Het heeft voorlopig niet veel om het lijf: komkommertijd

Bqo7P7FIgAARo5a.jpg-large
Bron

94 Responses to Het heeft voorlopig niet veel om het lijf: komkommertijd

  1. wilmamazone zegt:

    Ligt het aan de komkommertijd dat de NOS blijkbaar niemand anders wist te benaderen dan luchtfietser/hij-ziet-ze-vliegen Coen Vermeeren?

    http://nos.nl/artikel/669404-buitenaardsen-willen-contact.html

    “Buitenaardse wezens zijn er niet op uit om onze planeet over te nemen of te vernietigen. Als ze dat hadden gewild, dan hadden ze dat al gedaan. Ze willen juist contact met ons maken.” Dat zei Coen Vermeeren vandaag, Wereld Ufo Dag, in het NOS Radio 1 Journaal.

    Vermeeren is wetenschapper, lucht- en ruimtevaartdeskundige aan de TU Delft en hij gelooft in het bestaan van ufo’s. Opmerkelijk, want de meeste wetenschappers denken dat het “onzin” is dat buitenaardse wezens de aarde bezoeken.

  2. Renate zegt:

    “Buitenaardse wezens zijn er niet op uit om onze planeet over te nemen of te vernietigen. Als ze dat hadden gewild, dan hadden ze dat al gedaan. Ze willen juist contact met ons maken.” Dat zei Coen Vermeeren vandaag, Wereld Ufo Dag, in het NOS Radio 1 Journaal.

    Zouden ze dat dan al niet gedaan hebben, als ze dat zouden willen? Ze moeten het ook nog kunnen, maar als ze hier zouden zijn, lijkt dat me geen probleem.

    Edit WMZ: het ging een paar dagen goed, maar jou nu weer uit het filter moeten vissen.

  3. wilmamazone zegt:

    NRC komt een stuk beter uit de verf met : Wereld Ufo Dag: vijf manieren om geld te verdienen aan een verschijnsel

    De economie van de ufo
    Het is Wereld Ufo Dag. Weet jij hoeveel er nog steeds in Nederland gespot worden?

    Vandaag precies 67 jaar geleden stortte er dus geen weerballon neer in het Amerikaanse plaatsje Roswell in de staat New Mexico. Nee, het was een unidentified flying object. Een ufo dus. Althans, dat denken veel mensen.

    En daarom is het vandaag……

  4. M.Verhagen zegt:

    Oh die foto! Ik hoop niet dat je die ’s nachts in het bos tegenkomt.

  5. wilmamazone zegt:

    Oh die foto! Ik hoop niet dat je die ‘s nachts in het bos tegenkomt.

    Wat heb jij ’s nachts in het bos te zoeken dan?😉

  6. M.Verhagen zegt:

    Ssst, ik eet trollen voor ontbijt, overdag zie je die niet. Maar het begin van de nacht, zo tussen twaalf en drie, dan moet je ze pakken!

    Recept voor vier personen

    Ingrediënten:
    – trolletjes, (764 is wel genoeg, 191 p/p)
    – koolzuurhoudend water, goedkope prik is prima 100 ml
    – bloem, een beetje, genoeg om trolletjes een beetje wit te maken
    – zout, naar smaak, maar behoorlijk want zonder zijn ze smakeloos
    – cryptocheilius olie om te frituren

    Voor de saus:
    – 10 Spaanse pepertjes
    – kopje azijn
    – kopje water
    – 2 kopjes suiker
    – zout, naar smaak, maar weer niet te karig

    Voorbereiding:
    Was de trolletjes erg goed, vooral de oren. Verwijder eventuele dooie stukjes en het pikkie (was al dood voordat het trolletje werd). Laat uitlekken. Maak van het prikwater met de bloem en zout een beslagje. Meng de ingrediënten voor de saus, laat dat op een laag vuurtje ongeveer 30 minuutjes indikken tot een siroopje. Laat dit even afkoelen.

    Bereidingswijze:
    Laat de olie goed heet worden. Haal de trolletjes snel door het beslagje, ze mogen nog niet verdrinken, dan worden ze namelijk taai. Doe ze hierna direct in de hete olie tot ze weer een beetje bruin worden. Haal ze eruit met een schuimspaan ofzo. Leg ze op keukenpapier, sommige zullen nog een beetje bewegen maar dat is niet erg.

    Serveren.
    Serveer met de saus. Als je ertegen kan in de morgen kan je ze ook dopen in een klein glaasje goede malt whisky kies daarvoor dan een Islay Malt vanwege de smaak van de zee.

    Welcome!

  7. JennyJo zegt:

    Vroeger sneed ik de pikkies er altijd af, maar tegenwoordig gebruik ik die als “handvatje” zeg maar. Als ’t trolletje op is, gaat ’t pikkie bij ’t afval.

  8. M.Verhagen zegt:

    Jenny. Nice to see you!

    Echt? Nee, ik haal ze er liever direct af. Dan kan je na het frituren een plukje trolletjes tussen duim en wijsvinger nemen, hup door de alcohol en smullen maar. Plakt wel een beetje vanwege de saus. Maar misschien ben ik gewoon een beetje gulzig. En trouwens ’t is een delicatesse dus je likt je vingers toch af.

    Ik zie trouwens dat ik weer een beetje onduidelijk ben, wijs me daar dan gerust daarop. De vergeetachtigheid van mij baart me wel een beetje zorgen. Dat ‘welcome’ zeg je voordat je een hap neemt. Zoiets als proost is dat. In verschillende eeuwenoude boeken kan je dat wel terugvinden.

    Voor toevallige lezer die denkt goh wat veel, kan ik ook nog wel wat misverstanden wegnemen.
    1] Echte trolletjes zijn niet groot, de meeste die ik hier vang zijn ongeveer 3 á 4 centimeter.
    2] Ze bevatten geen of nauwelijks calorieën.
    3] Als ze eten, dan likken ze het liefst aan naaktslakken. (vanwege de naam)
    4] Tijdens het frituren slinken ze behoorlijk.
    5] Je kan ze rauw eten, weinig smaak, maar voor de lol. Typisch Japans gebruik. (wel wassen, oren(!) en evt. pikkie doen. Zie Jenny hierboven.)

    Vangen:
    Neem een plastic tas en prik die met twee korte stokjes vast aan de grond. Neem een langer stokje om de tas open te houden. Gooi daarin een naaktslak of iets anders slijmerigs als je geen naaktslak kan vinden. Neem wat afstand van de opening, een meter drie is voldoende. Meestal lopen ze wat doelloos rond en komen langzaam op de zak af. Dat hoor je goed ’s nachts als het stil is.

