v. een tikfoutje in een reactie bij Chivo raak ik voorlopig niet kwijt. Was vanmorgen bij de Hema en laat daar nou toevallig de bak van de rookworsten gedemonteerd op de grond liggen. Heb maar niet hardop gevraagd of dat het gevolg was van een supergefrustreerde Hemafrodiet, maar snel naar buiten gelopen vanwege een dreigende proestbui.

    Bram Hengeveld
    Hemafrodiet, is dat zoiets als niet kunnen kiezen tussen een rookworst en een onderbroek, of wordt er heRmafrodiet bedoeld ? 🙂

    😆

  12. Renate says:

    Nou Bram, als ik de keus heb tussen ondergoed van de Hema of een rookworst van de Hema, dan kies ik voor het eerste. Van de lucht van de rookworsten van de Hema verdwijnt bij mij elke behoefte om zo’n ding te kopen en nee, ik ben geen vegetariër.

  13. Renate says:

    Omdat Renate vanmorgen verdomd goed bij de pinken was, wat sneller dan verwacht de bron van de foto:

    Ik ben me van geen kwaad bewust. en bij de pinken was ik ook niet. Een paar dagen geleden viel gewoon m’n oog op dat stukje op de website van Cancer Research UK (dankzij Anax) en als vleesliefhebber wilde ik dat toch wel even lezen.

  14. wilmamazone says:

    Renate:

    Ik ben me van geen kwaad bewust. en bij de pinken was ik ook niet.

    Ik vond gewoon dat je de hoofdprijs had gewonnen, áls het een prijsvraag was geweest.

    Had als mogelijke prijs een magere rookworst van de Hema in gedachte. rotflderotfl.

  15. Hannelore says:

    Een tevreden roker is geen onruststoker.

  16. wilmamazone says:

    Kijk, ik heb een asbak bij de hand, en ben sowieso slimmer dan de rest, dus:
    Bedenk altijd goed wat je met de smeulende peuk doet!

  17. Renate says:

    Nou Hannelore, die tevreden sigaren rokende buurman van mij stookt bij mij heel wat onrust. Ik ruik soms de geur van zijn sigaren in m’n slaapkamer en keuken, omdat ik altijd het raam van m’n slaapkamer open heb staan. Ik houd nu eenmaal van een frisse slaapkamer. In de zomer hoef ik de deur naar m’n balkon vaak niet open te zetten, vanwege de stank. Het schijnt een aardige man te zijn, maar ik zie hem toch graag met sigaar en al in rook op gaan. Of ik moet maar hopen dat hij op een gegeven moment het dringende advies van z’n arts krijgt dat hij nu echt met roken moet stoppen, hoewel ik vrees dat hij zich niet veel van een dergelijk advies aan zal trekken. In de lift hangt ook een bordje, waarop gevraagd wordt niet te roken in de lift. Mijn buurman stapt echter zonder problemen met z’n brandende sigaar in de lift.

  18. Hannelore says:

    Het was natuurlijk ironisch bedoeld. Het komt uit “Jan, Jans en de Kinderen”. De uitspraak komt van de grootvader van Jan. Heel toevallig lijkt die grootvader wel erg veel op de buurman van Renate. 🙂 🙂

  19. Renate says:

    Ik ken die opa uit Jan, Jans en de kinderen. Vreemd, mijn grootvader rookte vroeger ook sigaren en een pijp, net als m’n vader, die er overigens al heel lang geleden mee gestopt is. Helaas ben ik degene die een fijne neus heeft, die niet zo gecharmeerd is van de rook van tabak en het onmiddellijk ruikt als de hulp langs is geweest. Deze zomer weer op vakantie met m’n vader en een rokende chauffeur. Vakantie is leuk, maar het zo nog leuker zijn als de chauffeur zou besluiten niet langer in het busje te roken. Ik vrees echter dat dat te veel gevraagd is.

Geef een reactie