    Nu als je een flink groepje voor de zak hoort (veel zullen er al in zitten), spreidt je je armen en zeg je ‘hup hup hup’ et voilà. Eventueel herhalen tot je voldoende hebt.

  9. wilmamazone zegt:

    @M.Verhagen

    Dankjewel voor jouw toelichting. Dat verduidelijkt al een en ander, maar……………..nu weet ik nog niet welke problemen je (dan) hebt met de mannen op de foto:

    Oh die foto! Ik hoop niet dat je die ‘s nachts in het bos tegenkomt.

  10. M.Verhagen zegt:

    Nou, geen tot nu toe gelukkig. Maar stel, stel hè, dát ik ze tegen kom, dan zou ik toch wel hard willen wegrennen. Ik vind die voorste rechts best een beetje eng. En, hard en wegrennen, zijn niet mijn sterkste punten meer. (En om daarvoor nu een handtas met molensteen mee te nemen is ook weer zowat.)

    Trouwens, wat voelt dat heerlijk die komkommertijd hier! Doen jullie dat ieder jaar?😉

  11. JennyJo zegt:

    O, dat vangen is een fluitje van een cent, wat fijn dat ze zo dom zijn!

  12. JennyJo zegt:

    Wat die mannen op de foto betreft, ik vind mannen in korte broeken doorgaans al een zeer pijnlijke zaak, laat staan in zulke pakjes.

  13. M.Verhagen zegt:

    JJ:

    O, dat vangen is een fluitje van een cent, wat fijn dat ze zo dom zijn!

    Absoluut, ik vraag me nog steeds af waarom dat voor sommigen zo moeilijk is. Weet je, met dit warme weer en een mooie heldere nacht, doe ik niks. Dan wacht ik gewoon tot er voldoende inzitten en kijk ik naar de sterren. Weet je ook een leuk trucje is, als ze dan dichtbij zijn hoef je ze maar hééél lichtjes aan te raken en dan storten ze neer en doen ze net of ze heel ziekies zijn. Gewoon voor de lol. Daarom doen ze denk ik ook niks tijdens het oren wassen, behalve wat kronkelen.

    Even wat minder serieus, is er een manier dat WordPress mij mailt met updates van de reacties & artikelen? Gisteren werd ik nogal overdonderd door het dashboard of zoiets. Ik meen dat nooit eerder te hebben gezien.

    Edit WMZ: voor de duidelijkheid reactie aangepast met quote JJ.

  14. Renate zegt:

    Die hoge hoeden maken het plaatje natuurlijk wel af.

    Zou je die trolletjes ook met een goed glas kriek kunnen eten?

    Azijn voor de saus? Ik geloof dat ik de voorkeur geef aan zure room of crème fraîche.

    Edit WMZ: uit spamfilter op 30 juli 08:08 *zucht*

  15. M.Verhagen zegt:

    Oh Jenny en ik had deze ook nog opgezocht, over het “onbetwistbare bestaan” waarover plots ineens wel consensus zou bestaan onder die gemene wetenschappers. En waaruit grote waffels dan direct hun eigen conclusies trekken.

    Daar beginnen en even wachten tot Sean Carroll opkomt.

  16. wilmamazone zegt:

    M.Verhagen:

    Even wat minder serieus, is er een manier dat WordPress mij mailt met updates van de reacties & artikelen?

    Normaal gesproken zie je onder het reactievlak een blokje dat je aan kunt vinken om updates van reacties bij dat betreffende item te ontvangen. Dat kan dus alleen als je eerst zelf een reactie plaatst. Moet bij elk artikel opnieuw.
    Als het goed is zie je ook nog een hokje onder het reactievlak om aan te vinken om op de hoogte te worden gebracht van nieuwe items. Dat hoeft maar 1x aangeklikt te worden.

  17. M.Verhagen zegt:

    Ja gevonden! Haha, was moeilijk joh iets lezen wat er al die tijd onder staat.😉 Dan ga ik nu nog even een filmpje kijken en daarna lekker naar bed. Doei doei.

  18. JennyJo zegt:

    Heel mooi, dankjewel! Juist daarom stelde ik ook die vraag, maar grote waffels komen dan alleen maar met domme tegenvragen als: “Zo, dus jij ontkent dat… enz.” of “Zo, en hoe verklaar jij dan… enz”, en dergelijke. Nooit kom je ook maar een steek verder met dat soort mensen, het lukt gewoon niet, een groot mysterie vind ik dat.

  19. M.Verhagen zegt:

    Ik heb je helemaal “live” kunnen volgen en was zó gefrustreerd dat ik met mijn handen gebonden moest toekijken. Alleen omdat een mod niet wil lezen. Het trolletje kronkelde weer alle kanten op zag ik. In bovenstaande video is Carroll in het hol van de troll. In deze video legt Susskind het nog even wat rustiger uit (ook wel een leuke man ;-))

    Slaap lekker

  20. JennyJo zegt:

    Ja, ik ga zo lekker slapen, dankjewel. Ik had helemaal geen zin om hem weer de discussie te laten bepalen, ik wilde alleen weten hoe hoe hij mijn vraag zou beantwoorden. Nou ja, met kronkelen dus weer, niets dan kronkelen, alle kant op, zoals gewoonlijk. Hele leuke man trouwens, die Susskind.🙂

  21. wilmamazone zegt:

    Renate:

    Die hoge hoeden maken het plaatje natuurlijk wel af.

    Is jou niks anders opgevallen dat het plaatje echt af maakt(e)? Daarover heb ik in tweede instantie in een deuk gelegen. Het viel me ook pas iets later op, dus kijk nog eens goed.

  22. JennyJo zegt:

    Nou, ik zie alleen maar mannen met hoge hoeden en rare zwempakjes – en allemaal gewaxd zo te zien, meer niet, dus verlos ons maar uit ons lijden.

  23. M.Verhagen zegt:

    Brekend!!

    Mij werd onlangs gevraagd hoe om te gaan met de homeotrolletjes. Dat wil ik best nog even toevoegen. In eeuwenoude oosterse kookboeken van het zuidelijk halfrond kwam ik de volgende beschrijving tegen:

    Homeotrolletjes

    De homeotrolletjes zijn gemakkelijk te herkennen aan hun doorzichtigheid. Het vel bestaat uit een uiterst dun vliesje, de meeste dooie stukjes vallen op door hun schilfers of losse flodders. Het pikkie is niet te verwijderen bij deze soort omdat hij dan leegloopt.

    Voor gebruik in de keuken is deze soort eigenlijk ongeschikt. Zij smaken naar niks. Ondanks de vele soorten die er zijn is er ook geen enkel verschil te constateren. Het koken van homeotrolletjes levert niets op. Vanwege het absurd hoge watergehalte van 142% is frituren ronduit gevaarlijk vanwege de spetters.

    Homeotrolletjes worden ook wel gebruikt door de inheemse bevolking van Australië in tijden van extreme droogte. Ze zijn echter wel moeilijk te vinden vanwege de doorzichtigheid en deze soort vertoont zich echt alleen ’s nachts. Dit heeft een evolutionaire reden, namelijk bij veel zonlicht kan één homeotrolletje voldoende zijn voor een flinke bosbrand.

  24. JennyJo zegt:

    Nou, dat lijkt me dus helemaal niks, bah! Maar ja, wat kun je anders verwachten van homeotrolletjes.

  25. M.Verhagen zegt:

    Alleen in tijden van survival tochten zijn ze handig. Op dit moment vraagt men zich in wetenschappelijke kringen af of het aloude adagium van “Don’t feed the troll” nog wel klopt, zie aldaar. Deze soort lijkt niet te beschikken over een opening waardoor het gevoerd zou kunnen worden. Hij lijkt alleen te likken, veel mod…, uh, mensen trappen daar dan toch weer in.🙂

  26. Renate zegt:

    Maar om trolletjes te vangen hoef je natuurlijk alleen maar de afbeelding van iets wat heel vaag op een naaktslak lijkt, te projecteren. Voor homeotrolletjes is een bakje water waar ooit misschien een slak mee in aanraking is geweest, vermoedelijk voldoende. Je kunt natuurlijk ook een draadje aan een slak maken en dat even in het water hangen, zodat het energiepatroon van de slak over is genomen door het water. Met water waar een slak in heeft gezeten, of water waar je de sla in gewassen hebt, zal het ook wel lukken.

    Ik zie alleen dat een van de heren z’n hoed een stukje optilt.

    Edit: en ja hoor het spamfilter weer. 13:02 er uit.

  27. wilmamazone zegt:

    @JJ
    Jouw oorspronkelijke bericht:

    Nou, ik zie alleen maar mannen met hoge hoeden en rare zwempakjes, meer niet, dus verlos ons maar uit ons lijden.

    Het snel toevoegen van de juiste oplossing -zonder vermelding daarvan- levert aftrek van punten op. Van een dikke 10 naar een 6je zou ik zeggen:

    Nou, ik zie alleen maar mannen met hoge hoeden en rare zwempakjes – en allemaal gewaxd zo te zien, meer niet, dus verlos ons maar uit ons lijden.

    Dat er geen schaamhaartje te zien is, kan overigens ook komen door fotoshoppen of afscheren, maar als het inderdaad waxen was, kan je toch niet echt zeggen dat dat gebeuren weinig om het lijf heeft:
    http://www.menshealth.nl/Sex/Waxen-voor-beginners

  28. JennyJo zegt:

    Maar gewaxd is toch niks bijzonders meer?? Niet dat ik het zelf doe, maar ik zie bijna alleen nog maar zwemmende of zonnende mensen die volkomen haarloos zijn, voor zover je kunt zien dan. Op een naaktstrand bij ons in het recreatiegebied (waar ik noodgedwongen weleens langs kom met de hond) is iedereen tot op de millimeter ontdaan van lichaamshaar en ook de – doorgaans oudere – amateur-wielrenners die bij ons over de dijk scheuren zijn allemaal zorgvuldig ontdaan van beharing op alle ledematen. Ik vind gewaxte mensen niet bijzonder meer, hoewel ik die obsessie met lichaamshaar nogal vreemd vind. Er is overigens niet alleen geen schaamhaar te zien, de rest is ook haarloos, op een enkele verdwaalde borsthaar na.

  29. JennyJo zegt:

    En alstublieft dankuwel ik ga dat stukje niet lezen, ik hoef niet alles te weten.

  30. Renate zegt:

    Ook geen hoofdhaar?
    Geen haar op m’n hoofd die daar aan denkt. Aan waxen moet ik al helemaal niet denken. Is ook niet echt nodig voor die schaarse blonde haartjes op m’n armen en benen.

    Edit: je raadt het vast al. Geen idee waarom WordPress jou weer in het spamfilter gooit.

  31. wilmamazone zegt:

    JJ:

    En alstublieft dankuwel ik ga dat stukje niet lezen, ik hoef niet alles te weten.

    Wie weet vinden de trolletjes het wel fijn om te weten dat ze ’s nachts mogelijk nog aan andere naaktdingesen kunnen likken, en rennen de heren dan hardgillend weg. Hoeft mw Verhagen Mop dat zelf niet te doen of steeds een handtas met molensteen mee te nemen voor alle zekerheid.

  32. M.Verhagen zegt:

    Haha, niet zeggen nog hoor. Ze zijn wel droog, de huisjes staan in het water en het zijn er zeker meer dan zes. (tot nu toe)

    Jullie mogen wel Mop zeggen hoor🙂

  33. M.Verhagen zegt:

    Ach, ik zie ’t al. Ze zijn allemaal hun bovenstukje vergeten?

  34. JennyJo zegt:

    Ik bedoelde dat stukje over mannenwaxen! Ik wil het niet weten!!!!!

  35. JennyJo zegt:

    Wie weet vinden de trolletjes het wel fijn om te weten dat ze ‘s nachts mogelijk nog aan andere naaktdingesen kunnen likken, en rennen de heren dan hardgillend weg.

    Getverdemme Wilma, wat walgelijk! Ik ben er klaar mee, trollen gaan van het menu af, definitief, mijn egels vreten ze wel wel op!

  36. JennyJo zegt:

    Ze zijn allemaal hun bovenstukje vergeten?

    Terwijl de meesten dat goed zouden kunnen gebruiken, want ik zie er nogal wat met moobs.

  37. M.Verhagen zegt:

    Haha moobs, juist ja.

    Jenny weet jij hoe je je reactie kan aanpassen/verbeteren? (Ik kreeg net nog een vraag over de bereiding van wijzigtrolletjes. Maar nu je er klaar mee bent post ik die maar niet.🙂 )

  38. JennyJo zegt:

    Om te kunnen verbeteren moet je bepaalde rechten hebben, ik vind het best, maar Wilma moet er ook iets over zeggen! Je moet je dan wel registeren hier, maar dat wijst zich vanzelf. Ik doe het soms te vaak, aanpassen bedoel ik, het kan verwarrend zijn, maar ik vergeet vaak dat ik niet in een documentje op mijn eigen pc zit maar op een forum.

    Je mag het wel posten hoor, graag zelfs, maar ik ga ze niet eten heb ik besloten, het idee alleen al vind ik yúk!

  39. M.Verhagen zegt:

    Oh oki, nee dan weet ik dat, geen probleem en let ik beter op met ‘enteren’, het gaat mij om spelfoutjes en bij mij, heb ik gezien, het vergeten van hele woorden.🙂 De bereiding volgt wat later ben even bezig die foto aan te passen, haha.

  40. wilmamazone zegt:

    JJ:

    Getverdemme Wilma, wat walgelijk! Ik ben er klaar mee, trollen gaan van het menu af, definitief, mijn egels vreten ze wel wel op!

    Wat nou?! Voor zover ik weet hebben heren ook regelmatig haren op hun tenen en als die gewaxst zijn, worden het ook blote dingesen. Wie denkt er nu precies smerig?:mrgreen:

    Update:
    Oeps! Onderbouwing vergeten: de trolletjes waar ik weet van heb, zijn meestal zéér laag bij de gronds.

  41. M.Verhagen zegt:

    Veel vragen er kwamen binnen over hoe om te gaan met wijzigtrolletjes. Opvallend veel webmasters en moderatoren blijken hiermee moeite te hebben. Wat een beetje gek is want het is heel eenvoudig. Vooral en allereerst gebruik goed keukengerei! Alles wat bot is of eigenlijk niet doet wat je wil, gelijk weggooien. Schaf geen rommel aan die je tegenwoordig maar al te gemakkelijk op internet vindt. Hier geldt goedkoop is duurkoop.

    Wijzigtrolletjes
    Dit is een zeer ambivalent typje. Er bestaan maar twee soorten van.

    De eerste heeft vooral de neiging zich nogal wijsneuzerig te gedragen en is daar goed aan te herkennen. Als je stil bent dan kun je goed horen dat hij alleen moeilijke woorden gebruikt waar hij niets van snapt. Iets wat direct opvalt als je vraagt om uitleg.

    De tweede soort heeft daarentegen vooral de neiging om eerst het ene te roepen en vervolgens zichzelf te weerspreken. Opvallend bij deze soort is dat zij dat zelf helemaal niet in de gaten hebben. Door zijn woorden te herhalen merk je gauw genoeg dat hij zichzelf niet herkent en je zal tegenspreken.

    Helaas door inteelt komen beide eigenschappen nu ook gezamenlijk voor. Qua smaak maakt het allemaal niet uit.

    Bereiding
    Wijzigtrolletjes kunnen gewoon volgens de op standaard manier worden bereid. Wil je er toch iets feestelijks van maken serveer er dan wentelteefjes bij.

  42. M.Verhagen zegt:

    Hoi Renate,

    Dat zijn goede tips voor homeotrolletjes zeg! Daar had ik nog niet aan gedacht. Voor de kookliefhebber kan ik deze zeker aanbevelen.

  43. JennyJo zegt:

    BAH!!!

  44. M.Verhagen zegt:

    Ik heb een goedmakertje voor de schrik en Cryptocheilus en een warme zwoele avond. Hier rechts naast zag ik een linkje naar Dr.ShockMD met North Sea Jazz 2014 juli 13, 2014. Hij schrijft dat het huwelijk tussen hip hop en jazz moeilijk is. Robert Glasper is trying…, yeah inderdaad, een beetje. Kijk eens lieverds, voor vanavond, wijntje, beentjes losmaken, boxen in de tuin, go:

    (Grappig als je ouder bent dan de meeste hiphoppers😉 )

  45. M.Verhagen zegt:

    Bovenstukjessterretjes:

    Zo, ziet het er wat fatsoenlijker uit en krijgen de trolletjes ook niet gauw de neiging om aan eventuele blote tepels te gaan likken. Ik denk ook dat JennyJO dat bedoelde met te weinig aan vanwege de moobs. Trouwens het is hier page 3 van de Sun niet!

  46. JennyJo zegt:

    Hahaha!

  47. wilmamazone zegt:

    Wat ik nu nog opmerkelijk vind, is de tweede man links op de foto die helemaal in beeld is. Heeft die dat lapjesgeval met bretels scheef zitten of zie ik dat niet goed? Die blote bobbel kon wel een liesbreukje of een vetrol zijn. Jakkes!

  48. M.Verhagen zegt:

    Hoi Wilma

    Jullie zijn wel erg netjes hoor.🙂 Hopsakee, een passende nieuwe broek! (Daarmee kan hij ook zo naar Ned. 1.)

  49. wilmamazone zegt:

    Hopsakee, een passende nieuwe broek!

    Dankjewel Mopje. Nu is het gelukkig helemaal in orde. Eind goed, al goed.

    *zucht van verlichting slaakt*

  50. M.Verhagen zegt:

    Hahaha (I got it😉 ), en ik heb voor Jenny ook gelijk even dat andere vieze dingetje aangepakt. Dan kunnen ze daar ook niet aan likken.

  51. wilmamazone zegt:

    Het is komkommertijd, dus stond de media bol vanwege het spelletje Lingo dat gaat stoppen na 25 jaar.

    Stichting Laurentien wil Lingo behouden vanwege het bestrijden van laaggeletterdheid, maar is dat niet wat té ver gezocht? Helpt Lingo inderdaad veel mensen met het verbeteren van taal of is dat een wassen neus/heeft het in werkelijkheid niet veel om het lijf? Wie het weet, mag het zeggen.

    http://www.trouw.nl/tr/nl/5133/Media-technologie/article/detail/3707701/2014/07/31/Stichting-Laurentien-wil-Lingo-behouden.dhtml

  52. JennyJo zegt:

    Ik weet het niet, maar ik zeg toch wat. Uit Amerikaans onderzoek is gebleken dat programma’s als Sesamstraat de taalvaardigheid van kijkers (kinderen én volwassenen) uit achterstandsmilieus verhogen. Het lijkt me niet onlogisch dat dat ook zou kunnen gelden voor een programma als Lingo. Dat zou dan onderzocht moeten worden, en dat kost weer geld, wat wellicht niet de moeite waard is voor een programma waar (relatief) weinig mensen naar kijken.

    Overigens, per associatie bij de foto: man en ik liepen deze week op een avond met hond en kwamen een familie tegen met een boel kinderen. De familie ging varen. Alle jongetjes hadden een zwemvest, de meisjes niet. Ik vroeg waarom dat was. “De meisjes mogen niet zwemmen”, zie de vader. Ik zeg: als er nou een meisje uit het bootje valt? Dan ging hij haar redden want hij kon goed zwemmen. Het waren apart-gereformeerden overigens.

  53. wilmamazone zegt:

    JJ:

    Ik weet het niet, maar ik zeg toch wat. Uit Amerikaans onderzoek is gebleken dat programma’s als Sesamstraat de taalvaardigheid van kijkers (kinderen én volwassenen) uit achterstandsmilieus verhogen.

    Het blijft een omstreden onderwerp zo lijkt het:

    Ook het programma Sesamstraat is onderzocht door Linebarger en Walker. Volgens hen had Sesamstraat geen relatie tot het verwerven van nieuwe woorden, maar had het programma wel een negatief effect op het gebruik van taal als expressiemiddel. In andere onderzoeken werd echter wel een positief effect gevonden bij kinderen vanaf twee jaar. In de jaren ’90 werd bijvoorbeeld een longitudinaal onderzoek uitgevoerd naar het effect van Sesamstraat bij kinderen van twee tot zeven jaar. Hoe meer kinderen op jonge leeftijd keken, hoe hoger de behaalde score was bij de verschillende tests. Sesamstraat kwam in dit onderzoek dus juist goed uit de verf. Het programma stimuleerde volgens dit onderzoek de vocabulaire, het lezen en het rekenen. Maar volgens Fisch & Truglio (2000) leek het kijken naar Sesamstraat minder van belang bij kinderen ouder dan vier jaar. Er werden bij deze leeftijdsgroep geen leereffecten meer gevonden. Sesamstraat zou dus vooral goed zijn voor kinderen van twee tot vier jaar: voor kinderen onder de twee jaar biedt het programma waarschijnlijk te weinig ondersteuning voor een leereffect. Dit is echter ook niet de doelgroep van het programma (Anderson & Pempek, 2005). Ook bij kinderen van vier jaar wordt er geen leereffect meer geconstateerd.

    De uitkomsten van de onderzoeken van Fisch & Truglio, Anderson & Pempek en Linebarger & Walker komen dus wel overeen: televisie heeft vooral een leereffect op kinderen tussen de tweeënhalf en vier jaar oud.

    http://artikelen.foobie.nl/samenleving/de-invloed-van-televisie-op-de-taalontwikkeling/

  54. wilmamazone zegt:

    JJ:

    De familie ging varen. Alle jongetjes hadden een zwemvest, de meisjes niet. Ik vroeg waarom dat was.“De meisjes mogen niet zwemmen”, zie de vader. Ik zeg: als er nou een meisje uit het bootje valt? Dan ging hij haar redden want hij kon goed zwemmen. Het waren apart-gereformeerden overigens.

    Niet te filmen! Er zou een vaarverbod voor de familie moeten komen vanwege onverantwoord gedrag.

    update:
    http://www.kidswatersport.nl/reddingsvesten

  55. JennyJo zegt:

    Heb even de link gekeken, de jongetjes hadden een reddingsvest aan. De meisjes dus niet.

  56. JennyJo zegt:

    Dat ze apart gereformeerd zijn weet ik omdat ik ze weleens naar binnen heb zien gaan bij een heel schattig-uitziend kerkje bij ons in de buurt. Dat is van een heel errug apart en streng gereformeerde richting.

  57. M.Verhagen zegt:

    Goeiemorgen,

    Jenny, ik zag je reactie van vanmorgen en ik dacht gelijk dit is satire. Haha, ik geloof niets van. Bij Sesamstraat kan ik me nog wel wat voorstellen, leren tellen en letters leren en verhaaltjes vertellen. Dat is allemaal wel goed. Maar Lingo is toch gewoon een soort Mastermind met letters. Kennelijk denkt de stichting dat het heel handig is om vijf letter woorden te kennen. Dan kan je volgens mij beter gaan Scrabbelen.

    En dan die meisjes, oh hemel, hoe verzint zo’n man het? Ik moet eerlijk toegeven dat ik in de lach schoot. Wat een draaihoofden heb je toch. Nu is dat lachen, voor meisjes ook al verboden. Niet hier maar in Turkije:

    http://english.alarabiya.net/en/variety/2014/07/30/Turkish-women-defy-Deputy-PM-s-don-t-laugh-comments-.html

  58. JennyJo zegt:

    Ja, misschien is het wel satire, ik heb er ook niet een heel dikke mening over hoor, en ik kijk ook nooit want ik vind het een heel saai programma.

    Die meisjes trouwens hadden ook van die lange gebloemde overgooiers aan, waarschijnlijk zelfgemaakt met een patroon van 30 jaar oud, want geen kind loopt nog in dat soort kleren. Onder de overgooier nog een bloes, en een katoenen maillot.

  59. wilmamazone zegt:

    M.Verhagen:

    Nu is dat lachen, voor meisjes ook al verboden. Niet hier maar in Turkije:

    Daar had ik al wat over gelezen o.a. hier. Het is (nog) niet verboden:
    http://www.nu.nl/buitenland/3839912/turkse-vicepremier-wil-niet-vrouwen-publiekelijk-lachen.html

    ”Vrouwen zouden niet moeten lachen in het openbaar.” Dat zei de Turkse vicepremier Bülent Arınç maandag tijdens een toespraak over moreel verval in Turkije.

    “Waar zijn onze meisjes, die blozen, hun hoofd buigen en hun ogen afwenden als we ze recht aankijken, daarmee uitgroeiend tot het symbool van kuisheid”, vraagt Arinç zich hardop af.

    Eindquote:

    Presidentskadidaat Ekmeleddin Ihsanoglu, die met de verkiezingen van augustus in zicht premier Erdogan uitdaagt, twitterde als reactie dat Turkije juist lachende vrouwen nodig heeft.

  60. M.Verhagen zegt:

    Dat is waar, het zou niet moeten om niet in moreel verval te geraken.😉 Maar de ideeën alleen alweer, misschien is het toch beter als sommigen met hun grote teen blijven spelen. (Frommelt ook ff bloemetjes jurk weg. haha)

  61. Renate zegt:

    O, in De Volkskrant stond ook nog dat de premier van Marokko in een toespraak vrouwen had gevraagd binnen te blijven: “Jullie moeten je realiseren dat als vrouwen naar buiten gaan om te werken, het licht in hun huizen dooft.”
    De vrouwen twitterden daarop: “Ik ben geen kroonluchter.”

  62. M.Verhagen zegt:

    Haha, ik doe ook altijd het licht uit dat is normaal toch. En als ik op kantoor kwam ook, soms met de mededeling ‘Zo, dan kunnen jullie verder slapen’.🙂

  63. Renate zegt:

    Ja en de mannen kunnen natuurlijk het licht niet aandoen.
    Lastig voor alleenstaande mannen. Ik neem toch aan dat ze die in Marokko ook wel hebben. Die moeten dan de hele tijd in het donker zitten.

  64. JennyJo zegt:

    Ja, maar dan worden ze ook niet in verleiding gebracht door het een of ander, bijvoorbeeld door een lachende vrouw. Hoewel die er wel veel zijn denk ik, met zulke lachwekkende sukkels van mannen.

  65. M.Verhagen zegt:

    Heksen zijn ‘t!😉 En de oplossing is vast ook niet zo’n tuinlichtje van de Blokker dat vanzelf aangaat als er iets beweegt op de bank.

  66. Renate zegt:

    En heksen moeten natuurlijk mishandeld worden. Gek, waarom is homeopathie eigenlijk geen hekserij?

  67. wilmamazone zegt:

    Renate:

    En heksen moeten natuurlijk mishandeld worden.

    Je bedoelt bijvoorbeeld dit recente bericht?

    Een 60-jarige vrouw is het Indiase dorp Odisha bont en blauw geslagen en daarna naakt aan een elektriciteitspaal vastgebonden omdat ze een heks zou zijn. Dorpsbewoners beschuldigden de vrouw ervan hekserij te hebben toegepast op een 18-jarige zieke jongen. De jongen overleed aan de gevolgen van malaria.

    http://skepp.be/nl/paranormale-gaven-bijgeloof/indiase-vrouw-mishandeld-en-gekneveld-na-hekserij#.U9vgzFYVTqg

    Gek, waarom is homeopathie eigenlijk geen hekserij?

    Goeie vraag. Er komt anders toch heel wat rare hokus pokus bij te pas.

  68. M.Verhagen zegt:

    Dat India gedoe van de homeopaters is ook maar herhaal tot in ’t oneindige. Het toerisme zal ook wel een deukje oplopen. De tijd van wegzweven op je kleedje bij guru’s met afrokapsel ligt hoop ik nu echt een halve eeuw achter ons.

  69. wilmamazone zegt:

    M.Verhagen:

    Dat India gedoe van de homeopaters is ook maar herhaal tot in ‘t oneindige.

    Het is mij niet duidelijk wat je bedoelt met ‘dat India gedoe van de homeopaters’. Het is met homeopaten overal een gedoe, dus dat zal in India niet veel anders zijn of toch?

  70. Renate zegt:

    Je bedoelt bijvoorbeeld dit recente bericht?

    Een 60-jarige vrouw is het Indiase dorp Odisha bont en blauw geslagen en daarna naakt aan een elektriciteitspaal vastgebonden omdat ze een heks zou zijn. Dorpsbewoners beschuldigden de vrouw ervan hekserij te hebben toegepast op een 18-jarige zieke jongen. De jongen overleed aan de gevolgen van malaria.

    http://skepp.be/nl/paranormale-gaven-bijgeloof/indiase-vrouw-mishandeld-en-gekneveld-na-hekserij#.U9vgzFYVTqg

    Inderdaad. [Edit WMZ:op het moment liever geen verwijzing naar discussie op een andere site, dus zin weggehaald]

    Dat India gedoe van de homeopaters is ook maar herhaal tot in ‘t oneindige.

    Het is mij niet duidelijk wat je bedoelt met ‘dat India gedoe van de homeopaters’. Het is met homeopaten overal een gedoe, dus dat zal in India niet veel anders zijn of toch?

    Misschien het feit dat homeopaters nog wel eens naar India verwijzen, om aan te geven dat homeopathie daar veel gebruikt wordt en dat soort dingen?

    Edit WMZ: uit spamfilter om 08:48. Probeer eens een ander (verzonnen) mailadres Renate. Wie weet helpt dat om van het spamfilter af te komen.

  71. M.Verhagen zegt:

    Opvalland vaak blijken de homeopaters in Nederland maar te herhalen dat er daar wel 1 miljoen of erg veel arts-homeopaters zijn. Er wonen natuurlijk ook veel meer mensen maar toch. Volgens mij was het ‘onderzoek er zit toch wat in mijn water’ naar de nanodeeltjes ook uit India. En ik dacht dat Masaru Emoto doctor is geworden in Calcutta. Hij heeft uitgevonden dat water een geheugen heeft voor slechte muziek en dat het daardoor lelijke ijskristallen vormt. India heeft verder regelmatig auto’s die op water rijden. Ik denk 1 druppeltje benzine in je tank en de rest water wel moet lukken.

    Dat sprookjeswater van hen is niet alleen overal een gedoe, maar ook vooral nog steeds.

  72. wilmamazone zegt:

    M.Verhagen:

    Opvalland vaak blijken de homeopaters in Nederland maar te herhalen dat er daar wel 1 miljoen of erg veel arts-homeopaters zijn. Er wonen natuurlijk ook veel meer mensen maar toch.

    Dat noemt men de drogredenatie/kulargument van het grote getal én die van een bepaalde status, in dit geval de titel arts. Net als overal elders is het merendeel van de homeopaten in India geen arts, maar eigenlijk maakt dat niet uit. Al waren daar bij wijze van spreken 5 miljoen homeopaten; daar wordt Homeopathie niet minder onzin door.
    Dat daarmee in 2014 uit de losse pols reclame gemaakt wordt door homeopaters in Nederland, heeft waarschijnlijk te maken met dit artikel uit 2012 dat gretig toegevoegd werd aan hun sprookjesboek:
    http://timesofindia.indiatimes.com/india/Homeopath-doctors-double-in-two-decades/articleshow/16098627.cms

    Volgens mij was het ‘onderzoek er zit toch wat in mijn water’ naar de nanodeeltjes ook uit India.

    Dat klopt. Dat werd iets eerder toegevoegd aan het Grote Homeo Sprookjesboek. Bij ons begin 2011 al gedebunkt, nou ja in feite door Orac/David Gorski:
    https://cryptocheilus.wordpress.com/2010/01/21/zelfmoord-door-homeopathie/comment-page-1/#comment-21493

    cryptocheilus zegt:
    januari 13, 2011 om 5:56 pm
    @ Volare

    Had er ook al wat over gelezen. Zie hier voor meer:

    http://scienceblogs.com/insolence/2010/11/measuring_contaminants_and_concluding_th.php

    Ze meten de vervuiling van het water van de homeopatische fabriek.

    Those nasty, skeptical, reductionistic “modern” scientists! How could they not see the beauty and power of homeopathy?

    Dat bepaalde hoog gepotentieerde homeopathische middelen, gemaakt van metalen, nog steeds meetbare hoeveelheden van de uitgangsstof zouden kunnen bevatten, zegt wederom geen donder over de werking van Homeopathie, dus wéér een drogredenatie.

    En ik dacht dat Masaru Emoto doctor is geworden in Calcutta.

    http://www.skepsis.nl/emoto.html

    Desondanks blijft Emoto zijn doctorstitel voeren. Hij verkreeg de titel in 1992 bij de Open International University … for Alternative Medicine in Calcutta (dat laatste wordt er zelden bij gezegd). In 2006 kostte de titel $350 [vijf jaar later moest je er $600 voor betalen] en kan binnen een jaar worden behaald. Je hoeft er niet voor naar India: ‘There will be five papers and the student will be asked to answer the same at his place of residence. The answer scripts should be sent to the Institute for evaluation.’ (Lees dit met een Indiaas accent.)

    Jammer genoeg heb je gelijk en het lijkt er niet op dat we op korte termijn van de onzin verlost worden:

    Dat sprookjeswater van hen is niet alleen overal een gedoe, maar ook vooral nog steeds.

  73. M.Verhagen zegt:

    Ik weet niet of ze er al zijn, maar als we twitterende homeopaters hebben in Nederland dan kunnen mensen vast een heleboel grappige retweets maken. Ik zag in de Telegraaf dat dat toch wel mode is geworden.

    Silvie Meys: ik eet soms een ijsje en dan eet ik ook het hoorntje op. Waarop iemand dan retweet: ik drink soms cola en dan drink ik ook de prik op.🙂 I love that! haha

  74. wilmamazone zegt:

    M.V.:

    Dat sprookjeswater van hen is niet alleen overal een gedoe, maar ook vooral nog steeds.

    De arrogantie kent geen grenzen en volgens dit bericht van gisteren denkt men zich zelfs met de uitbraak van Ebola te kunnen/mogen bemoeien:
    http://scienceblogs.com/insolence/2014/08/01/homeopaths-and-ebola-virus-hemorrhagic-fever/

  75. M.Verhagen zegt:

    Nitwits zijn het! Maar ook weer met een twitter met humor over die gompen van ‘homeopaters zonder grenzen’. (Wat op zich al een welnietes goede grap is.😉 )

    Edit WMZ: nogmaals: hier liever geen volstrekt onduidelijke verwijzingen naar discussie en/of opmerkingen op een andere site, dus de opmerking van jou is weggehaald door mij. Is voor onze lezers niet te volgen, dus maak er geen puzzeltje meer van.

  76. M.Verhagen zegt:

    Hoi Wilma,

    Het ging echt alleen om de twee humorvolle reacties van Renate en Jenny, die misschien onduidelijk waren zonder verwijzing. (ik twijfelde al) Maar ik ben echt voor meer humor. Als ik mag verwijzen naar een artikeltje in de Volkskrant:
    http://www.volkskrant.nl/vk/nl/6185/SciencePalooza/article/detail/3708226/2014/08/01/Creatiever-worden-Improviseer-zoals-een-kind.dhtml

    En bijvoorbeeld vandaag een erg sterk artikel van De Speld weer:
    http://www.speld.nl/2014/08/01/netanyahu-onderwijs-in-gaza-onder-de-maat/

    Ik hoop dat deze ook weer de wereld over gaat!

  77. wilmamazone zegt:

    M.V.:

    Het ging echt alleen om de twee humorvolle reacties van Renate en Jenny, die misschien onduidelijk waren zonder verwijzing. (ik twijfelde al)

    De oorzaak van de hilariteit was Jan Willem die het draadje begon met:

    Jan Willem Nienhuys • 3 dagen geleden
    “met deze dolk kun je vliegen en vijanden vermoorden”

    Het lijdt geen twijfel dat je er vliegen mee kunt vermoorden, maar een vliegenmepper is beter! En goedkoper!🙂

    http://kloptdatwel.nl/2014/07/30/indoskeptics-strijden-tegen-bijgeloof/#comment-1511667578
    De twee humorvolle reacties van Renate en JennyJO staan op eind daarvan en kunnen nu in de juiste context gelezen worden.

    Maar ik ben echt voor meer humor

    Dat kan niet altijd en overal, en is soms zeer ongepast. Neemt niet weg dat als die humor wel kan, het voor lezers duidelijk moet zijn waarover gelachen wordt.
    Toevoeging: Iets of iemand bewust belachelijk maken, is niet altijd humoristisch te noemen, integendeel.

  78. M.Verhagen zegt:

    Ja klopt, zo is het volledig. (Ik dacht ook al weer aan sprookjeswater met prik. Zou dat ook kunnen? Zonder is zo flauwtjes.😉 )

  79. wilmamazone zegt:

    @M.V.
    Er wordt wel gezegd dat ook over humor niet te twisten valt, maar o.a. berichten van De Speld vind ik niet altijd even geslaagd. Het voorbeeld dat je geeft al hélemaal niet; ik kon/kan er niet om lachen en vind het alles behalve een sterk artikel.

  80. M.Verhagen zegt:

    Ik vind best dat je over humor kan twisten of van mening verschillen. Ook niet iedereen vindt hetzelfde leuk om te lachen. Hetzelfde zie je ook met kunst of bijvoorbeeld cabaret dat hoeft niet mooi te zijn of gevonden te worden, laat staan begrepen. Als mensen dat zoeken dan stappen ze wel over op kitsch en zigeunermeisjes met een traan in de ogen.

  81. wilmamazone zegt:

    Ik heb al die (vr)eetkampioenschappen nog nooit begrepen, maar blijkbaar moeten er nieuwe verzonnen worden om te voldoen aan…………….ja wat? Leuk is anders, vind ik in ieder geval.

    http://nos.nl/artikel/682287-dokter-nodig-bij-wk-pittig-eten.html

    Het eerste wereldkampioenschap pittig eten in Berlijn is voor sommige deelnemers geëindigd op de Eerste Hulp. Het eten was zo pittig, dat ze een dokter nodig hadden.

  82. Renate zegt:

    Eerlijk gezegd heb ik ook geen idee wat het doel daarvan is, maar goed, dat geldt uiteindelijk ook voor alle mogelijke records en ik denk dat die vreetwedstrijden daar in zekere zin een uiting van zijn. We moeten bijzonder zijn. De jongste die de wereld om zeilt, of de jongste die de Mont Blanc beklimt, de oudste die de Mount Everest beklimt, de eerste op blote voeten en wie weet wat er nog meer wordt verzonnen. Dit soort prestaties zijn natuurlijk maar voor weinigen weggelegd, dus komt men met vreetrecords. Het zorgt in ieder geval voor publiciteit en daar gaat het om.
    De Duitse zangeres Pe Werner had ooit een stukje over ‘Wetttsaufen’, dat ik wel op video heb, maar dat ik niet op youtube gaat vinden. Ze geeft daarbij dus zogenaamd commentaar bij een bierzuipwedstrijd, waarbij de deelnemers emmers bier leeg moeten drinken.

    Voor de jongste op de Mont Blanc, zie hier:
    http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/archief/article/detail/3704674/2014/07/29/De-Mont-Blanc-is-geen-pretpark.dhtml
    Ik weet niet of de link werkt

  83. wilmamazone zegt:

    @Renate

    De link naar de VK werkt inderdaad niet (voor iedereen), maar mag ik aannemen dat het iets te maken heeft met deze boze burgemeester?:
    http://nos.nl/artikel/680624-burgemeester-boos-op-jonge-bergbeklimmers.html

    De burgemeester van de Franse gemeente Saint Gervais is boos op een vader en zijn twee kinderen. Vader Patrick probeerde met zijn dochter Shannon (11) en zoon PJ (9) de Mont Blanc te beklimmen. Volgens de burgemeester is dat veel te gevaarlijk.

    (**)Volgens de burgemeester is de berg in een pretpark veranderd.

  84. Renate zegt:

    Inderdaad, daar doelde ik op. Er moeten natuurlijk nieuwe records gebroken worden. Als alle bergen al beklommen zijn, dan proberen we de jongste, of de oudste te zijn. Vandaag of morgen sleept iemand z’n baby mee de Mount Everest op.

    (m’n andere e-mailadres lijkt in ieder geval te voorkomen dat ik in het spambakje terecht kom)

  85. wilmamazone zegt:

    Renate:

    Eerlijk gezegd heb ik ook geen idee wat het doel daarvan is, maar goed, dat geldt uiteindelijk ook voor alle mogelijke records en ik denk dat die vreetwedstrijden daar in zekere zin een uiting van zijn. We moeten bijzonder zijn.

    De Hawaiiaanse man Kala Kaiwi heeft een nieuw Guinness World Record gevestigd. Hij heeft de grootste opgerekte oorlellen, ook wel tunnels genoemd, ter wereld.

    Hij heeft ook tunnels in zijn neus, honderden piercings en tatoeages over zijn hele lichaam en onder zijn schedel zijn hoorntjes van siliconen geplaatst.

    http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3715563/2014/08/08/Kala-uit-Hawai-heeft-grootste-oortunnels-ter-wereld.dhtml

  86. Renate zegt:

    Ieder mens heeft recht op z’n eigen afwijking, zullen we maar zeggen.

    Als ’n overvaller hem in een donker steegje tegenkomt, schrikt die zich te pletter.

  87. JennyJo zegt:

    Heel erg, die meneer Kala, ik ben er even sprakeloos van.

  88. Renate zegt:

    Die twee foto’s zijn ook aardig voor een spelletje zoek de verschillen. Zo heeft hij op de tweede foto vier grote pennen op z’n hoofd en op de eerste foto 2 rijen kleinere pennen.

  89. wilmamazone zegt:

    Het artikeltje zelf stelt ook niet veel voor, maar of dat door de komkommertijd komt?:
    http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3717686/2014/08/13/Zijn-linkshandigen-creatiever-En-gaan-ze-eerder-dood.dhtml

    Het is 13 augustus en dus internationale linkshandigendag. Veel stelt het niet voor, maar het is wel zo’n een dag waarop de voor- en nadelen van het linkshandig zijn uitgebreid aan de koffietafel worden besproken. Wij zetten de mythes op een rij. Zijn ze waar of niet?

  90. wilmamazone zegt:

    Aanvulling op de vorige post:
    Ik wist dat ik het recent ergens gelezen had, maar niet meer waar precies. Steven Novella op 6 augustus over de hardnekkige mythe van de linker- en rechterhersenhelft:
    http://www.sciencebasedmedicine.org/left-brain-right-brain-myth/#more-32790

    Eindquote/conclusie:

    Another popular myth bites the dust. The notion that people are dominantly left- or right-brained never had a solid foundation in neuroscience, and now the best evidence we have is convincingly negative.

    As myths go, this one is fairly benign, but not completely. Any time our understanding of the world is muddied with simplistic and incorrect notions, there is the potential for mischief. In this case, attempting to pigeonhole with a false binary label can be extremely counterproductive in interpersonal relationships and especially psychology.

    Such notions also are sometime applied to education with the belief that children have different learning styles that need to be catered to. This also does not appear to be true.

    Labeling people as left or right brained is no better than approaching people according to their astrological sign or blood type, except that it has the patina of neuroscience that may cause some otherwise-rational people to take the idea seriously.

  91. wilmamazone zegt:

    *zucht* zuchtzucht* *zuchtzuchtzucht*:
    http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article/detail/3719172/2014/08/15/Op-de-bres-voor-borsten.dhtml

    Ze noemen zich de boobie-savers: vier Rotterdamse voetbalvriendinnen die deze maand hun eigen hardloopevenement tegen borstkanker lanceren. Met de loop, weinig verhullend Save the boobies getiteld, wil het viertal geld ophalen voor het Academisch Borstkankercentrum in Rotterdam.

    Vertaald staat er gewoon ‘red de tieten’. Dat klinkt grappig, maar we bedoelen het heel serieus. Hoewel we geen persoonlijk verhaal over de ziekte hebben, komt dit echt uit ons hart.

    *zuchtzuchtzuchtzucht*

  92. Renate zegt:

    De Hawaiiaanse man Kala Kaiwi heeft een nieuw Guinness World Record gevestigd. Hij heeft de grootste opgerekte oorlellen, ook wel tunnels genoemd, ter wereld.

    Hij heeft ook tunnels in zijn neus, honderden piercings en tatoeages over zijn hele lichaam en onder zijn schedel zijn hoorntjes van siliconen geplaatst.

    http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3715563/2014/08/08/Kala-uit-Hawai-heeft-grootste-oortunnels-ter-wereld.dhtml

    Meest gepiercte man mag Dubai niet in.

    Buchholz heeft 453 piercings en andere aanpassingen van zijn lichaam, zoals twee hoorntjes op zijn hoofd. Hij was door een nachtclub uit Dubai uitgenodigd om op te komen treden.

    http://nos.nl/artikel/687562-dubai-stopt-meest-gepiercete-man.html

Geef een reactie

